Имам един ABF насаден на Ауди 80 B4.
До скоро си работеше добре.
Инсталацията беше нахвърляна в коша.
Преди една седмица най накрая ми остана време да я вкарам в тръби, шлаух-и и наредя като хората.
Правил съм промивка на моторчето на празен ход. Дросела също е излизан до блясък и не запецва като върна газта.
Ключето дето е на дросела за да отчете че педала на газта е върнат също го подмених че старото беше разбито. и си цъка.
Картерните газове излизат от блока и отиват в калника при лявата гума.
Всмукателния колектор е рязан и обръщан.
Жилото на газтта е малко под 180 градуса но с добър завой и уж не запецва.
Нищо че минава над главата и под входящия колектор.
Като карам граЦко и изключа от скорост. да речем 4-та с 60 км и пусна по инерция, оборотите падат до 1000 и после все едно съм натиснал газтта се качват до 2000.
Придръпвам с крак педала на газтта за да съм сигурен че не е запецнало жилото някъде. Не спира форсирането.
Чипосах я преди няколко месеца и новия чип сваля по-бавно оборотите на празен ход но мисля че това няма общо защото съм му направил вече 6000км за 4 месеца и не е имало този проблем
От както съм го насадил ми прави впечатление че като пусна газта по инерция оборотите се качват за половин секунда с 200 rpm. и после спадат. Но сега вече си подава газ сам и поддържа 2000 оборота. не ги клати.
Скоро изхвърлих климатроника на аудито (DIAVIA) и сложих климатик с копче on/off.
Но все още не съм го вързал към ECU-то на ABF-а
Така че отпада варианта и от там нещо да се меша и клати оборотите.
Датчика зза температура на водата който е на главата не е пипан, сменян.
Датчика за входящия въздух преди дросела също не е пипан/сменян.
Други идеи нямам . Помагайте със съвети
П.С.проблема май гоправи основно на топло, но не на загрято до червено ами като покарам 10-тина минути градско.
П.С.2. колата не е кастрирана с газ. Мотора не е бил никога на газ.
Сетих се че сефа ECUто е в купето и удължих вакуум тръбичката от всмукателния колектор до купето вътре и е дълга към метър и половвина. За altitude сензора в ECU-то. Преди екуто беше в коша при двигателя и тази тръбичка беше дълга 15 см.

Решен:ABF след изкл. от скорост пада до 1000rpm и се форсира
Решен:ABF след изкл. от скорост пада до 1000rpm и се форсира
Последна промяна от Ngoro на Вто 04 окт 2011 15:02, променено общо 1 път.
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам
Това ключе за педала на газта(дросел ключ) ти замери ли го? Това,че цъка не е критерии за правилна работа и като го смени правилно ли го регулира? Огледай да не се е извадил/скъсал някои вакум маркуч провери и тоя от въздушния филтър(големия маркуч).Това само в движение ли го прави ако припомпаш газта не се ли оправя?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам
Колега ABF-a ползва т.нар vehicle speed sensor(VSS) чиито сигнал ходи и до контролера на двигателя.
В смисъл това нещо храни скоростомера, но и екуто.
Как са нещата при теб, има ли го датчика на скоростите, как работи твоя спидометър ?
Изказвам предположение и не искам да те дозамотвам, но този датчик еб@ва пр. ход
Имаш ли терминал подвързан за диагностика ?
Другото е да е премачкан шлауха към мапа в екуто, а клапана за празен ход сигурно отдавна си го почистил
В смисъл това нещо храни скоростомера, но и екуто.
Как са нещата при теб, има ли го датчика на скоростите, как работи твоя спидометър ?
Изказвам предположение и не искам да те дозамотвам, но този датчик еб@ва пр. ход

Имаш ли терминал подвързан за диагностика ?
Другото е да е премачкан шлауха към мапа в екуто, а клапана за празен ход сигурно отдавна си го почистил

Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам
van4ooo ключето си го поръчах оригиналдЪ от франкфурт, уж е регулирано добре, намествахме го 10-тина минути и го гледахме. пак ще го премеря дали работи
Ще прегледам пак вакуумите на бензин регулатора и новата тръба от дросела до еку-то дали не е премачкана или стопила се някъде по пътя от двигателя през купето до екуто
Може и да съм сглобил скьопаво тръбите от филтъра до дросела. И тях ще погледна. Там работата е яко ТНТМ, сглабях с тел и парчета маркуч че на хАлдито нямах много място за маневри до въздушния филтър.
Прави го само в движение. Прави го рядко. Не мога да го reproduce-на че да се заиграя и да го видя къде се ебава. Не съм пробвал с припомпване но пробвах да му забия отново скорост и да продължа по инерция на скорост 1-2 секунди и да я изключа - тогава се оправя. така че може да го броим че се оправя май от припомпване.
bobocamaro ще го проверя тоя VSS имам подозрения че така и не го вързах защото ползвам директната ми жица старата ауди инсталация от скоростите до таблото и ЕКУ-то не подозира изобщо че се движа
Имах проблеми с оборотомера, така и не успях да изкарам сигнал от ЕКУ-то на АБФ-а до таблото на аудито и сложих една жица от сигнала на бобината до таблото.
какво е "терминал подвързан за диагностика" ? Ваг ком-а или ме питаш дали съм си наредил правилно кабелите за диагностика от ЕКУ-то до буксите.
с кабелите за диагностика видях чудовищен зор зашото успях да изкарам K линията но се оказа че на новото ЕКУ липса L-а
та сега висят едни кабели с букси и все пак успяваме да се свържем с ЕКУ-то и да си каже там каквото си казва.
Еку-то е 93-та преди модела с вградения имобилайзер.
Инсталацията я взех нарязана на салата от предишния собственик на двигателя и липсваха няколко парчета от нея.
После тук намерих някакъв колега с пасат с АБФ но имаше разлики в цветове и местоположения на някои неща.
Сега реално не съм правил промени по самата инсталация от както я сглобих в началото на годината.
Но ще взема да прегледам и буксата на ЕКУ-то която видя доста зор докато я натъпках да влезе в купето под таблото покрай другите кабели
Ще прегледам пак вакуумите на бензин регулатора и новата тръба от дросела до еку-то дали не е премачкана или стопила се някъде по пътя от двигателя през купето до екуто
Може и да съм сглобил скьопаво тръбите от филтъра до дросела. И тях ще погледна. Там работата е яко ТНТМ, сглабях с тел и парчета маркуч че на хАлдито нямах много място за маневри до въздушния филтър.
Прави го само в движение. Прави го рядко. Не мога да го reproduce-на че да се заиграя и да го видя къде се ебава. Не съм пробвал с припомпване но пробвах да му забия отново скорост и да продължа по инерция на скорост 1-2 секунди и да я изключа - тогава се оправя. така че може да го броим че се оправя май от припомпване.
bobocamaro ще го проверя тоя VSS имам подозрения че така и не го вързах защото ползвам директната ми жица старата ауди инсталация от скоростите до таблото и ЕКУ-то не подозира изобщо че се движа

Имах проблеми с оборотомера, така и не успях да изкарам сигнал от ЕКУ-то на АБФ-а до таблото на аудито и сложих една жица от сигнала на бобината до таблото.
какво е "терминал подвързан за диагностика" ? Ваг ком-а или ме питаш дали съм си наредил правилно кабелите за диагностика от ЕКУ-то до буксите.
с кабелите за диагностика видях чудовищен зор зашото успях да изкарам K линията но се оказа че на новото ЕКУ липса L-а
та сега висят едни кабели с букси и все пак успяваме да се свържем с ЕКУ-то и да си каже там каквото си казва.
Еку-то е 93-та преди модела с вградения имобилайзер.
Инсталацията я взех нарязана на салата от предишния собственик на двигателя и липсваха няколко парчета от нея.
После тук намерих някакъв колега с пасат с АБФ но имаше разлики в цветове и местоположения на някои неща.
Сега реално не съм правил промени по самата инсталация от както я сглобих в началото на годината.
Но ще взема да прегледам и буксата на ЕКУ-то която видя доста зор докато я натъпках да влезе в купето под таблото покрай другите кабели
- peyu
- Мнения: 493
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам
Възможно е стъпковия мотор да е с някаква повреда
пробвай да му дръпнеш буксата и да покараш малко..
п.п. Ако можеш направи някой друга снимка под капака
и ги пусни тук
пробвай да му дръпнеш буксата и да покараш малко..
п.п. Ако можеш направи някой друга снимка под капака
и ги пусни тук

Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам
Имам още едно стъпково моторче което ми остана от ABK_то стария двигател (2Е е номера VW)
ще го пробвам него.
ето я темата в ауди форума, не изисква логин за да ми четете простотиите
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=90602
ще го пробвам него.
ето я темата в ауди форума, не изисква логин за да ми четете простотиите

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=90602
Re: ABF след изкл. от скорост пада до 1000 rpm и се форсира сам
Проблема е решен.
Стягане на медната тел която държи гумата между датчика за температура на въздуха и дросела.
слаганена свински опашки на тръбичката за MAP сензора в еку-то
слагане на свински опашки на вакуума от изходящия колектор към регулатора на налягането на бензина
Иначе лекото форсиране което си го имам при изключване от скорост си остана.
но е с не повече от 100-200 оборота и веднага спада.
За него подозренията ми са че е или от чипа или ми задържа усуканото на 180 градуса жило на газта което прозапецва просто преди да отпусне газта на празен ход
Стягане на медната тел която държи гумата между датчика за температура на въздуха и дросела.
слаганена свински опашки на тръбичката за MAP сензора в еку-то
слагане на свински опашки на вакуума от изходящия колектор към регулатора на налягането на бензина
Иначе лекото форсиране което си го имам при изключване от скорост си остана.
но е с не повече от 100-200 оборота и веднага спада.
За него подозренията ми са че е или от чипа или ми задържа усуканото на 180 градуса жило на газта което прозапецва просто преди да отпусне газта на празен ход
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Решен:ABF след изкл. от скорост пада до 1000rpm и се форсира
"Иначе лекото форсиране което си го имам при изключване от скорост си остана."
Това е нормално не се мъчи да го отремонтираш
Това е нормално не се мъчи да го отремонтираш

Re: Решен:ABF след изкл. от скорост пада до 1000rpm и се форсира
Ок няма,
До сега карах в тоя кош ABK (2Е e vw номера на мотора) и не съм имал такова поведение при изключване от скорост.
Реално го имах това форсиране със 100 оборота и с оригиналния чип на ABF-а
До сега карах в тоя кош ABK (2Е e vw номера на мотора) и не съм имал такова поведение при изключване от скорост.
Реално го имах това форсиране със 100 оборота и с оригиналния чип на ABF-а
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта