"Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

"Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 31 дек 2011 16:39


Здравейте колеги! Колата е от заглавието с метан ако има значение. В началото ще поясня, че никога ама никога за 2-те години от както имам колата (а я карам всеки ден), не съм имал проблеми с температурата на водата, маслото и т.н. Винаги си стои на 90гр като загрее зима и лято, включва се перката и т.н.
Обаче преди малко пътувам на дълъг път със ср. скорост 100км/ч вали яко ама яко. Дъжд и сняг, повечето дъжд. Първите 150км нищо необичайно. Но на 30км от СТЗ като се прибирам нещо почва да свети по таблото-индикатора за водата. Гледам температурата 110 и почти се е забила в крайно дясно положение! Викам си айде... окотихме се :) Веднага спирам на 1-та отбивка, не гася. Слизам отварям капака-нищо нередно, освен че половината двигателен отсек плувнал във вода до фаровете (пръски, локвички). Хм... маркучите всичките нормално топли, само този който е отдолу на радиатора не пипнах защото ми е невъзможно. Антифриз в нормата, парно си има. Затварям капака влизам в колата-таблото всичко точно. Темп 90 нищо не мига. Тъкмо ще тръгвам, включва се перката. Викам си не е явно антифриза и т.н. ОК. Потеглям и след 5 мин същата история. Пак спирам, пак отварям капака, пак всичко в ред. Индикации никакви, темп 90 - както 1-я път за 1 мин всичко се оправи от самосебеси. Пак се качвам... пробрах се в СТЗ и нарочно обикалях 40км градско. Ами всичко си е 6! Ще кажеш, че нищо не е било.
Та въпроса ми е, да не би някъде някоя капчица вода или не знам, да е окъсило веригата, че да ми дава тези индикации за температурата на таблото!? Лампичката за водата нали взема инфо от датчика на разж. съд или още от някое др. място? Да знам да изолирам за напред да не се вкарвам в разни филми...




Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 31 дек 2011 16:51


Колега, и ти като мен имаш проблем със стрелката на таблото, мойта винаги си удря СЛЕД 100 градуса и тогава пуска перката, няма управия! Има някаква аномалия, макър и да смениш температурния датчик едва ли ще го оправиш, това е слабо място на 3-ките, всички удрят лЮтеницата! Не и се коси, проблема е в таблото! И весело изкарване на НГ. :mrgreen:


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 31 дек 2011 16:56


my heart iS iCe, моя проблем е друг! Дори след като мина днес 100-те плюс мигането на водата, перката не се включи! Като пипах маркучите ръката ми спокойно можеше да седи няколко секунди. Перката ми се включва точно на време! При мен е някаква лъжлива инфо. Нали ти казвам за 2г никога стрелката не е мърдала от 90! Днес за 1-ви път. Искам да разбера кое "лъже" ако мога да се изразя така!


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 31 дек 2011 17:01


dushanov написа:my heart iS iCe, моя проблем е друг! Дори след като мина днес 100-те плюс мигането на водата, перката не се включи! Като пипах маркучите ръката ми спокойно можеше да седи няколко секунди. Перката ми се включва точно на време! При мен е някаква лъжлива инфо. Нали ти казвам за 2г никога стрелката не е мърдала от 90! Днес за 1-ви път. Искам да разбера кое "лъже" ако мога да се изразя така!

Явно не се изразих правилно, и аз това исках да ти кажа, че проблем в колата няма, просто не ти отчита правилно! Единственият начин е да закачиш колата на Ваг-Ком, или при някой колега с такъв, който разбира, иначе в сервиза ме отнесоха 40 лева за ВагКом и ми казаха че таблото е гола вода, и за това показва грешно! Казаха че датчика е сложен затова, до определени тем. да пуска перката, и че стрелката на таблото е направена ориентировачно да показва, не с точност! На мой познат Голфа стрелката все си е на 90 градуса, и няма как да разбереш кога е пуснала перката и кога е охладила, докато при мен се разбира, щом падне стрелката и ясно къде е ключа за пещерата!


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 31 дек 2011 17:06


Моята стрелка не мърда от 90гр нито с милиметър без значение перка мерка. (Е освен, когато е студена и не е каране поне час). Проблема ми определено е от друго естество, което явно не можеш да разбереш. Не искам да те обидя, де! Никак даже. Ти си 1-я който ми писа в темата и се опитва да ми помогне :да:

едит: И аз съм като твоя познат: стрелката не мърда дори когато се вкл. перката и след това. Мисля, че е нормално!


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот Bioside » Съб 31 дек 2011 17:21


Лъже температурния датчик дето е на тройника.Сдвоен е и едната половина подава инфо на таблото а другата на ЕЦУ-то.Нямат нищо общо и дават дефекти и от двете страни.Датчика който включва перката е съвсем друг и стои на радиатора.Не се влияе от тези двата по никакъв начин.Подсуши му щепселното на този на тройника и го пръсни с някъкъв контактен спрей.Явно от влагата е станал проблема.Можеш и да го закачиш на Ваг Ком ама там ще ти излезе температурата от половинката дето подава на ЕЦУ-то.Другата няма как да я видиш поради простата причина че таблото на 3-та няма диагностика.Поздрави и Весела Нова Година :drunk


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 31 дек 2011 17:35


Bioside, би ли постнал една снимка къде е този тройник и самия датчик! Много ми намирисва, че си прав! :)


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот Bioside » Съб 31 дек 2011 17:44


viewtopic.php?f=5&t=89859&start=30

Ето го на АФТ но и на АЕК е там.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 31 дек 2011 17:52


Този не беше ли за темп на маслото или бъркам!? :talk:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот stefan4o » Съб 31 дек 2011 17:53


Калине, може тая част дето е къмто таблото да показва глупости. Не се шашкай. Може и действително да се е понамокрило. С качването на температурата на антифриза, съпротивлението на датчика намалява. Огледай хубаво, подсуши и включи пак буксичката. :wink:


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот Bioside » Съб 31 дек 2011 17:55


Не е за маслото.На маркуча има един пластмасов тройник и на него е хванат датчика с една метална щипка.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Съб 31 дек 2011 18:01


Ясно колеги!


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Пон 02 яну 2012 16:05


Не е от датчика колеги! Днес го изкарах на раб. мотор. Веднага си промени оборотите. След като го сложих пак му излях 1 шише вода отгоре. :lol: Няма никакви признаци на проблем! Явно не е от датчика! Чувам разни предположения за проблем в таблото (спойки и т.н). За сега проблема не се е появил!

Едит: да не отварям нова тема: след като започна да ми мига лампата за водата не трябваше ли и зумера да се задейства!? Както примерно при мигане на лампичката на маслото нали пиши и зумера (на мен не ми се е случвало)?


Потребителски аватар
vnkostadinov
Мнения: 258
Регистриран на: Чет 14 юли 2011 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пазарджик

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот vnkostadinov » Пон 02 яну 2012 18:14


dushanov написа:...
Едит: да не отварям нова тема: след като започна да ми мига лампата за водата не трябваше ли и зумера да се задейства!? Както примерно при мигане на лампичката на маслото нали пиши и зумера (на мен не ми се е случвало)?


би трябвало. на мен ми светна лампата за маслото веднъж и съответно и изпищя. като ти светне лампата за резервата писка ли ти ?

П.С. ЧНГ :beer


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: "Топлинен" проблем с Голф 3 АЕК

Мнениеот dushanov » Пон 02 яну 2012 18:16


Ч.Н.Г и на теб и на всички съфорумци! :) Аз нямам лампа за резерва. Мен ме интересуваше дали трябва да пищи зумера, когато свети лампата за водата! :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта