Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот didkoltd » Съб 15 окт 2011 17:29


Знам ,че не е тука мястото за тази тема ,но това е най-посещавания технически раздел и е най-вероятно някой знаещ да види темата и да помогне!
Става дума за Шкода Фабия 2000 година,имам проблем с климатика,не иска да се пусне компресора.Закачахме я на Ваг ком и излиза грешка във датчика за входящия въздух.Този датчик същия ли е с този който предпазва климатичната система от пускане когато температурите са отрицателни или е някой друг?Ако е той къде се намира този датчик по колата за да го сваля и премеря дали е здрав.Само информативно казвам ,че когато се подаде на компресора принудително ток на буксата климатика ис тръгва и работи както и перката,налягане си има ,фреон има,пресостата работи както и релето под акомулаатора,бушоните са здрави.Ако някой има друга идея кое може да не му дава да се включи да казва ! :beer




Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот 6669 » Съб 15 окт 2011 17:35


Климатик или климатроник е ?
Ако е климатроник - може управлението да е проблемно.


п.с. - няма такъв датчик който да предпазва климатика от пускане при отрицателни температури - това е търговски трик за продаване на коли.


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот didkoltd » Съб 15 окт 2011 17:42


6669 написа:Климатик или климатроник е ?
Ако е климатроник - може управлението да е проблемно.


п.с. - няма такъв датчик който да предпазва климатика от пускане при отрицателни температури - това е търговски трик за продаване на коли.


Не знам как се води точно ,но управлението е с врътки като на тази която е за топло и студено има скала с градуси,механично е всичко не е с дисплей като при Фолксвагена!
А онзи датчик до електрония блок на Голф 3-ка до чистачките за какво е не е ли затова да следи температурата на въздуха и като е по-ни8ска от дадена да не позволява да заработи климатичната система !?


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот 6669 » Съб 15 окт 2011 17:46


За този датчик горе до стъклото имаше писано някъде - следи нещо си от слънцето бла бла бла, но не е да предпазва при минусови температури.

Щом е с климатик, сваляй жабката и отдолу на кутията някъде има един датчик набутан в вътрешния радиатор на климатика - изключваш и окъсяваш буксата, няма от какво друго да е.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот zfa159 » Съб 15 окт 2011 19:44


При система климатик,до 2004-та година си има датчик,който е термоключ и има връзка до +3 /+10 градуса,под нея вече няма връзка.Това е така,за да може при студено време,да не тръгва компресора и да не замръзва конденза по изпарителя.Освен този датчик има и датчик на изпарителя,който пак е термоключ и пак работи така и функцията му е при горещо време и ниска степен на вентилатора,изпарителя да не се обледи (датчик за обледяване се казва),гаси компресора при температура в диапазона 3 до 8 градуса.Той се заменя от електронен,който мери всеки градус през 95-та година за всичките модели.
При климатроник,нещата са по-сложни и се следят една торба датчици :
такъв ключ за външна температура няма на нито един модел,там е електронен датчик и според показанието му,контролера решава какво да прави.На изпарителя слагат електронен датчик пак през 95-та,до тогава си е термоключ.Отделно външната температура се следи на 3 отделни места,за някои коли,са само две - датчик на предната броня,датчик в дясно огледало и датчик преди вентилатора,за да се знае на каква температура постъва въздуха в купето.
Ти си с климатроник,макар че няма дисплей,щом има надписани градусите.При теб имаш два датчика - външна темп. на бронята и този преди вентилатора.Вътре под таблото имаш датчик,който мери темп. след изпарителя и решава какво да прави с компресора.
Външното на бронята се води Outside temeperature sensor ,това преди вентилатора се води Inlet temperature sensor (Intake при някой версии на контролери) и вероятно за него говориш ти.
Този под таблото се води Central temperature sensor и е най-проблемния от всичките датчици.
При климатроник,температурата,която показва на дисплея,за тези,които имат и според която преценява какво да прави с компресора,се смята от всички темп. датчици за външна температура и всеки има различна тежест при крайния резултат (според скорост на движение,според една торба други глупости,които следи).Така дефакто може да показва и напълно вярно,дори да работи само един датчик от двата или 3-те,но дори един от тях да не показва положителна температура,не пуска компресора със защитна цел.При прекъсване на датчика,той забива на най-ниската си стойност,което е -50 градуса и повече :) и забравшя за пускане на компресора изобщо.
Пусни си една прецизна диагностика на контролера и виж в реалните данни колко са датчиците,кой точно не мери и какво точно показва като стойност.
:beer


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот Haralampi » Съб 15 окт 2011 21:00


didkoltd написа:
6669 написа:Климатик или климатроник е ?
Ако е климатроник - може управлението да е проблемно.


п.с. - няма такъв датчик който да предпазва климатика от пускане при отрицателни температури - това е търговски трик за продаване на коли.


Не знам как се води точно ,но управлението е с врътки като на тази която е за топло и студено има скала с градуси,механично е всичко не е с дисплей като при Фолксвагена!


Не е нито климатик, нито климатроник ;) Klimaautomatik се води и е нещо между двете. Има сензор за температурата в купето, чрез който именно настройва градусите по скалата на врътката към съответна температура на въздуха. Сензорът за темп. в купето се намира тук:

Изображение

Това не е това, за което питаш, но реших да го споделя тъй като е по темата.


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот didkoltd » Нед 16 окт 2011 10:46


На Ваг кома излиза грешка в този датчик /Inlet temperature sensor / дава го ,че е повреден или че въобще липсва.Въпроса е обаче къде се намира точно и какво представлява.Майстора който закача колата каза,че освен този датчик всичко друго си е наред по системата!


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот didkoltd » Нед 16 окт 2011 10:47


Haralampi написа:
didkoltd написа:
6669 написа:Климатик или климатроник е ?
Ако е климатроник - може управлението да е проблемно.


п.с. - няма такъв датчик който да предпазва климатика от пускане при отрицателни температури - това е търговски трик за продаване на коли.


Не знам как се води точно ,но управлението е с врътки като на тази която е за топло и студено има скала с градуси,механично е всичко не е с дисплей като при Фолксвагена!


Не е нито климатик, нито климатроник ;) Klimaautomatik се води и е нещо между двете. Има сензор за температурата в купето, чрез който именно настройва градусите по скалата на врътката към съответна температура на въздуха. Сензорът за темп. в купето се намира тук:

Изображение

Това не е това, за което питаш, но реших да го споделя тъй като е по темата.

Точно това ми е управлението изглежда по същия начин! :beer


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот Haralampi » Нед 16 окт 2011 20:40


didkoltd написа:Точно това ми е управлението изглежда по същия начин! :beer


Знам ;) Няма какво друго да е ;) При Фабиа I няма климатроници. Само климатик и климааутоматик.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот stefan4o » Нед 16 окт 2011 21:25


Нещо като фиатовския климатроник на Браво. Не е цифров като при ФВ, но пак си има датчик и го гаси.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот Haralampi » Нед 16 окт 2011 23:38


stefan4o написа:Нещо като фиатовския климатроник на Браво. Не е цифров като при ФВ, но пак си има датчик и го гаси.


Разликата не е само в това, че няма дисплей.... няма и още ХХ на брой сензора - има просто един единствен темп. сензор в купето.

За това нито е климатик, нито е климатроник, а климааутоматик.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот zfa159 » Пон 17 окт 2011 19:05


Ами не е точно така,че има само един темп. сензор в купето :)
B61 - датчик външна температура
B159 - темп. сензор на таблото с вентилатор (показания горе на снимката)
B53 - темп. сензор на изпарителя
B160 - темпертурен сензор в централната част (намира се на входа на тялото с клапите)
Подробната диагностика ще каже по-добре кой точно е умрял,понеже по схемите не става ясно кой визират като Inlet.
:beer


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот 6669 » Пон 17 окт 2011 20:38


zfa159 написа:Ами не е точно така,че има само един темп. сензор в купето :)
B61 - датчик външна температура
B159 - темп. сензор на таблото с вентилатор (показания горе на снимката)
B53 - темп. сензор на изпарителя
B160 - темпертурен сензор в централната част (намира се на входа на тялото с клапите)
Подробната диагностика ще каже по-добре кой точно е умрял,понеже по схемите не става ясно кой визират като Inlet.
:beer

случвало ми се е същото с няколко коли и винаги причината е била в датчика на вътрешния радиатор който следи за обледяване :beer


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот didkoltd » Пон 17 окт 2011 21:38


zfa159 написа:Ами не е точно така,че има само един темп. сензор в купето :)
B61 - датчик външна температура
B159 - темп. сензор на таблото с вентилатор (показания горе на снимката)
B53 - темп. сензор на изпарителя
B160 - темпертурен сензор в централната част (намира се на входа на тялото с клапите)
Подробната диагностика ще каже по-добре кой точно е умрял,понеже по схемите не става ясно кой визират като Inlet.
:beer

Би трябвало да е този Б160 , лошото е че доста обстойно огледах мястото където е механизма за чистачките и не видях никакъв датчик ,като се постопли тия дни ще разглобя всичко пак и ще погледна по-подробно за свободни кабели или за изрязани такива евентуално !


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за датчик за климатик на Фабия 1!

Мнениеот zfa159 » Пон 17 окт 2011 21:47


при климатрониците и при това чудо,няма датчик,който да е около чистачките отпред,за това не си го намерил.Има един отвън на предната броня или под нея,който следи въшната температура.Останалите са под таблото вътре и се достъпват по различен начин според точната година,защото в началото на производството ползват стари кожуси за парно от старите модели и ги слагат,където им падне,после минават на друг тип кожуси,където нещата са различни и т.н. Общо взето трябва да се заровиш под таблото,за да видиш за какво става дума.По метода на икзлючването можеш да видиш кой точно не работи - гледаш си реалните данни в диагностиката и един по един ги откачаш (те са с по две кабелчета,другите неща с повече кабелчета,са други работи и тях не ги закачай :) ).Така в даден момент ще откачиш някой датчик без това да се промени на диагностиката.Взимаш си едно съпротивление 100 ома и го забиваш в куплунга,при което трябва да ти покаже някаква по-нормална стойност,различна от -400 градуса и вече си разбрал кой точно датШик е проблема.Сваляш го,гледаш му номера,поръчваш го,сменяш и гледаш крайния резултат :)
Обикновено е този на изпарителя,да,редовния проблем при тези коли и Голф 4.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта