Малко индиански обяснявам,дано да се разбира.

Тази клапа като принцип на действие е доста сложна.Те са две клапи дефакто.Клипчето е само за клапата,която спира и пуска притока на въздух от отвън,вътре има още една,която спира и пуска въздуха от вътре.Двете работят в синхрон,който се осигурява от едно много сложно и често прецакващо се зъбно колело,което се задвижва от един електромотор,а то вече движи двете клапи.
Като пуснеш рециркулацията,тази клапа както се вижда,започва да затваря въздушния поток,после подминава затвореното и отваря малко (до този момент другата вътре не мърда).После другата вътре се отваря и тази се затваря отново.Можем да наречем тези неща като етап 1 и етап 2 .Етап 1 е ототворено,през затворено,до малко отворено,етап 2 е когато отваря вътрешната клапа и се затваря отново тази.
Етап 1 е другата функция на тази клапа - да притваря въздуха,който влиза отвън при движение с висока скорост.С цел да се направи само с един електромотор,тази клапа е с двойно предназначение и е нормално да прави така.Колкото по-бързо се движи колата,толкова повече се притваря клапата и така намалява въздушния поток.Тогава тя не се мести от крайно до крайно положение,а постепенно и моторчето работи като стъпково и я мести с някакви градуси на всяка стъпка,за да може влизащия с висока скорост въздух да не пречи на регулирането на оборотите на вентилатора от контролера с цел поддържане на определената температура вкупето.Ако прави проблем,ще е тогава и ще го виждаш като грешка само след дълго пътуване със скорост,по-висока от 100-120,когато въздуха има вече сериозна скорост
Ако само тогава създава проблем,по-добре не се занимавай с нея,защото ще ти се наложи да си купиш ново моторче за 200-400лв (зависи от това с коя версия на климатроника си и какво точно е моторчето,защото са 2 вида) и да се разглоби цялата кола,за да се стигне до моторчето и да се подмени (две от трите болтчета се развиват на място,третото обаче не може,без да се мръдне климатичното тяло с 5-6см,за което трябва да сеохлаби гредата под таблото т.е. таблото да го няма.При едната версия се развива на място ама с много много мъка.После напасването на колелото стези пистички се прави на челна стойка под таблото и е
Rabbit_TDI написа:За въпросната клапа доста се борих(има тема).Не се разглобява таблото а само жабката,Клапата е 140 лева в drive.bg
zfa159 написа:На Голф 4 се монтират 3 вида кожуси под таблото според ....................
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Потребители, разглеждащи този форум: deqntanev16, Google [Bot] и 42 госта