:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Решен:ABF след изкл. от скорост пада до 1000rpm и се форсира

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Решен:ABF след изкл. от скорост пада до 1000rpm и се форсира

Мнениеот Ngoro » Пет 23 сеп 2011 10:20


Имам един ABF насаден на Ауди 80 B4.
До скоро си работеше добре.
Инсталацията беше нахвърляна в коша.

Преди една седмица най накрая ми остана време да я вкарам в тръби, шлаух-и и наредя като хората.
Правил съм промивка на моторчето на празен ход. Дросела също е излизан до блясък и не запецва като върна газта.
Ключето дето е на дросела за да отчете че педала на газта е върнат също го подмених че старото беше разбито. и си цъка.
Картерните газове излизат от блока и отиват в калника при лявата гума.

Всмукателния колектор е рязан и обръщан.
Жилото на газтта е малко под 180 градуса но с добър завой и уж не запецва.
Нищо че минава над главата и под входящия колектор.

Като карам граЦко и изключа от скорост. да речем 4-та с 60 км и пусна по инерция, оборотите падат до 1000 и после все едно съм натиснал газтта се качват до 2000.

Придръпвам с крак педала на газтта за да съм сигурен че не е запецнало жилото някъде. Не спира форсирането.

Чипосах я преди няколко месеца и новия чип сваля по-бавно оборотите на празен ход но мисля че това няма общо защото съм му направил вече 6000км за 4 месеца и не е имало този проблем

От както съм го насадил ми прави впечатление че като пусна газта по инерция оборотите се качват за половин секунда с 200 rpm. и после спадат. Но сега вече си подава газ сам и поддържа 2000 оборота. не ги клати.

Скоро изхвърлих климатроника на аудито (DIAVIA) и сложих климатик с копче on/off.

Но все още не съм го вързал към ECU-то на ABF-а
Така че отпада варианта и от там нещо да се меша и клати оборотите.

Датчика зза температура на водата който е на главата не е пипан, сменян.
Датчика за входящия въздух преди дросела също не е пипан/сменян.

Други идеи нямам . Помагайте със съвети

П.С.проблема май гоправи основно на топло, но не на загрято до червено ами като покарам 10-тина минути градско.
П.С.2. колата не е кастрирана с газ. Мотора не е бил никога на газ.

Сетих се че сефа ECUто е в купето и удължих вакуум тръбичката от всмукателния колектор до купето вътре и е дълга към метър и половвина. За altitude сензора в ECU-то. Преди екуто беше в коша при двигателя и тази тръбичка беше дълга 15 см.

Последна промяна от Ngoro на Вто 04 окт 2011 15:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам

Мнениеот van4ooo » Пет 23 сеп 2011 16:19


Това ключе за педала на газта(дросел ключ) ти замери ли го? Това,че цъка не е критерии за правилна работа и като го смени правилно ли го регулира? Огледай да не се е извадил/скъсал някои вакум маркуч провери и тоя от въздушния филтър(големия маркуч).Това само в движение ли го прави ако припомпаш газта не се ли оправя?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам

Мнениеот bobocamaro » Пет 23 сеп 2011 18:16


Колега ABF-a ползва т.нар vehicle speed sensor(VSS) чиито сигнал ходи и до контролера на двигателя.
В смисъл това нещо храни скоростомера, но и екуто.
Как са нещата при теб, има ли го датчика на скоростите, как работи твоя спидометър ?
Изказвам предположение и не искам да те дозамотвам, но този датчик еб@ва пр. ход :?
Имаш ли терминал подвързан за диагностика ?
Другото е да е премачкан шлауха към мапа в екуто, а клапана за празен ход сигурно отдавна си го почистил :?


Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам

Мнениеот Ngoro » Съб 24 сеп 2011 8:58


van4ooo ключето си го поръчах оригиналдЪ от франкфурт, уж е регулирано добре, намествахме го 10-тина минути и го гледахме. пак ще го премеря дали работи
Ще прегледам пак вакуумите на бензин регулатора и новата тръба от дросела до еку-то дали не е премачкана или стопила се някъде по пътя от двигателя през купето до екуто
Може и да съм сглобил скьопаво тръбите от филтъра до дросела. И тях ще погледна. Там работата е яко ТНТМ, сглабях с тел и парчета маркуч че на хАлдито нямах много място за маневри до въздушния филтър.

Прави го само в движение. Прави го рядко. Не мога да го reproduce-на че да се заиграя и да го видя къде се ебава. Не съм пробвал с припомпване но пробвах да му забия отново скорост и да продължа по инерция на скорост 1-2 секунди и да я изключа - тогава се оправя. така че може да го броим че се оправя май от припомпване.

bobocamaro ще го проверя тоя VSS имам подозрения че така и не го вързах защото ползвам директната ми жица старата ауди инсталация от скоростите до таблото и ЕКУ-то не подозира изобщо че се движа :)
Имах проблеми с оборотомера, така и не успях да изкарам сигнал от ЕКУ-то на АБФ-а до таблото на аудито и сложих една жица от сигнала на бобината до таблото.

какво е "терминал подвързан за диагностика" ? Ваг ком-а или ме питаш дали съм си наредил правилно кабелите за диагностика от ЕКУ-то до буксите.

с кабелите за диагностика видях чудовищен зор зашото успях да изкарам K линията но се оказа че на новото ЕКУ липса L-а
та сега висят едни кабели с букси и все пак успяваме да се свържем с ЕКУ-то и да си каже там каквото си казва.
Еку-то е 93-та преди модела с вградения имобилайзер.
Инсталацията я взех нарязана на салата от предишния собственик на двигателя и липсваха няколко парчета от нея.
После тук намерих някакъв колега с пасат с АБФ но имаше разлики в цветове и местоположения на някои неща.

Сега реално не съм правил промени по самата инсталация от както я сглобих в началото на годината.
Но ще взема да прегледам и буксата на ЕКУ-то която видя доста зор докато я натъпках да влезе в купето под таблото покрай другите кабели


Потребителски аватар
peyu
Мнения: 493
Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам

Мнениеот peyu » Съб 24 сеп 2011 10:01


Възможно е стъпковия мотор да е с някаква повреда
пробвай да му дръпнеш буксата и да покараш малко..
п.п. Ако можеш направи някой друга снимка под капака
и ги пусни тук :beer


Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам

Мнениеот Ngoro » Съб 24 сеп 2011 15:21


Имам още едно стъпково моторче което ми остана от ABK_то стария двигател (2Е е номера VW)
ще го пробвам него.

ето я темата в ауди форума, не изисква логин за да ми четете простотиите :)


http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=90602


Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам

Мнениеот Ngoro » Вто 04 окт 2011 15:01


Проблема е решен.
Стягане на медната тел която държи гумата между датчика за температура на въздуха и дросела.
слаганена свински опашки на тръбичката за MAP сензора в еку-то
слагане на свински опашки на вакуума от изходящия колектор към регулатора на налягането на бензина

Иначе лекото форсиране което си го имам при изключване от скорост си остана.
но е с не повече от 100-200 оборота и веднага спада.

За него подозренията ми са че е или от чипа или ми задържа усуканото на 180 градуса жило на газта което прозапецва просто преди да отпусне газта на празен ход


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Решен:ABF след изкл. от скорост пада до 1000rpm и се форсира

Мнениеот van4ooo » Вто 04 окт 2011 19:32


"Иначе лекото форсиране което си го имам при изключване от скорост си остана."
Това е нормално не се мъчи да го отремонтираш :)


Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Решен:ABF след изкл. от скорост пада до 1000rpm и се форсира

Мнениеот Ngoro » Чет 06 окт 2011 9:07


Ок няма,
До сега карах в тоя кош ABK (2Е e vw номера на мотора) и не съм имал такова поведение при изключване от скорост.
Реално го имах това форсиране със 100 оборота и с оригиналния чип на ABF-а



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта