Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
bobipolo
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот bobipolo » Съб 29 окт 2011 20:59


Колеги сменям сигменти на голфа обаче е много тегаво, смених ги набих буталата но като стегна биелите и затяга коляновия вал !!!???Някакви идеи? И друго, има там на картера едни два болта, скрити......... scare едвам ги отвих но сега няма завинтване? Има ли някакъв пиниз за тях? Ако някой помогне... :bowdown




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот zfa159 » Съб 29 окт 2011 21:30


Ти биелите предполагам,че ги стягаш с подходящия момент,както пише по книгите,защото ако ги стегнеш много,няма да се движат.Принципно има значение много неща :
-всяко бутало го слагаш там,от където си го извадил,защото те си се износват заедно с блока
-маже се добре с масло,за да не трие на сухо,като слагаш буталата на мястото им
-всяка пета на биела си отива на съответната биела,от която е свалена и то по начина,по който е свалена (посоката),защото биелата се произвежда и се стругова със съответната пета,за да има максимално точен отвор и ако размениш петите на биелите,става мазало.
-хубаво е при такъв ремонт да сложиш нови лагери и ест. и на тях обилно масло,преди да ги стегнеш и да въртиш двигателя
-петите на биелните лагери се стягат с определен момент на стягане с динамометричен ключ за да имат максимално точна хлабина и да се въртят,но да не са хлабави,иначе можеш и да ги престегнеш,при което лагера се сплесква и не само,че няма да се върти,но и лагера ти става за боклука
Иначе на очаквай да се върти безкрайно леко,но не трябва и да запъва де :)
:beer


Потребителски аватар
bobipolo
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот bobipolo » Съб 29 окт 2011 21:56


Малко тегаво върват.Иначе всичко което си описъл съм го направил. Съмнявам се дане съм бърнал някой лагер.


Потребителски аватар
bobipolo
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот bobipolo » Съб 29 окт 2011 22:03


Според мен стягането няма нищо бощо с това дали ще се натегне лагера, защото петите опират една в друга и край.И до скъсване да стягаш все тая ,аз така мисля де.
А и неможах да намеря с какво усилие да стягам биелите и ги стегнах на 3 и после на 4,3кг.болтовете са 7мм.


Потребителски аватар
toni82
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
Автомобил: golf4 1.6 16v
Двигател: azd
Местоположение: italia

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот toni82 » Съб 29 окт 2011 22:20


абе тя маймуната преди да изяде маслината си мери костилката отзад.ти като нямаш понятие защо си се хванал да го правиш.тук има много тънкости и то все важни.успех


Потребителски аватар
bobipolo
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот bobipolo » Съб 29 окт 2011 22:30


"toni82" Колега как разбра че не разбирам ? Какво предлагаш да изтичам до твоя сервиз ли,еми тогава дай да го закриваме този форум.


Потребителски аватар
bobipolo
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот bobipolo » Съб 29 окт 2011 22:32


Тони ти как научи "тънкостите" :063:


Потребителски аватар
toni82
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
Автомобил: golf4 1.6 16v
Двигател: azd
Местоположение: italia

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот toni82 » Съб 29 окт 2011 22:57


не колега за съжаление нямам сервиз или нещо подобно.не казвам че неразбираш а и никой не се е родил научен но не мислиш ли че е малко дръзко да започнеш с основен ремонт на двигател.според мен точно за тази интервенция трябва да си сигурен как точно става освен ако нямаш и друг двигател подръка. :wink:


Потребителски аватар
bobipolo
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот bobipolo » Съб 29 окт 2011 23:04


Е аз си мисля че знам как става но май само си мисля :?


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот vladovelin » Съб 29 окт 2011 23:22


В книгата на К.Косев за Golf3 пише :
Затягане на гайките на капаците на лагера на мотовилката:
1 етап - 30Nm
2 етап - дозатягане на 90*


Потребителски аватар
bobipolo
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот bobipolo » Съб 29 окт 2011 23:35


"vladovelin" Мерси колега.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот zfa159 » Нед 30 окт 2011 8:19


Пробвай да го стегнеш повече,да видиш колко ще се върти и колко км ще минеш,резултата никак няма да ти хареса mhihi
Черупката и биелата са също от достатъчно мек материал,за да се сплескват при много стягане и съответно да се натегне повече лагера,ако стягаш повече.Самият лагер е оловно-незнам си каква сплав (един стругар ми обясняваше един ден) и също може да се смачка безгрижно при престягане на черупките.Също така момента със "скъсването" е близичко след оказаното стягане,така че не е добре да пробваш на ръка...все ще ти се струва малко и ще го достягаш и ще трябва после да върнеш четвърт след скъсването mhihi Помисли малко и за температурното разширение на коляновия вал и на отвора за лагера и самия лагер и за това,че този лагер се донатяга сам,когато колата загрее и съответно тогава е много важно хлабината му да е както трябва.Ти визуално го виждаш,че застава на равно с черупката,но това е само визуално и винаги има някакъв допуск,заради който не са съвсем равно.
Когато едно време хората са нямали динамометрични ключове под ръка, нещата са се правели така - сваляш биелата от буталото,слагаш лагерите и черупката на съответната шиика на вала и стягаш толкова,че като я пуснеш от горно положение,да пада надолу почти свободно.Ако си прекалил - не пада под собствената си тежест изобщо или стига само до някъде,ако е малко - пада много бързо и започва да е като махало около долното положение.Ако е идеално стегната - пада от горе до долу равномерно и застава право надолу.Съответно ако стягането няма никакво значение,нямаше да има логика да пада до някъде само или въобще да не пада и нямаше да пише по книгите колко се стягат :) Горе за разпр. вал е същото,там има райберовано легло в главата и в черупката.Черупката се стяга до определен момент,без значение,че има лагер,защото след това вала започва да затяга,защото се нарушава отвора и в следствие на стягането,започва да става елипсовиден и вала се върти по-тежко.

Последна промяна от zfa159 на Нед 30 окт 2011 10:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bobipolo
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот bobipolo » Нед 30 окт 2011 10:32


Отивам да пробвам,после ще пиша за резултата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот zfa159 » Нед 30 окт 2011 10:50


Не знам при този мотор, защото аз отдавна оплювам малките двигатели на VW и избягвам да им правя такива ремонти,но при истинските двигатели горния лагер,който е от страната на биелата,има дупка,защото през биелата има маслена магистрала,която смазва буталния болт (именно липсата на смазване на буталния болт е сериозния проблем на AEX и AEE със смазването,освен идиотската маслена помпа на верига при по-дъртите от тях).Съответно ако биелата ти има отвор - отгоре седи лагерчето с дупката,отдолу този без дупката. Черупките обикновено нямат номера и за това е важно при свалянето им да си бележиш коя от къде си свалил и как точно е седяла,защото както вече казах,ги шлайфат всяко комплект с неговото си друго и размяна на черупката или слагането и наобратно,си е проблем и мотора започва да затяга или лагера остава хлабав и скоро заминава.
Другата тънкост,която може би знаеш,е че сегементите имат едни отвори (нали не са цяла окръжност).Тези отвори се редят на 120 градуса всеки от другия,защото ако ги оставиш в една линия или близо един до друг,губиш компресия и си завъждаш маслояд в съответния цилиндър mhihi


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф IV 1,4 16V смяна на сигменти!!!

Мнениеот nikson85 » Нед 30 окт 2011 10:56


vladovelin написа:В книгата на К.Косев за Golf3 пише :
Затягане на гайките на капаците на лагера на мотовилката:
1 етап - 30Nm
2 етап - дозатягане на 90*

Темата не е за голф 3 , а за голф 4 - 1.4 16 винтила. facepalm



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта