Въпрос за схеми?
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Въпрос за схеми?
Колеги искам да замеря стойноси на ламбда сондата(първата)че ме съмнява нещо и според Аутодата трябва да меря волтаж и съпротивление по следните схеми.Едната е буксата ,която е над скоростната кутия и лесно я намерих,но по другата ,тея клеми каде се намират,не са ли някаде под чистачките или въре в купето?Някой койтое в час може ли да ме светне?Благодаря предварително:)
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за схеми?
Така като ти чета мнението,вероятно не си много на ТИ с токовете!Вероятно имаш и нисък клас Мулти-цет!Най-лесно ще ти е да провериш сондата с ВАГ-ком!
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Въпрос за схеми?
pas1.8mi написа:Така като ти чета мнението,вероятно не си много на ТИ с токовете!Вероятно имаш и нисък клас Мулти-цет!Най-лесно ще ти е да провериш сондата с ВАГ-ком!
Вярно с токовете не съм на ТИ,ентусеаст съм още,но от обща култура горе долу се ориентирам ,и ми е интересно !Мултицета е ефтинджак но има необходимите за целта мерки(волтове,ампераж,съпротивление,температура)Имам и VCDS обаче не съм сигурен на кои канал да гледам?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за схеми?
maerto написа:pas1.8mi написа:Така като ти чета мнението,вероятно не си много на ТИ с токовете!Вероятно имаш и нисък клас Мулти-цет!Най-лесно ще ти е да провериш сондата с ВАГ-ком!
Вярно с токовете не съм на ТИ,ентусеаст съм още,но от обща култура горе долу се ориентирам ,и ми е интересно !Мултицета е ефтинджак но има необходимите за целта мерки(волтове,ампераж,съпротивление,температура)Имам и VCDS обаче не съм сигурен на кои канал да гледам?
Мисълта ми беше,че с това ще мериш с точност от порядъка на "има-няма"!

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за схеми?
pas1.8mi написа:maerto написа:pas1.8mi написа:Така като ти чета мнението,вероятно не си много на ТИ с токовете!Вероятно имаш и нисък клас Мулти-цет!Най-лесно ще ти е да провериш сондата с ВАГ-ком!
Вярно с токовете не съм на ТИ,ентусеаст съм още,но от обща култура горе долу се ориентирам ,и ми е интересно !Мултицета е ефтинджак но има необходимите за целта мерки(волтове,ампераж,съпротивление,температура)Имам и VCDS обаче не съм сигурен на кои канал да гледам?
Мисълта ми беше,че с това ще мериш с точност от порядъка на "има-няма"!
Е не е съвсем така.... дори и евтините мултицети дават достатъчно добра точност за подобни цели. Колегата не е тръгнал да прави калибровка а просто да установи в какво състояние му е сондата, което е напълно изпълнимо и с най-евтиния уред, стига да знае как.
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Въпрос за схеми?
Ами самоук съм в областта ,така че всяко инфо и съвети са ми добре дошли
До колкото вече знам трябва да меря по буксата на компа и тази над скоростната кутия.А мултицета по спецификация дава минимални грешки от порядака на 0,2 ома за съпротивлвние примерно ,което не е фатално.Все пак съм любител:)

- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Въпрос за схеми?
Значи днес успях да замеря необходимите стойности с мултицет и VCDS(нямаше големи разминавания):)Според Аутодата съпротивлението на сондата отговори на действителното измерване (3 ома),но волтовете са особени.При 4.25 по норма ,при мен е 7.4 волта.?
Съмнявам се в окъсяване някаде...но май вече съм за майсор?Имал ли е някой подобен случай?

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за схеми?
maerto написа:Значи днес успях да замеря необходимите стойности с мултицет и VCDS(нямаше големи разминавания):)Според Аутодата съпротивлението на сондата отговори на действителното измерване (3 ома),но волтовете са особени.При 4.25 по норма ,при мен е 7.4 волта.?Съмнявам се в окъсяване някаде...но май вече съм за майсор?Имал ли е някой подобен случай?


- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Въпрос за схеми?
pas1.8mi написа:maerto написа:Значи днес успях да замеря необходимите стойности с мултицет и VCDS(нямаше големи разминавания):)Според Аутодата съпротивлението на сондата отговори на действителното измерване (3 ома),но волтовете са особени.При 4.25 по норма ,при мен е 7.4 волта.?Съмнявам се в окъсяване някаде...но май вече съм за майсор?Имал ли е някой подобен случай?
Предупредих те,нали?Твоят "уред" е с много нисък клас на точност и страшно бавен!Реалните стойности няма да имат нищо общо с измерените от теб!
И това,което си мерил като съпротивление на сондата,всъщност е съпротивлението на нагревателя и(не на самата сонда)!Напрежението (сигнала) от сондата на обхват постоянно напрежение ли го мери?
Даже и да е нисък клас ,все пак мери и върши работа.точно за любител такъв ми трябва,не съм тръгнал да калибровам и да търся някви стотни и по малко:)
Да знам че е на нагреватея съпротивлението и не се мери сигнала от сондата а до сондата.И бих казал,че този мой"нисък клас" уред е много точен защото резултатите бяха като тези от VCDS-то(волтовете имам предвид)
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за схеми?
Мери се сигнал от сондата,защото все пак тя е източник(генератор) на сигнала!
За да се измери точно този сигнал е необходимо да се използва волт-метър с качества!Обаче ти явно си на друго мнение...!Успех! 


- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Въпрос за схеми?
pas1.8mi написа:Мери се сигнал от сондата,защото все пак тя е източник(генератор) на сигнала!За да се измери точно този сигнал е необходимо да се използва волт-метър с качества!Обаче ти явно си на друго мнение...!Успех!
Сигурен съм и с мултиметър от 80 лв.да го измря пак толкова ще покаже!!!Ще си(ти) го докажа като ида тия дни при майстор

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта