темперетурен датчик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: темперетурен датчик

Мнениеот i.e.i » Сря 19 сеп 2012 9:20


Къде бъркам?

Натиск и завъртане,трябва да влезе още.




Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: темперетурен датчик

Мнениеот НарКол » Сря 19 сеп 2012 9:41


i.e.i написа:
Къде бъркам?

Натиск и завъртане,трябва да влезе още.


А бе уж не съм слаботелесен, но не мога да го навра. Дори с една летва и тежестта на тялото си опитах, не ще. Лошото е, че когато свалях стария датчик, уплътнението падна върху кората и не можах да видя точно колко е дебелината му. После купих друго, което го дават за такъв датчик, около 2 мм е дебело.
Освен оригиналното уплътнение да е било значително по-тънко. Не ми се навира под колата да свалям кора.


Потребителски аватар
volvo12
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 03 юли 2010 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: темперетурен датчик

Мнениеот volvo12 » Сря 19 сеп 2012 9:55


kolega sistemata ti obezvazdushena li e hubavo ot tova moje da ti pokazva taka ot opit go znam ne mi se vqrva da e ot dachika ili ot tabloto proveri dali e obezvazdushena hubavo :да: :да: :012:


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: темперетурен датчик

Мнениеот НарКол » Сря 19 сеп 2012 10:07


volvo12 написа:kolega sistemata ti obezvazdushena li e hubavo ot tova moje da ti pokazva taka ot opit go znam ne mi se vqrva da e ot dachika ili ot tabloto proveri dali e obezvazdushena hubavo :да: :да: :012:



Това към мен ли беше?
Искаш да кажеш, че не мога да вкарам датчика заради противоналягането?


Потребителски аватар
tot_1425
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 8:20
Автомобил: GOLF 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Ямбол

Re: темперетурен датчик

Мнениеот tot_1425 » Сря 19 сеп 2012 17:20


НарКол,съвсем сигурен ли си ,че старото О-пръстенче е извадено от гнездото на датчика и е паднало върху кората?Ако е останало вътре нали се сещаш кога ще влезе датчика с новото уплътнение.Мацни малко ВЕРО по уплътнението и пробвай с натиск и въртене.В някои случаи и плюнката помага :seeex


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: темперетурен датчик

Мнениеот НарКол » Сря 19 сеп 2012 19:11


Да, със сигурност не е там. :) Първо, защото го видях като падна и второ, сега съм източил част от антифриза и мога спокойно да погледна в леглото на датчика.
Ако съм мислил, че един прост датчик може да създаде толкова проблеми... Утре ще свалям кората явно да си търся старото уплътнение. :?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: темперетурен датчик

Мнениеот i.e.i » Чет 20 сеп 2012 7:01


Старото не го търси,свали и новото и пробвай без него.
За да си сигурен,че влиза в отвора(неможе да има разлика в диаметъра на датчика),може
"пръстенчето"да го насочва в страни.


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: темперетурен датчик

Мнениеот lubecku » Чет 28 ное 2013 21:24


Смених датчика с чисто нов от унитрейд, със син пръстен, колата е пасат 1.8 ми АБС маторя,
сега уреда на таблото показва с едно 10 градуса от горе, нормално ли е някой знае ли на какво се дължи ?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: темперетурен датчик

Мнениеот Iezekil » Пет 29 ное 2013 10:45


колега НарКол,я първо наложи стария и новия датчик един до друг и ги сравни.После вкарай стария в гнездото и виж до къде стига.Ако са еднакви,единствения логичен отговор е,че о-пръстена е в дупката.
lubecku написа:Смених датчика с чисто нов от унитрейд, със син пръстен, колата е пасат 1.8 ми АБС маторя,
сега уреда на таблото показва с едно 10 градуса от горе, нормално ли е някой знае ли на какво се дължи ?

На моя е жълт оригинално.Казват в магазините/а и аз така си мисля де/,че няма разлика независимо от цвета на пръстена,но може и да има.А пък и не си писал защо си го сменил..


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: темперетурен датчик

Мнениеот i3v3a3n » Съб 30 ное 2013 15:39


не трябва да е така , аз го смених моя навремето и ми дадоха с жълт пръстен казаха че е същия като оригиналния , сега съм го сложил на АДУ мотор и пак си работи добре , стрелката ми през сичките тея може би и 10 годинки вече се включваше перката точно на 90градуса и се изключваше някъде на едно деление по надолу , няма значение градско извънградско това е , а за имформация когато е карана извънградско обикновено стрелката седи между 70 и 90 градуса като никога не ми е стигала и 90 , един единствен път е стигала стрелката до 100 , беше по магистралата карах със 140 някъде , при 40 градуса външна температура ,яко натоварен с включен климатик на макс и беше леко нанагорно това е , намалих климатика то стана и равен пътя и температурите се оправиха ...
1. Всички датчици са почти еднакви разликите са много малки затова са и цветните ленти отворете аутодата там е дадена разбивка по температури и стойност на съпротивленията за двата датчика в този общ корпус за съответния модел двигател разбира се, при желание можете да ги измерите с доста добра точност и да прецените наред ли ви е датчика
2. направете тест с термометър , сонда и мултицет , боцнете сондата на радиатора някъде при датчика който включва перката , показанието трябва да е между 90 - 100 градуса на мултицета и вътре в таблото трябва да съответства абсолютно пак на толкова , ако мултицета показва 90 пък вътре сочи 100 ясно е че бърка уреда след изправен и проверен датчик разбира се.
3. Аз мисля че тази грешка която получавате може да се дължи и на нещо друго (може всичко по системата на датчика и таблото да е изправно и пак да дава високи температури) тогава приемете че наистина ви е по висока температурата на антифриза , вариантите за това са два - единият задръстен отвън или отвътре (малко вероятно) воден радиатор (проверете водна помпа и термостат преди това) ако има и климатик пред водния едно почистване не е зле с пароструйка и разглобяване , имайте предвид че температурата след такова почистване не пада много, най много 5 градуса , ако пак ви държи над 90 , проблема е другаде лоша горивна смес или прекалено богата или прекалено бедна и при двата варианта двигателя прегрява , насочете се към смяна на ламбда сонда и проверка на стенд да се види сместа каква е
4. за водната помпа е ясно как се проверява
5. за термостата препоръчвам тестова смяна с нов термостат който да отваря на по ниска температура примерно 84-86 градуса , ако пак показва след всичко това по високи стойности то е ясно че горивната смес не е добра


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: темперетурен датчик

Мнениеот lubecku » Съб 30 ное 2013 19:02


Как ще обясниш това че си купувам датчик СВАГ от Евро 07 със син пръстен за 11 лв. с отстъпката и той си показва реалната температура и работи коректно наистина работи 3 месеца и двойката която е за ЕКУ-то излезна от нормалните стойности , купих си нов от Унитрейд Елтх за 65 лв. с отстъпката като стойностите към ЕКУ то са ОК, оправи се разхода веднага ,но стойностите на таблото са 100 105 градуса :D, чудя се да не си ли сложа стария и да си хвана сигнала към таблото от него, но не знам дали ЕКУ не интерпулира по някакъв начин и този сигнал или си отива единственно и само за таблото.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: темперетурен датчик

Мнениеот Iezekil » Нед 01 дек 2013 8:26


Няма нищо за обясняване,датчика като всяка друга част в днешно време е на късмет.Да не говорим,че масово вече ще са с черен пръстен,а до тогава-син.Тази пролет с клизма купих последния жълт Люксембургски датчик в околията.
По въпроса с датчика-можеш да си сложиш и 2 отделни,както на първите РП-та.
А на колегата i3v3a3nот дългия му пост разбрах само,че римера който дава със собствената си кола е неуместен.Нито перката трябва да се включва на 90 градуса,нито е нормално на дълъг път да се охлажда мотора до 70 градуса.
По следващото изказване" тогава приемете че наистина ви е по висока температурата на антифриза"-виновник може да е само термостата.Той ако не отваря навреме,тогава има греене.В обратния случай имаме охлаждане винаги.


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: темперетурен датчик

Мнениеот lubecku » Нед 01 дек 2013 18:21


Не съм сигурен-то не обработва и двата сигнала и дали и двата сигнала не зависими един от друг по някакъв начин въпреки че няма логика.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: темперетурен датчик

Мнениеот Iezekil » Нед 01 дек 2013 20:52


Двата сигнала имат малка разлика мисля.Имаше колега дето беше я сметнал процентно.Няма логика наистина,а и в аутодата се дават стойности само на едната двойка пинове.От друга страна пък,ако нямаха разлика защо ще ги правят различни цветове?
Има и друго решение-резистор,но с датчик е най-лесно и бързо.
Моето предложение е да поодялаш малко датчика и да включиш буксата наобратно.Не знам всъщност какви стойности ти показва лявата двойка спрямо дясната,но или ще е над 100гр. на таблото,или под.
Е,всичко това си е хамалогия,аз бих спрял на някоя морга и бих тествал всички датчици,които имат.


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: темперетурен датчик

Мнениеот lubecku » Пон 02 дек 2013 10:27


Двойката за таблото трябва да показва точно на половина на тази за ЕКУ-то
каква е идеята да го включвам на обратно като стойностите са двойно по ниски
от другата страна :eek
Разлика няма, парт номера е различен, синия датчик е нова серия жълтият стара серия, доколкото разбрах след изчетеното до тук от форума, все пак този датчик го има от нашите коли 88 година та до ден днешен в разни дизели и 20 винтиловите атмосферки.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ktamen, nikidimow и 108 госта