термостат
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
термостат
как да разбера дали термостата е з асмяна ? клоата е голф 3 1.8 АБС .започна много трудно да достига темератураот 85 гр. особебно сега когато започна да става студено, а иначе лятото минава 90гр. търсих с търсачката но там колкото хора толкова и различни мнения. точно за моя проблем не на намерих отговор. питам и дали смяната е лесна тъй като съм с климатик и хидравлика. налага ли се да се свалят хидравлична помпа и водна помпа.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: термостат
Сигурно има 20 теми за термостати, за проби, за датчици, за показания на табло и т.н. Как пък не можа да синтезираш кое точно ще ти помогне да си разрешиш случая не знам. Закарай си колата на майстор да си каже мнението, но не на "майстор", ами на такъв без кавичките.
Не зная майсторите как точно са преценили, но един от тях не е прав, тъй като мненията им НЕ се припокриват. Ако искаш сам да си разрешиш проблема, ползвай търсачката и си набави необходимите пособия за пробите.
еми нали затова питам , едийн майстор казва че е нормално друг казва че трябва да се смени , е накой да вяряам
Не зная майсторите как точно са преценили, но един от тях не е прав, тъй като мненията им НЕ се припокриват. Ако искаш сам да си разрешиш проблема, ползвай търсачката и си набави необходимите пособия за пробите.
Последна промяна от stefan4o на Сря 16 ное 2011 19:48, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: термостат
еми нали затова питам , едийн майстор казва че е нормално друг казва че трябва да се смени , е накой да вяряам а забравих да добавя че колата е газова ако има значение
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: термостат
Палиш колата и следиш кога започва да ти се стопля долния маркуч на радиатора. Когато започне да стопля виж показанията на таблото. Ако започва да топли почти веднага след запалването на двигателя - сменяш, ако не - си караш с настоящото термостатче. Общо взето е това.
П.П. Но в това студено време трудно се затопля и самия двигател, имай и това в предвид.
П.П. Но в това студено време трудно се затопля и самия двигател, имай и това в предвид.
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: термостат
почти не достига 90 гр. вс тудено време извън градскоTiL написа:Най-лесно според мен за усеща като подкараш колата извънградско! Стрелката за температурата на водата ако се отклони от 90... Сменяй!
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: термостат
pesho_sl написа:Палиш колата и следиш кога започва да ти се стопля долния маркуч на радиатора. Когато започне да стопля виж показанията на таблото. Ако започва да топли почти веднага след запалването на двигателя - сменяш, ако не - си караш с настоящото термостатче. Общо взето е това.
П.П. Но в това студено време трудно се затопля и самия двигател, имай и това в предвид.
имаш предвид долния маркуч които влиза в радиатора ли?
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: термостат
TiL написа:Ми под почти ако нямаш в предвид 87-88С значи си за смяна на термостат
И да се уточна... говоря, че не трябва да пада от 90 при нормално каране, а не да пукаш двигателя от газ и тогава да вдига и поддържа 90С
едит:
Ако ще сменяш термостата, внимавай какъв ще вземеш
какъв трябва да Е ? предпочитани марки , цени ?
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: термостат
automan написа:имаш предвид долния маркуч които влиза в радиатора ли?
Точно него ... При мен пък друго се получи - първо ми показваше малко повечко от 90 - около 95 - това по нагорнища и градско; после изведнъж стрелката не мърдаше от 70 извънградско. Реших да сменя теремостата - смених го - след това покарах малко (градско във Варна, трябваше да отида да видя Астрата на един приятел) и взе да стига пак към 70 градуса. Помислих си, че и тоя термостат не става - да ама не - точно на 70 градуса (тъкмо и слязох от колата без да я гася) перката се включи. Ама аз съм си за смяна на температурния датчик. Може и от него да те лъже (не казвам, че е точно от него) Чел съм доста из форума и колегите казват, че до 95 е нормално уж (аз съм стигал и 100, скоро ще сменям гарнитурата на главата и датчика и ще пиша какво става с температурата на "голфи"). Най-точно се мери температурата с ел. термометър. За това ако имаш някакви опасения, вземи измери температурата на водата с такъв термометър.
П.П. Аз карам с Walher. Мисля, че и на Behr са хубави. То си е малко до късмет с тия термостати като цяло.
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: термостат
еми ето за това питам кой от какво е патил защото ,четах че има големи проблеми с тия теростати. иначе лесно ли се сменят ще се справя ли сам или да я карам на няки ,,майстор''
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: термостат
automan написа:еми ето за това питам кой от какво е патил защото ,четах че има големи проблеми с тия теростати. иначе лесно ли се сменят ще се справя ли сам или да я карам на няки ,,майстор''
Аз лично го сменям като свалям динамото и свалям тялото на водната помпа, като нея не я махам (то няма и смисъл ) - така ми е по-лесно - самото термостатче е в едно тяло отдоло, което се развърта с ключе 10.. Някой я сменят като откачат хидравликата и лягат под колата, ама на мен не ми се лежи под колата, отгоре ми е по лесно. Но ако сменяш отгоре се сменя и още едно О гумено уплетнение, то си има в комплекта (поне при мен имаше). Не е много трудно, зависи дали по принцип си развиваш гайчици и болтченца, и ти се занимава. Аз съм от тия които обичат да си човъркат. Правил съм го два пъти това с термостата и веднъж съм сменял водната помпа. Това е. Успех!
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: термостат
значи отдолу само се сваля хидравликата ипо сле се сменя и термостата изтича ли антифриза после трябва ли да обезвъдушавам зялата уредба
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: термостат
Желателно е да си налееш нов антифриз.
viewtopic.php?f=1&t=27559&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82+%D0%BA%D0%B0%D0%BA+%D1%81%D0%B5+%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8F Ето и темата За това животно-термостата
viewtopic.php?f=1&t=27559&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82+%D0%BA%D0%B0%D0%BA+%D1%81%D0%B5+%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8F Ето и темата За това животно-термостата
- ozyrus
- Мнения: 227
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 22:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: термостат
automan написа:значи отдолу само се сваля хидравликата ипо сле се сменя и термостата изтича ли антифриза после трябва ли да обезвъдушавам зялата уредба
Системата е самоубезвъздушаваща се,ако не ти се вкарва във филм отиди на майстор не вярвам да ти вземе повече от 20лв,(манипулацията трае 20тина минути).Сиреч с термостата стават 50лв.Иначе ако ти се занимава сам, по удобно е на канал.Колкото до термостата или Бер или Валер.
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: термостат
днес смених термостата с беер 87гр. и ето какво се получи. перката включва на 70 гр. защо така
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: термостат
Май не си четеш коментарите внимателно шегувам се ... Май си за температурен датчик. Съдя по моя идентичен проблем.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Alexspade и 62 госта