Въпрос за схеми?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Въпрос за схеми?

Мнениеот maerto » Чет 12 яну 2012 12:57


Колеги искам да замеря стойноси на ламбда сондата(първата)че ме съмнява нещо и според Аутодата трябва да меря волтаж и съпротивление по следните схеми.Едната е буксата ,която е над скоростната кутия и лесно я намерих,но по другата ,тея клеми каде се намират,не са ли някаде под чистачките или въре в купето?Някой койтое в час може ли да ме светне?Благодаря предварително:)




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот pas1.8mi » Чет 12 яну 2012 18:45


Така като ти чета мнението,вероятно не си много на ТИ с токовете!Вероятно имаш и нисък клас Мулти-цет!Най-лесно ще ти е да провериш сондата с ВАГ-ком!


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот maerto » Чет 12 яну 2012 19:19


pas1.8mi написа:Така като ти чета мнението,вероятно не си много на ТИ с токовете!Вероятно имаш и нисък клас Мулти-цет!Най-лесно ще ти е да провериш сондата с ВАГ-ком!



Вярно с токовете не съм на ТИ,ентусеаст съм още,но от обща култура горе долу се ориентирам ,и ми е интересно !Мултицета е ефтинджак но има необходимите за целта мерки(волтове,ампераж,съпротивление,температура)Имам и VCDS обаче не съм сигурен на кои канал да гледам?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот pas1.8mi » Чет 12 яну 2012 19:40


maerto написа:
pas1.8mi написа:Така като ти чета мнението,вероятно не си много на ТИ с токовете!Вероятно имаш и нисък клас Мулти-цет!Най-лесно ще ти е да провериш сондата с ВАГ-ком!



Вярно с токовете не съм на ТИ,ентусеаст съм още,но от обща култура горе долу се ориентирам ,и ми е интересно !Мултицета е ефтинджак но има необходимите за целта мерки(волтове,ампераж,съпротивление,температура)Имам и VCDS обаче не съм сигурен на кои канал да гледам?

Мисълта ми беше,че с това ще мериш с точност от порядъка на "има-няма"! :wink:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот Haralampi » Чет 12 яну 2012 21:41


pas1.8mi написа:
maerto написа:
pas1.8mi написа:Така като ти чета мнението,вероятно не си много на ТИ с токовете!Вероятно имаш и нисък клас Мулти-цет!Най-лесно ще ти е да провериш сондата с ВАГ-ком!



Вярно с токовете не съм на ТИ,ентусеаст съм още,но от обща култура горе долу се ориентирам ,и ми е интересно !Мултицета е ефтинджак но има необходимите за целта мерки(волтове,ампераж,съпротивление,температура)Имам и VCDS обаче не съм сигурен на кои канал да гледам?

Мисълта ми беше,че с това ще мериш с точност от порядъка на "има-няма"! :wink:


Е не е съвсем така.... дори и евтините мултицети дават достатъчно добра точност за подобни цели. Колегата не е тръгнал да прави калибровка а просто да установи в какво състояние му е сондата, което е напълно изпълнимо и с най-евтиния уред, стига да знае как.


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот maerto » Чет 12 яну 2012 21:51


Ами самоук съм в областта ,така че всяко инфо и съвети са ми добре дошли :)До колкото вече знам трябва да меря по буксата на компа и тази над скоростната кутия.А мултицета по спецификация дава минимални грешки от порядака на 0,2 ома за съпротивлвние примерно ,което не е фатално.Все пак съм любител:)


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот maerto » Пет 13 яну 2012 16:19


Значи днес успях да замеря необходимите стойности с мултицет и VCDS(нямаше големи разминавания):)Според Аутодата съпротивлението на сондата отговори на действителното измерване (3 ома),но волтовете са особени.При 4.25 по норма ,при мен е 7.4 волта.? :roll: Съмнявам се в окъсяване някаде...но май вече съм за майсор?Имал ли е някой подобен случай?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот pas1.8mi » Пет 13 яну 2012 18:23


maerto написа:Значи днес успях да замеря необходимите стойности с мултицет и VCDS(нямаше големи разминавания):)Според Аутодата съпротивлението на сондата отговори на действителното измерване (3 ома),но волтовете са особени.При 4.25 по норма ,при мен е 7.4 волта.? :roll: Съмнявам се в окъсяване някаде...но май вече съм за майсор?Имал ли е някой подобен случай?



:D Предупредих те,нали?Твоят "уред" е с много нисък клас на точност и страшно бавен!Реалните стойности няма да имат нищо общо с измерените от теб! :idea: И това,което си мерил като съпротивление на сондата,всъщност е съпротивлението на нагревателя и(не на самата сонда)!Напрежението (сигнала) от сондата на обхват постоянно напрежение ли го мери?


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот maerto » Пет 13 яну 2012 18:57


pas1.8mi написа:
maerto написа:Значи днес успях да замеря необходимите стойности с мултицет и VCDS(нямаше големи разминавания):)Според Аутодата съпротивлението на сондата отговори на действителното измерване (3 ома),но волтовете са особени.При 4.25 по норма ,при мен е 7.4 волта.? :roll: Съмнявам се в окъсяване някаде...но май вече съм за майсор?Имал ли е някой подобен случай?



:D Предупредих те,нали?Твоят "уред" е с много нисък клас на точност и страшно бавен!Реалните стойности няма да имат нищо общо с измерените от теб! :idea: И това,което си мерил като съпротивление на сондата,всъщност е съпротивлението на нагревателя и(не на самата сонда)!Напрежението (сигнала) от сондата на обхват постоянно напрежение ли го мери?


Даже и да е нисък клас ,все пак мери и върши работа.точно за любител такъв ми трябва,не съм тръгнал да калибровам и да търся някви стотни и по малко:)
Да знам че е на нагреватея съпротивлението и не се мери сигнала от сондата а до сондата.И бих казал,че този мой"нисък клас" уред е много точен защото резултатите бяха като тези от VCDS-то(волтовете имам предвид)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот pas1.8mi » Пет 13 яну 2012 20:45


Мери се сигнал от сондата,защото все пак тя е източник(генератор) на сигнала! :idea: За да се измери точно този сигнал е необходимо да се използва волт-метър с качества!Обаче ти явно си на друго мнение...!Успех! :beer


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Въпрос за схеми?

Мнениеот maerto » Пет 13 яну 2012 20:58


pas1.8mi написа:Мери се сигнал от сондата,защото все пак тя е източник(генератор) на сигнала! :idea: За да се измери точно този сигнал е необходимо да се използва волт-метър с качества!Обаче ти явно си на друго мнение...!Успех! :beer


Сигурен съм и с мултиметър от 80 лв.да го измря пак толкова ще покаже!!!Ще си(ти) го докажа като ида тия дни при майстор :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта