Бора - проблем с климатроник

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Бора - проблем с климатроник

Мнениеот FELIPE » Съб 01 окт 2011 20:26


Тези дни понеже е хладно не ползвам климатроника,но поради някаква причина като карам духа топло от духалките при изключен климатроник и в колата си става доста задушно.Има ли вариант от духалките изобщо да не духа нищо при изключен климатроник в движение.Доскоро беше така,не знам какво съм активирал за да се получи това.
Малко индиански обяснявам,дано да се разбира. :D




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 01 окт 2011 20:40


Верно не ти се разбра.Ако ти е топло със стрелките сваляш температурата и така.Аз зимата пускам Авто за да влезе в режим за автоматично гонене на температурата и духане и после натискам бутона ЕКОН за да изгаси компресора.После само барам температурата нагоре-надолу ако се наложи(иначе си стои на 23 градуса)Ако директно натиснеш ЕКОН остава на ръчен режим степента не вентилатора.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с климатроник

Мнениеот FELIPE » Съб 01 окт 2011 20:53


Ами той климатроника е изключен,пише OFF...в същото време от духалките си излиза топло от двигателя и когато колата се кара малко по-бързо направо си духа от тях без да работи вентилатора.На всяка кола без климатроник може да се направи от духалките да не духа нищо в движение или поне да духа с температурата на околния въздух,не на двигателя.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 01 окт 2011 21:47


Вероятно някоя от клапите ти е блокирала тогава.Виж на ВАГ-а какви грешки ще изкара.Не виждам обаче смисъла да цъкаш OFF :?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Съб 01 окт 2011 21:56


Тези климатроници са предвидени да се ползват постоянно и за това новите си нямат и директно копче ОФФ,а се гасят с намаляване на вентилатора (като при Ауди-тата от началото на 90-те години :) ).това няма отношение с темата обаче .Почти съм сигурен,че диагностиката ще ти покаже проблем с управлението на клапата за вътрешна циркулация и съответно тази,която се упралява заедно с нея - Air Flow flap .Това е редовен номер при тези коли,аз го бях описвал някъде в една тема.Получава се така,защото тази флол клапа,както гласи и името и,служи да притваря въздушния поток,когато караш много бързо или когато климатроника не работи,да де ама тя е много болно място на Г 4 и редовно спира да работи,при което или остава много притворена или се отваря напълно и това води до подобен род аномалии.Прочети и за тази клапа,има много изписано.
За диагностиката - можеш да си я направиш сам без ВАГ-Ком (по-добре е с ВАГ-Ком,понеже е по-подробно) .Климатроника е същия,който се слага и на Пасат В5 в частта си управление и диагностика и в раздела за Пасат има доста информация (писал съм,та съм се забравил),иначе прочети ето тук за какво иде реч и как се правят нещата :
Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
(83.58 KиБ) Свален 246 пъти


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот FELIPE » Нед 02 окт 2011 8:51


Предполагам за това става въпрос->
Тази клапа като принцип на действие е доста сложна.Те са две клапи дефакто.Клипчето е само за клапата,която спира и пуска притока на въздух от отвън,вътре има още една,която спира и пуска въздуха от вътре.Двете работят в синхрон,който се осигурява от едно много сложно и често прецакващо се зъбно колело,което се задвижва от един електромотор,а то вече движи двете клапи.
Като пуснеш рециркулацията,тази клапа както се вижда,започва да затваря въздушния поток,после подминава затвореното и отваря малко (до този момент другата вътре не мърда).После другата вътре се отваря и тази се затваря отново.Можем да наречем тези неща като етап 1 и етап 2 .Етап 1 е ототворено,през затворено,до малко отворено,етап 2 е когато отваря вътрешната клапа и се затваря отново тази.
Етап 1 е другата функция на тази клапа - да притваря въздуха,който влиза отвън при движение с висока скорост.С цел да се направи само с един електромотор,тази клапа е с двойно предназначение и е нормално да прави така.Колкото по-бързо се движи колата,толкова повече се притваря клапата и така намалява въздушния поток.Тогава тя не се мести от крайно до крайно положение,а постепенно и моторчето работи като стъпково и я мести с някакви градуси на всяка стъпка,за да може влизащия с висока скорост въздух да не пречи на регулирането на оборотите на вентилатора от контролера с цел поддържане на определената температура вкупето.Ако прави проблем,ще е тогава и ще го виждаш като грешка само след дълго пътуване със скорост,по-висока от 100-120,когато въздуха има вече сериозна скорост :)
Ако само тогава създава проблем,по-добре не се занимавай с нея,защото ще ти се наложи да си купиш ново моторче за 200-400лв (зависи от това с коя версия на климатроника си и какво точно е моторчето,защото са 2 вида) и да се разглоби цялата кола,за да се стигне до моторчето и да се подмени (две от трите болтчета се развиват на място,третото обаче не може,без да се мръдне климатичното тяло с 5-6см,за което трябва да сеохлаби гредата под таблото т.е. таблото да го няма.При едната версия се развива на място ама с много много мъка.После напасването на колелото стези пистички се прави на челна стойка под таблото и е

сложна работа,за една клапа да се разглобява таблото :shock .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Нед 02 окт 2011 10:42


Да,за това става въпрос,уви така е измислено и то не само при VW,а при доста от колите с климатроници,там е безумно тясно мястото и няма никакъв нормален достъп,за да може да се работи.
:beer


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 02 окт 2011 18:14


За въпросната клапа доста се борих(има тема).Не се разглобява таблото а само жабката,Клапата е 140 лева в drive.bg


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Нед 02 окт 2011 18:47


На Голф 4 се монтират 3 вида кожуси под таблото според година и месец на производство.Моторчето е едно и също за 3-те,захвата и точното му място е малко по-различен.При твоят случай,явно колата е около 2000 година,когато за година-две някъде, се монтира варианта кожух,при който се действа и без да се сваля цялото табло,защото моточето седи малко по-различно и има достатъчно достъп през жабката.Уви за другите по-стари и по-нови,кожуха е по-различен в тази си част и съм си играл много много време,без да успея да измъкна въпросното моторче от мястото му на място,без да разглобя всичко :screwy .При третия вариант на кожуха (от 2001-ва се води) вече слагат и новия тип моторче,което е малко по-различно от стария вид и значително по-скъпо.Странното е,че ЕТКА мълчи по тези въпроси и не дава да има каквито и да е разлики в кожуха и моторчетата,ама нещата,които съм намирал под таблата и информацията коя част за кое става и за кое не става,сочи разлики в кожуха и моторчетата съответно до началото на 2000 са едни,от 2000 до края на 2000 друго,после от началото на 2001 трети вид.Често се сменя целия кожух под таблото с по-стар или по-нов,когато е имало някаква интервенция по парното или колата и съответно вече каталога спира да отговаря на това,което си имате под таблото и настава мазало.
:beer


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот icefire » Нед 02 окт 2011 20:38


Rabbit_TDI написа:За въпросната клапа доста се борих(има тема).Не се разглобява таблото а само жабката,Клапата е 140 лева в drive.bg


Колега, понеже и при мен тази клапа прави проблеми, дали може да дадеш линк към въпросната тема.. мисля, че ще е полезно и за автора на темата.

И още един въпрос - засяга косвено същия проблем - има ли как да се свали жабката, без да се демонтира централната конзола? Когато си разглобявах таблото, за да обработя пластмасите с лющещото се покритие, видях че жабката има едно ухо долу вляво (вляво ако гледаме жабката фронтално), което е захванато зад средната конзола (тази с радиото, климатроника, чейнджъра и т.н.). Та как се развива този винт? Аз като го правих ми беше лесно, защото така и така разглобявах всичко, но ако искам само жабката да махна какво се прави?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 02 окт 2011 23:40


Ето темата http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=225736&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0+%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F - вътре има и за жабката.За жабката след няколко седмици размисъл взех ножовката и резнах въпросното парче дето я хваща към конзолата - при отваряне на нещата отзад със сигурност пораженията ще са по големи.
zfa159 написа:На Голф 4 се монтират 3 вида кожуси под таблото според ....................

Има 5-6 елемента в Голф4 който просто са ми любими :WC : климатроничето Valeo с чупещия се потенциометър и колелце и мини внтилаторче(за което е темата) ,скритото краче на жабката дето за нищо не служи (icefire пита за него),микроключетата ,прокажения софтлак и блокиращите чистачки - сещам се за тях и ми иде да си нацелувам колата :banghead: scare :lol:


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот icefire » Нед 02 окт 2011 23:58


Много благодаря за темата и за полезното инфо :bowdown

Иначе.. аз... като свалях жабката, забелязах, че това краче (скритото) е счупено.. и понеже имам хронична нетърпимост към всичко счупено или неработещо, най-надлежно си го запоих (намерих от същата пластмаса и то се запои доста здраво). Понеже бях разглобил всичко си го монтирах обратно много лесно, но сега... излиза, че трябва да го счупя пак... то наистина е безполезно, но май другият вариант е да се разглобява отново, което не е добра опция.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Пон 03 окт 2011 0:13


На нито един Голф 4,на който се е налагало да свалям жабката,не е било здраво това чудо....чудех се първоначално дали не си е така заводски,после видях,че всъщност това си е крепеж надолу,като свалях едно табло на 4-ка и от тогава имам научен интерес към това чудо,...сигурно на 100 Голф-чета 4-ка,нито едно не е било здраво...явно с цел :)
Иначе изваждането на жабката сигурно е някакъв ритуал и вероятно ще се изпочупят другите пластмаси около този крепеж за нула време...
:beer


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 окт 2011 0:16


До преди 6 месеца моя си беше със напълно здраво краче - ако съм знаел щях да ти го снимам :lol: .Жертвах го обаче в името на здравето на останалите пластмаси по централната конзола - иначе има и едни DIY как се стига до него по "заводския" път - около 56-60 стъпки само и има няма 4 часа работа в най-добрия случей :lol:


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Бора - проблем с климатроник

Мнениеот IvailoOo » Пон 03 окт 2011 13:29


Определено тези клапи не са слабо място само при Голфовете. Минали са ми през ръцете няколко пасата Б5, Фабия,октавии , голфове...и при всички го има този проблем..като и при мен :banghead: Но пък е и готино от друга страна. Като е по-хладно...нагласям го на топло(не на макс.,а към 26-27 гр.) и изкл. климатроника и то си духа лекичко и е голям кеф. Пък като е горещо обратното. С две думи климатроника не го ползвам mhihi А проблема с постоянното духане го решавам по-възможно най-селския начин...нагласяш го да духа само от духалките на талблото...затваряш ги и готово. maikomila :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deqntanev16, Google [Bot] и 42 госта