При система климатик,до 2004-та година си има датчик,който е термоключ и има връзка до +3 /+10 градуса,под нея вече няма връзка.Това е така,за да може при студено време,да не тръгва компресора и да не замръзва конденза по изпарителя.Освен този датчик има и датчик на изпарителя,който пак е термоключ и пак работи така и функцията му е при горещо време и ниска степен на вентилатора,изпарителя да не се обледи (датчик за обледяване се казва),гаси компресора при температура в диапазона 3 до 8 градуса.Той се заменя от електронен,който мери всеки градус през 95-та година за всичките модели.
При климатроник,нещата са по-сложни и се следят една торба датчици :
такъв ключ за външна температура няма на нито един модел,там е електронен датчик и според показанието му,контролера решава какво да прави.На изпарителя слагат електронен датчик пак през 95-та,до тогава си е термоключ.Отделно външната температура се следи на 3 отделни места,за някои коли,са само две - датчик на предната броня,датчик в дясно огледало и датчик преди вентилатора,за да се знае на каква температура постъва въздуха в купето.
Ти си с климатроник,макар че няма дисплей,щом има надписани градусите.При теб имаш два датчика - външна темп. на бронята и този преди вентилатора.Вътре под таблото имаш датчик,който мери темп. след изпарителя и решава какво да прави с компресора.
Външното на бронята се води Outside temeperature sensor ,това преди вентилатора се води Inlet temperature sensor (Intake при някой версии на контролери) и вероятно за него говориш ти.
Този под таблото се води Central temperature sensor и е най-проблемния от всичките датчици.
При климатроник,температурата,която показва на дисплея,за тези,които имат и според която преценява какво да прави с компресора,се смята от всички темп. датчици за външна температура и всеки има различна тежест при крайния резултат (според скорост на движение,според една торба други глупости,които следи).Така дефакто може да показва и напълно вярно,дори да работи само един датчик от двата или 3-те,но дори един от тях да не показва положителна температура,не пуска компресора със защитна цел.При прекъсване на датчика,той забива на най-ниската си стойност,което е -50 градуса и повече

и забравшя за пускане на компресора изобщо.
Пусни си една прецизна диагностика на контролера и виж в реалните данни колко са датчиците,кой точно не мери и какво точно показва като стойност.
