:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

VW Bora 1.6 101hp akl - тръбичката на масленните изпарения.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
overclock89
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 30 сеп 2011 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Българиа

VW Bora 1.6 101hp akl - тръбичката на масленните изпарения.

Мнениеот overclock89 » Сря 05 окт 2011 20:07


Здравйте колеги! На скоро реших да заменя Фиата с VW Bora 1.6 101hp akl. Извинявам се, че пиша в раздела за Голф но по мой сведения разбрах че двигателят на Бората и ходовата част са същите като на голф 4.
Проблема е следният, и малко ме притеснява: Скъсана е малката тръбичка която е за масленните изпарения, като я взех колата въпросната тръбичка беше увита с изолирбант, но понеже малко се беше поодлепил аз реших докато си сменя цялата тръба за въздуха да я пооправа за да не смущава дебитомера като дърпа въздух от нея. Когато махнах старият изолир бант забелязах, че по трабичката и в нея има малко масалце!!!! Чудя се дали е нормално да е омаслена или има някакъв проблем. Аз си ходих при моя майстор и той каза, че всичко е наред и, че няма проблем, че е така, но аз понеже искам да се презастраховам реших да попитам и тук!!!
И имам още един въпрос, когато колата загрее, спра на светофар и махна от скорост оборотите си падат на 900 и за 3, 4 сеунди леко играят между 800 и 900 оборота и след това се стабилизират! НО не го прави при сяко спиране, примерно от 5 6 спирания да го направи 1 или 2 пъти не повече! Изчетох много във форума за оборотите на празен ход, за дросела, за дебитомера и проччие, НО проблемите на всички колеги който имат с оборотите на празен ход са (по високи обороти не иска да пали), но като моят проблем няма!
Шя почистя дроселовата клапа без да я свалям, за да не се налага после да я адаптирам и без това не знам как става номера, и ще сменя въпросната тръба.
Надявам се някой от вас да има идея от какво може да играят оборотите!

МНОГО БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО НА ТЕЗИ КОЙТО МИ ОТГОВОРЯТ. ПОЗДРАВИ




rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: VW Bora 1.6 101hp akl - тръбичката на масленните изпарения.

Мнениеот rudoni » Сря 05 окт 2011 20:29


проблемът с оборотите и тяхното "играене" се дължи на много фактори които от тук трудно се определят! има начин и той се нарича -диагностика!приготви 20-30лв и иди да направиш такава но при "майстор" който разбира от това! преди да отидеш някъде поразпитай първо!не си писал като мен (имам си конкурентни причини :lol: ) откъде си ,за да те препратим към правилния "майстор" ! :lol:


overclock89
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 30 сеп 2011 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Българиа

Re: VW Bora 1.6 101hp akl - тръбичката на масленните изпарения.

Мнениеот overclock89 » Сря 05 окт 2011 20:50


А да съжалявам, че не написах, Аз съм от София !!! Благодаря колега за бързият отговор!!!


Потребителски аватар
alex_7656
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
Автомобил: Golf IV
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: VW Bora 1.6 101hp akl - тръбичката на масленните изпарения.

Мнениеот alex_7656 » Сря 05 окт 2011 21:04


viewtopic.php?f=5&t=183934
При мен имаше доста ядове, с тия обороти на празен ход.Като реших проблема както съм описал в горната тема, се реши.И дори имах загуба на масло.Задължително го оправи, сигурен съм, че ще има положителен резултат.Успех !!!


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: VW Bora 1.6 101hp akl - тръбичката на масленните изпарения.

Мнениеот icefire » Сря 05 окт 2011 21:54


За тънката тръбичка - нормално е да е омаслена, не се притеснявай. Ако ще сменяш гофрираната тръба към филтъра, дебитомера и дросела, имай едно наум като я монтираш - иначе ще я скъсаш. Частта й към дебитомера е много къса и няма накъде да се огъва - във форума беше описано как се сменя правилно - потърси, преди да скъсаш твоята.

Ако чистиш дросела "на място" няма да постигнеш нищо. Ако искаш да си сигурен, че той не прави проблеми, трябва да се свали, да се изчисти докато лъсне и да се монтира отново, след което да се адаптира.

Виж играенето на оборотите променя ли се като въртиш волана - може да е от датчика за налягането на хидравличната течност за волана.

Но преди да правиш всичко това иди на диагностика - ще се насочиш откъде да тръгнеш :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта