2 мм дупка в термостата!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
greddy90
Мнения: 124
Регистриран на: Нед 20 мар 2011 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

2 мм дупка в термостата!

Мнениеот greddy90 » Сря 08 фев 2012 23:39


Според "майстора" който ми смени термостата (и при който повече няма да отида) трябвало да се пробие в корпуса на термостата една дупка от 2 мм. Която служела да обезвъздушаване. Според вас нормално ли е при положение, че не ги продават с фабрични дупки. Аз си мисля, че няма нужда от такава защото сега в студовете трудно ми загрява колата. А тя е голф 3 ГТИ 2Е мотор.
:|




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19353
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот stefan4o » Сря 08 фев 2012 23:44


Скоро не бях чел подобна глупост.
:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown
:063: :063: :063: :063: :063:


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот bobocamaro » Сря 08 фев 2012 23:44


Не ти трябва, без майтап.
По-бързо се обезвъздушава така при пълно изсипване.
Не помня на ква кола го гледах заводско, с гнездо и съчма вътре.
Не беше проста дупка.
Твоя човек не му се чака да включи перката, май. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот lent » Сря 08 фев 2012 23:57


За някои колеги това може да са глупости,но истината е,че се произвеждат такива термостати и дупката по принцип е кръгла с диаметър 1,5мм.През дупката е прекарана осичка и от единия край има нещо като малка съчма.Целта е както каза колегата над мен да се улесни обезвъздушаването на системата.Като пример мога да дам термостат на марката Vernet(ми*ет).


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот snupeca » Чет 09 фев 2012 0:01


Честно казано свалих термостат със въпросната дупка и от моя мотор. Но в самата дупка има нещо подобно на "пъпка" ли, не знам как да го нарека. (Имам такъв и без съответната "пъпка", само дупката.. mhihi) Сега карам с такъв без дупки и разлика няма ама абсолютно никаква.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот bobocamaro » Чет 09 фев 2012 0:06


snupeca написа:Честно казано .....

маса други коли го имат, ауди митцу фиат бмв мерц и т.н.
Дори е важно накъде да стои проклетото нещо. :Mr Green Fun
Е, VW си има тънък маркуч за тая цел явно :Mr Green Fun


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот mariovasi » Чет 09 фев 2012 0:08


Мда и дупката да е нагоре. (как звучи само mhihi )
http://audi-b5.5go.ru/html/6_8.htm


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот snupeca » Чет 09 фев 2012 0:17


bobocamaro написа:Дори е важно накъде да стои проклетото нещо. :Mr Green Fun


Не ми допадна идеята за непознатото и го разкарах.. mhihi (заедно с термостата де :mrgreen: ) Сега с "плътен" термостат не съм усетил никаква промяна. Поне ми стана ясно за какво е де, но пак не бих го върнал на място, камоли да разпробивам "здрав" термостат заради това mhihi


Потребителски аватар
greddy90
Мнения: 124
Регистриран на: Нед 20 мар 2011 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот greddy90 » Чет 09 фев 2012 0:26


До тук с една дума грешката не е чак толкова голяма. Макар, че според мен пак малко оказва влияние в студено време ама ... Абе ще пия една бира за дупката :beer
Пък ще си я карам така. :ihihih:


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот snupeca » Чет 09 фев 2012 0:35


Е тя добре служи за обезвъздушаване, но все пак не източваш и наливаш системата всеки ден - ако е направена процедурата като хората след смяната, после като си и врътнал да речем 50-100км отвориш разширителния, и ако се налага - долееш 100-тина грама, проблем не вярвам да имаш. :да:


MITAKA_STZ
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 02 яну 2010 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Някъде по света

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот MITAKA_STZ » Чет 09 фев 2012 9:34


На японските коли като Нисан,Мицубиши,Тойота и др.термостатите имат отвор1.2мм-1.5-до 2.0мм при дизелите от високия клас(над4000м3)Това се прави с цел да подгрява по-малко и в големия кръг течността и за по-бързо обезвъздушаване на системата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7919
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот zfa159 » Чет 09 фев 2012 9:52


Точно така е.Колите,които имат добре измислена охладителна с-ма (Пасат В2,В3,В4,Голф 2 и 3 не са сред тях),наистина имат отвор в термостата и както колегите казаха,е изпълнен по различен начин.При някои е със сачма,пълна с въздух,която да се измести нагоре и да затвори отвора,когато вече през него не минава въздух,а вода,при други си е постоянен отвор (2мм не са нищо на фона на дебита на водната помпа и през 2мм отвор минава пренебрежимо малко вода и загряването няма да се забави с повече от 1 минута заради нея :) ).Това е точно с цел обезвъздушаване на системата и затова на повечето коли,системата наистина се самообезвъздушава и не остава никакъв въздух в нея (Рено,Пежо,Ситроен,СААБ,Волво,Мерцедес,Фиат).Пробелм при VW e,че термостата затваря напълно плътно и седи най-долу,в непосредствена близост до водната помпа.Този конструктивен недостатък води до това,колата да не може да се самообезвъздуши,защото много често самата водна помпа остава празна и дефакто не върти водата,за да избутва въдуха по системата.Иначе при коли,където термостата седи пак така,но има отвор,системата се самообезвъздушава на 100% още докато се налива течността в нея. Това самообезвъздушаване при гореизброените VW-та и напълно празна система,отнема поне 1 дни,за да е обезвъздушила напълно и да няма никакъв въздух в системата.
Майстора не е особено прав да дупчи термостата,защото това не се прави по този начин (има си методи,по които се смята какъв трябва да е отвора и т.н.).но пък определено не е и тотален идиот,защото го е направил,понеже много други коли си го имат заводски и това е една от недомислиците в охл. с-ма на VW от това време.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5576
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот golfmk1 » Чет 09 фев 2012 9:52


http://www.google.bg/imgres?q=4237.80D& ... x=81&ty=65 Този например е на BMW


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот djshomi » Чет 09 фев 2012 12:02


На мен ми харесва идеята .Казвам защо всеки знае че има леден антифриз в радятора и тои замръзва при определена Т която на готовите е -36 така в някои населени места тези дни беше -25 като покараме с 80 км преди да е отворила системата каква ли е Т на антифриза.Мисля че 1 минута по късно загряване на автомобила е нищо ,а цирколация на антифриз дори и минимална е по добре.


Потребителски аватар
Milanski
Мнения: 422
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
Автомобил: VW Golf 4 110
Двигател:
Местоположение: София

Re: 2 мм дупка в термостата!

Мнениеот Milanski » Чет 09 фев 2012 13:18


Аз пък мисля , че въпреки че не върти големия кръг , докато е студен мотора няма как да ти замръзне радиатора дори и с 200 да караш , понеже вси пак от горния маркуч , който влиза в него се загрява по - малко антифриза в радиатора .



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта