Проблеми с палене сутрин СЛЕД 'ремонт'

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
c1ick
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 14 юли 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблеми с палене сутрин СЛЕД 'ремонт'

Мнениеот c1ick » Пет 03 ное 2006 9:30


Колата е Голф2, 1.3-карбуратор. С газ е, но на студ се гаси и пали на бензин. Когато е студена, никога не пали само с въртене на ключ, винаги трябва да се припомпва газта. Освен това стартерът при ниски температури върти много бавно и явно с адски мъки. Миналата зима го преживях, обаче преди тая прецених, че ще правя профилактика на стартера - чистене, четки, втулки и прочие. Тъй като това не ми се стори особено сложен ремонт, допуснах 1-вата важна грешка да ида в някакъв сервиз, чието единствено предимство е, че е близо до работата ми. Сервизът е на Сливница след ОМВ на светофара за Захарна Фабрика, от дясната стра. Пише 'Стартери/Алтернатори' с жълти букви на едни тъмносини врати.
Вчера сутринта оставих там колата, обясних, че трудно пали, с въртене 2-3 пъти по около 10-тина секунди и с натискане на газта. Майсторчето каза 'вероятно четки, втулки, остави колата, ще ти звъннем да ти кажем ремонт и цена'. Ок, устройва ме. Около обяд ми звъни и почва с погребален тон: "При тебе е най-лошия вариант, стартерът си е заминал, трябва да го сменяме". Чудих се как е заминал, като съм запалил сутринта, но тъй като не разбирам, съгласих се да ми го сменят, с което допуснах 2-ра важна грешка. Вечерта като си прибирах колата (която, естествено, пред сервиза запали от раз, щото беше топла), майсторът ми каза, че ако продължава да върти бавно, вината можела да е в акумулатор (чисто нов, на 2 седмици, алтернаторът го зарежда идеално), кабели на свещи (почти нови, на 10 хил. км, BOSCH - оригинални) или свещи (BERU, на около 4 хил. км). Като отхвърлих неговите идеи, последното, което му хрумна, беше някаква втулка в скоростната кутия, в която влизала оста на стартера, та тая втулка се износвала и от нея въртяло бавно. Аз, обаче, оптимист, нали съм дал 120 лева, викам "бе дано вече паля нормално, че да не ходя по майстори".
Тая сутрин - въртене 3 пъти по 10 секунди, стартерът върти по абсолютно същия начин - бавно, без да зацепи ... там-каквото-зацепва, за да запали.
Разочарован съм някакси :-)
Лошото е, че платих 120 лева за нов (рециклиран) стартер, от който най-вероятно нямам нужда. А по-лошото е, че проблемът все още присъства. Всякакви идеи са добре дошли.




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 03 ное 2006 9:45


да има фтулка в скоростната кутия, но тя също се вади и сменя..
но дори смяна на задната фтулка пооправя нещата..

Причина да не върти нормално може да търсиш и по е по електриките..
примерно клеясала връзка или към стартера, или някоя маса недобра..
разглабяне, зачистване, гресиране с технически вазелин или може и спрейче за контакт да ползваш сглабяне.

причина 2 ... /рядко някой се сеща/
Голямо предварение! отиди да видят на какво предварение работиш..
дали вакума на делкото работи нормално.

Ако си карбурация..
преди да запалиш, задължително първо риташ педала на газта до ламарината, за да затвори дроселната клапа, и тогава се пали..

причина 343.
Хващаш един мултицет, палиш колата и гледаш колко волта има на акумулатора... БЕЗ консуматори.
Ако си под 14 не е добре.
включваш де що има ел. консуматор, и пак мериш.. ако паднеш под 13.2 волта пак не е дорбе, щото зима може и да не смогва да зарежда..

Вариант 344
Ако си с някакво кофта масло.. .. с какво си 15w40, 20w40 , това питам..

Натискай съединителя зимата докато палиш!

С две думи
Ваското1/Никси са твоите хора


Върнаха ли ти поне стария?
Изглежда ли като твоя?


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 03 ное 2006 9:55


wili98 написа:Върнаха ли ти поне стария?
Изглежда ли като твоя?

Аве мисля че т'ва му е възможна причина номер 1 !


c1ick
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 14 юли 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот c1ick » Пет 03 ное 2006 10:59


wili98 написа:причина 2 ... /рядко някой се сеща/
Голямо предварение! отиди да видят на какво предварение работиш..
дали вакума на делкото работи нормално.
--Има ли някъде около Люлин читав сервиз, където да се види това?

Ако си карбурация..
преди да запалиш, задължително първо риташ педала на газта до ламарината, за да затвори дроселната клапа, и тогава се пали..
--карбурация съм :-) Ритам педала до ламарината и давам 2-3 пъти на контакт, без да паля

причина 343.
Хващаш един мултицет, палиш колата и гледаш колко волта има на акумулатора... БЕЗ консуматори.
Ако си под 14 не е добре.
включваш де що има ел. консуматор, и пак мериш.. ако паднеш под 13.2 волта пак не е дорбе, щото зима може и да не смогва да зарежда..
-- без консуматори съм около 14.2, с консуматори - 13.6-13.8, все пак акумулаторът е чисто нов, а алтернаторът е оправян наскоро

Вариант 344
Ако си с някакво кофта масло.. .. с какво си 15w40, 20w40 , това питам..
-- 15w50 Motul - по-гъстичко, щото 15w40 го гореше доста.

Натискай съединителя зимата докато палиш!
-- винаги.

С две думи
Ваското1/Никси са твоите хора
-- Много са заети майсторчетата :-) Но другата седмица имам час при Никси

Върнаха ли ти поне стария?
Изглежда ли като твоя?

-- Върнаха ми НЕЩО в найлонов плик, нямам понятие дали изглежда като моя, не съм го разглеждал, щото на 1.3 се сваля доста кофти.
Ениуей, битият-бит. Ще се ходи на Васко/Никси.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 03 ное 2006 11:48


да наистина е кофти за сваляне твоят..
Като за начало..
кажи колко волта ти зарежда алтернатора, виж как е предварението..
все пак нищо да не са вършили не е интересно...


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пет 03 ное 2006 12:34


wili98 написа:Причина да не върти нормално може да търсиш и по е по електриките..
примерно клеясала връзка или към стартера, или някоя маса недобра..
разглабяне, зачистване, гресиране с технически вазелин или може и спрейче за контакт да ползваш сглабяне.


Доста вероятна причина, а можеш и лесно да я провериш - мериш с мултицет разликата между плюса на акумулатора/връзката долу на стартера (дебелия плюс)/връзката на алтернатора. Ако ти даде по-голям пад на някоя от тези връзки, ще знаеш къде е проблема. Бтв, виж си и състоянието на реле-регулатора.

Колкото до стартер - при чичко италианец са около 40-45 лева...


c1ick
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 14 юли 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот c1ick » Пет 03 ное 2006 14:21


wili98 написа:да наистина е кофти за сваляне твоят..
Като за начало..
кажи колко волта ти зарежда алтернатора, виж как е предварението..
все пак нищо да не са вършили не е интересно...

14.3V без включени консуматори
13.7-13.8V с фарове и перката на парното на макс
А предварението знаеш ли къде около Люлин могат да ми го проверят?


c1ick
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 14 юли 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Второ посещение при майсторите

Мнениеот c1ick » Пет 03 ное 2006 14:26


Случаят претърпява развитие :-)
Току-що ходих при същите пичове, дето вчера ми продадоха стартер за 120 лева и им се ожалих, че сутринта запалих с молитви и свещи от по-скъпите.
Взеха проблема присърце (или ги досрамя, не е ясно) и около час се въртяха под, около и над колицата ми. Калайдисаха (това беше терминът, на мен асоциацията ми е с циганета) тая втулка, за която ми споменаха и първия път, щото била много износена и ми казаха, че вече не трябвало да имам проблеми, ама ако все пак не мога да паля, щели да ме препратят на сервиз, в който да разпробият втулката на скоростите и да я направят както трябва. Склонен съм да приема твърдението им с резерви - така или иначе, утре сутрин ще се види какво са свършили.
Впрочем сега пари НЕ ми взеха.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 03 ное 2006 14:34


c1ick написа:Ениуей, битият-бит. Ще се ходи на Васко/Никси.

:idea:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Второ посещение при майсторите

Мнениеот radotom » Пет 03 ное 2006 15:47


c1ick написа:. Калайдисаха (това беше терминът, на мен асоциацията ми е с циганета) тая втулка, за която ми споменаха и първия път, щото била много износена

Баце, асоцияцията ти е много правилна!
Тая втулка струва 2 леФа и ако толкова нямат инерционна скоба (а казваш, че пишело Стартери/Генератори) и нямат медчик 7, да я чукнат със секач и да я искарат, а новата втулка после лесно! Само малко киснене в масълце иска!
Калая е мек и ще се замаже веднага! И освен това, никой никога не може да ти я калайдиса така, че да стане концентрична!


Потребителски аватар
spectrum
Мнения: 250
Регистриран на: Пон 17 апр 2006 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spectrum » Пет 03 ное 2006 16:50


имам подобен проблем като тебе отначало 2 - 3 месеца в момента на паленето се чуваше силно пристъргване (съмнявах се за втулки), но освен пристъргването нямаше друг проблем със застудяването почна и трудно да отлепя и да пали от 2 - 3 път отидох да ми правят стартера казахами че бендикса ми е отишъл 65лв със сваляне и нов бендикс верно стърженето престана да се цува като паля, но пак трудно отлепя и завърта ... при мене се съмнявам че съм съсипал акомулатора и няма мощност да изхвърли хубаво от първия път ... несъм го мерил още с мултицед но съм почти силурен че е свършил курса

Последна промяна от spectrum на Пет 03 ное 2006 16:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 03 ное 2006 16:54


По въпроса със скапания акумулатор... вчера си дублирах нулата от акумулатора до двигателя, защото ми даваше 2 Ома :shock :shock съпротивление!
Това е ужасно много!
Сега нямам грижи с това!


c1ick
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 14 юли 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Паленето вече е нормално, мерси на отзовалите се

Мнениеот c1ick » Съб 04 ное 2006 17:31


След калайдисването на тая митична втулка нещата се оправиха - сутринта запалих без никакви проблеми. Темата може да се счита за приключена, мерси.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта