Здравейте. Ето и накратко моя проблем. От известно време като карам колата и все ми седи кимбилнат налявао. Разбира се отдадох го на внушение. После взе да трака нещо. Отидох на майстор. Оказаха се разхлабени задни лагери. Всичко добре, но тракнето (малко по-различно) продължи на някои дупки и неравности. Днеска се качаваме 4 човека и тракането ядкси много... Спирам и поглеждам. Задната лява част доста спаднала. Като няма никой почти не кляка, но с човек на задната седалка се накланя доста. Явно има пробле в амортисиорите/пружините. Натиснах колата няколко пъти връща бавно без да трака или нещо друго. От тук си правя извод че явно само пружината е отишла. Преди време ми бяха казали, че може би са меки. Та въпросите са ми следните.
1. Правилно ли мисля че пружината е отишла.
2. Каква е процедурата.
- смяна на пружини само
- смяна и на всичко амортисиори, пружини, тампони ...
3. Ако се сменят, как е най добре да се смени едната или и двете задни наведнъж.
4. Да препоръчате марка, цвят/твърдост пружини. Става въпрос за нормално каране градско/извън градско - 15000км годишно.
5. Има ли смисъл да се взимат пружини на старо от форума с оглед на това, че не е ясно състоянието им - освен по думите на собственика.
6. Някой да има представа за цени?
Колата е тази от гаража.
Съжалявам ако се повтарям с някоя тема, но нямам много време да се ровя, а и на първо четене не можах да намеря пълна информация.
Мерси предварително.



Проблем с окачването - пружина ?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Най-вероятно е виновна пружината.Или е поомекнала или е счупена.Ако не можеш да установиш сам иди на сервиз.Сменят се сравнително лесно,пружината+амортисьора се свалят лесно и се разглобяват без да са необходими скоби за стягане на пружината.Сменят се и двете.Ако ще сменяш си купи 2 нови пружини.Ако прецениш,че е необходимо и имаш възможност,смени и двата амортисьора.Според състоянието на тампоните прецени дали нямаш нужда от нови.Вземи си нови шокови тампони,защото обикновено са в кофти състояние.Има едни модели с гофрета,които са по-добри от тези с прахоуловителя.Гофретата (или прахоуловителя)предпазва амортисьора от прах,вода и т.н.
Аз съм сменял омекнала пружина но на Форд Ескорт и то предна.Смених и двете пружини+нови амортисьори.
Аз съм сменял омекнала пружина но на Форд Ескорт и то предна.Смених и двете пружини+нови амортисьори.
- spa
- Мнения: 107
- Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
andro_v написа:Най-вероятно е виновна пружината.Или е поомекнала или е счупена.Ако не можеш да установиш сам иди на сервиз.Сменят се сравнително лесно,пружината+амортисьора се свалят лесно и се разглобяват без да са необходими скоби за стягане на пружината.Сменят се и двете.Ако ще сменяш си купи 2 нови пружини.Ако прецениш,че е необходимо и имаш възможност,смени и двата амортисьора.Според състоянието на тампоните прецени дали нямаш нужда от нови.Вземи си нови шокови тампони,защото обикновено са в кофти състояние.Има едни модели с гофрета,които са по-добри от тези с прахоуловителя.Гофретата (или прахоуловителя)предпазва амортисьора от прах,вода и т.н.
Аз съм сменял омекнала пружина но на Форд Ескорт и то предна.Смених и двете пружини+нови амортисьори.
Мерси. Определено са пружините. Амортисиорите са си добре и доста добре работят, така че засега няма да ги сменям. Нямям време да се занимавам и няма сам да ги сменям. За тампоните ще говоря с мяйстора но след като се свалят старите пружини ще се разбере.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Ами правилно си решил.Нека майсторът прецени в какво състояние са ти шоковите тампони и тампоните на амортисьора (горните),също можеш да му кажеш да види и долния тампон на амортисьора,през който минава болта,свързващ го със задния мост.Аз сменях шоковите тампони и единия от въпросните имаше доста луфт с болта и го смених и него.Иначе едната пружина ме занимаваше час и двайсет минути,другата само двайсет,ама трябва да му се хване цаката.Все пак не съм монтьор.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Iezekil и 89 госта