Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
VW Golf 4 1.8T - GTI
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 17 ное 2010 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот VW Golf 4 1.8T - GTI » Съб 01 окт 2011 17:43


Колеги колко трявба да е компресията на 1.8Т АГУ мотор с 150 конски сили . От тестдрайв.бг има данните и това ли му е компресията Степен на сгъстяване - 9.5 . Като преди няколко дена я мериха , но незнам тея дали са я измерили както трябва даде почти на всички цилиндри около 8 налягане - това дали е добре ? Благодаря Ви Предварително ! :beer




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 01 окт 2011 18:31


Компресия и степен на сгъстяване са две различни неща.


Потребителски аватар
BS
Мнения: 605
Регистриран на: Пон 05 май 2008 16:46
Автомобил: A6
Двигател: BAU
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот BS » Съб 01 окт 2011 18:47


Или по точно казано:
Степен на сгъстяване е отношението на пълния обем на един цилиндър в бутален двигател към обема на горивната камера. Тоест степента на сгъстяване показва колко пъти се смалява обемът на цилиндъра през време на такта сгъстяване. Степента на сгъстяване е конструктивен параметър на всеки двигател, който е твърдо заложен още по време на проектирането на двигателя и не се изменя с времето, амортизацията, различни добавки и др. Степента на сгъстяване не може пряко да се измери. Тя се изчислява като отношение на обеми.

Компресията е диагностичен параметър на двигателя. Компресията е максималното налягане, което може да се достигне в цилиндъра без да работи двигателя при честотата на въртене на стартера. Тя зависи от степента на сгъстяване и уплътнението на цилиндъра. Дава информация за състоянието на уплътняващите елементи - клапани, сегменти, повърхност на цилиндъра. Компресията се измерва директно с компресомер. Тъй като компресията е налягане, тя пряко влияе на работата на двигателя, процесите на горене, детонации и др.


Потребителски аватар
VW Golf 4 1.8T - GTI
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 17 ное 2010 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот VW Golf 4 1.8T - GTI » Съб 01 окт 2011 18:51


мерси пичове вече ми стана ясно , но по конкретно някой знае ли колко трябва да бъде на 1.8Т - АГУ :да:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 01 окт 2011 20:44


На АГУ не знам какви са стойностите ,но колкото пъти е бистрена темата в форума - диагностика чрез компресия е вятър работа.За да я измериш първо трябва да си сигурен в уреда и накрайника който завиваш.После се мери при определени условия.При ТДИ се мереше на загряла кола 80 градуса на водата според производитля (предполагам и на АГУ е така) - напук на това дето правят всички мйстори.Чак тогава се гледат цифричките.Какъв е проблема та я мериш?
П.С. Тука тоз вуйчо е изкарал 12-13 ама не е писал при какви условия - http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-forum-8l-chassis/46036-1-8t-compression-test-values.html


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 01 окт 2011 20:54


Ето тука едни младежи как го мерят http://www.audiforums.com/forum/audi-a4-8/compression-check-diy-1-8t-79825/.
На загрял мотор при нова кола го дават 200 psi = 13,5 bar и да не пада под 140psi =9,6 bar ,но най-важното е че на всички цилиндри трябва да е приблизително равен!Според мен при теб е измерено грешно защото като почне да умира мотора почва да прави разлики между цилиндрите.
П.С. Тука http://www.passatworld.com/forums/42-club-b5/163659-chipped-1-8t-107000-miles-compression-test-results.html пък го пишат че трябва да е в границите 102,5-175 psi = 7 -12 bar .
Тука пак от 100 до 200 :lol: scare :banghead:


Потребителски аватар
VW Golf 4 1.8T - GTI
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 17 ное 2010 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот VW Golf 4 1.8T - GTI » Съб 01 окт 2011 21:58


Ми колата беше за смяна на гарнитури , масло , и т.н + това беше всичко разкачено отначалото ( маркучи и вс. тем подобни работи ) и когато я мерихме компресията имаше 90 градуса. Имаше обаче забравен маркуч под колектора и то към 12-13 мм-тров ( дърпаше въздух и се едно бачкаше на 3 цилиндъра ) та даде почти на всички цилиндъри - 8 бара налягане. Другото пък не съм сигурен в майсторите дето й правиха ремонта и мериха компресията и за това толкова се учудвам възможно ли е да е издухан двигателя :( или просто грешка при измерването :banghead:

БЛАГОДРЯ НА ВСИЧКИ !!! :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот zfa159 » Съб 01 окт 2011 22:20


Има още малко особености :
1. мери се при напълно отворен дросел,защото на стартер иначе засмукването,което прави цилиндъра е слабичко и съответно като не засмуче като хората,няма и добро сгъстяване и цифричките са мижави.
2. много е важно уреда да е като хората,понеже ако от там има грешка,става сложно.За целта се мери на поне 2 различни места,за да е сигурно или поне с 2 уреда.
3. хубаво е да се откачи горивоподаването на двигателя т.е. управлението на дюзите,защото когато се мери компресия с напълно отворен дросел,се налива много сериозно количество гориво през инжекторите,което не изгаря,то си се стича по стените на цилиндъра,отмива тънкия филм масло от стените и от сегментите и компресия - дедов mhihi .
Иначе вакуума е една много добра причина да работи зле мотора.При смяна на г-рата на главата е много важно да се напаснат всички клапани,за да може да си легнат добре по леглата и да уплътняват добре,защото иначе няма да има читава компресия...а този мотор има само някакви си 20 клапана mhihi .Това струва едни пари още,ама поне знаеш,че имаш двигател после и ще работи добре.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот keymaker » Нед 02 окт 2011 10:07


конкретно за тоя двигател дават компресия 7-12 бар.
като правилото за разлика от 1 бар. важи и тук (разлики до 1 бар.междуразличните цилиндри са допустими)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 02 окт 2011 18:10


zfa159 написа:Има още малко особености :

3. хубаво е да се откачи горивоподаването на двигателя т.е. управлението на дюзите,

Това гледах всички го препоръчват.Как точно става - откачват се буксите на дюзите ,или?
P.S.Това с мъркуча и 3те цилиндъра не го схванах.Защо се наложи смяната на гарнитурата?


Потребителски аватар
VW Golf 4 1.8T - GTI
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 17 ное 2010 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 150 - компресия

Мнениеот VW Golf 4 1.8T - GTI » Нед 02 окт 2011 18:44


Ми гореше масло повече от колкото трябва и колата беше разглобена за смяната за гарнитурите , гумички и тем подобни , при зглобяването уш всичко ок , но като си тръгнах от сервиза почна колата като я пусна по инерция или изключа от скорост гаснеше и трепереше . Майсторите мислеха че работи на 3 цилиндъра ама под колектора има един голям маркуч той беше забравен или не е бил вързан хубаво и възможно ли е да се е извадил сам ? Та мерихме компресията и даде почти на всички 8 бара на цилиндър и това ме притесни . Трябва да я закача някъде другаде дето си разбират от работата малко повече за да съм сигурен , но мисля че трябва да е 11 - 12 компресия , защото преди да я оставя за ремонта даваше в движение 11+ . Мерси Отново :beer :да: :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта