2 мм дупка в термостата!
- greddy90
- Мнения: 124
- Регистриран на: Нед 20 мар 2011 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
2 мм дупка в термостата!
Според "майстора" който ми смени термостата (и при който повече няма да отида) трябвало да се пробие в корпуса на термостата една дупка от 2 мм. Която служела да обезвъздушаване. Според вас нормално ли е при положение, че не ги продават с фабрични дупки. Аз си мисля, че няма нужда от такава защото сега в студовете трудно ми загрява колата. А тя е голф 3 ГТИ 2Е мотор.

- stefan4o
- Мнения: 19353
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 2 мм дупка в термостата!
Скоро не бях чел подобна глупост.


- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: 2 мм дупка в термостата!
Не ти трябва, без майтап.
По-бързо се обезвъздушава така при пълно изсипване.
Не помня на ква кола го гледах заводско, с гнездо и съчма вътре.
Не беше проста дупка.
Твоя човек не му се чака да включи перката, май.
По-бързо се обезвъздушава така при пълно изсипване.
Не помня на ква кола го гледах заводско, с гнездо и съчма вътре.
Не беше проста дупка.
Твоя човек не му се чака да включи перката, май.

- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 2 мм дупка в термостата!
За някои колеги това може да са глупости,но истината е,че се произвеждат такива термостати и дупката по принцип е кръгла с диаметър 1,5мм.През дупката е прекарана осичка и от единия край има нещо като малка съчма.Целта е както каза колегата над мен да се улесни обезвъздушаването на системата.Като пример мога да дам термостат на марката Vernet(ми*ет).
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: 2 мм дупка в термостата!
Честно казано свалих термостат със въпросната дупка и от моя мотор. Но в самата дупка има нещо подобно на "пъпка" ли, не знам как да го нарека. (Имам такъв и без съответната "пъпка", само дупката..
) Сега карам с такъв без дупки и разлика няма ама абсолютно никаква.
) Сега карам с такъв без дупки и разлика няма ама абсолютно никаква.- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: 2 мм дупка в термостата!
snupeca написа:Честно казано .....
маса други коли го имат, ауди митцу фиат бмв мерц и т.н.
Дори е важно накъде да стои проклетото нещо.

Е, VW си има тънък маркуч за тая цел явно

- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: 2 мм дупка в термостата!
bobocamaro написа:Дори е важно накъде да стои проклетото нещо.
Не ми допадна идеята за непознатото и го разкарах..
(заедно с термостата де 
- greddy90
- Мнения: 124
- Регистриран на: Нед 20 мар 2011 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: 2 мм дупка в термостата!
До тук с една дума грешката не е чак толкова голяма. Макар, че според мен пак малко оказва влияние в студено време ама ... Абе ще пия една бира за дупката
Пък ще си я карам така.
Пък ще си я карам така.

- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: 2 мм дупка в термостата!
Е тя добре служи за обезвъздушаване, но все пак не източваш и наливаш системата всеки ден - ако е направена процедурата като хората след смяната, после като си и врътнал да речем 50-100км отвориш разширителния, и ако се налага - долееш 100-тина грама, проблем не вярвам да имаш. 

-
MITAKA_STZ
- Мнения: 127
- Регистриран на: Съб 02 яну 2010 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Някъде по света
Re: 2 мм дупка в термостата!
На японските коли като Нисан,Мицубиши,Тойота и др.термостатите имат отвор1.2мм-1.5-до 2.0мм при дизелите от високия клас(над4000м3)Това се прави с цел да подгрява по-малко и в големия кръг течността и за по-бързо обезвъздушаване на системата.
- zfa159
- Мнения: 7919
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2 мм дупка в термостата!
Точно така е.Колите,които имат добре измислена охладителна с-ма (Пасат В2,В3,В4,Голф 2 и 3 не са сред тях),наистина имат отвор в термостата и както колегите казаха,е изпълнен по различен начин.При някои е със сачма,пълна с въздух,която да се измести нагоре и да затвори отвора,когато вече през него не минава въздух,а вода,при други си е постоянен отвор (2мм не са нищо на фона на дебита на водната помпа и през 2мм отвор минава пренебрежимо малко вода и загряването няма да се забави с повече от 1 минута заради нея
).Това е точно с цел обезвъздушаване на системата и затова на повечето коли,системата наистина се самообезвъздушава и не остава никакъв въздух в нея (Рено,Пежо,Ситроен,СААБ,Волво,Мерцедес,Фиат).Пробелм при VW e,че термостата затваря напълно плътно и седи най-долу,в непосредствена близост до водната помпа.Този конструктивен недостатък води до това,колата да не може да се самообезвъздуши,защото много често самата водна помпа остава празна и дефакто не върти водата,за да избутва въдуха по системата.Иначе при коли,където термостата седи пак така,но има отвор,системата се самообезвъздушава на 100% още докато се налива течността в нея. Това самообезвъздушаване при гореизброените VW-та и напълно празна система,отнема поне 1 дни,за да е обезвъздушила напълно и да няма никакъв въздух в системата.
Майстора не е особено прав да дупчи термостата,защото това не се прави по този начин (има си методи,по които се смята какъв трябва да е отвора и т.н.).но пък определено не е и тотален идиот,защото го е направил,понеже много други коли си го имат заводски и това е една от недомислиците в охл. с-ма на VW от това време.
Майстора не е особено прав да дупчи термостата,защото това не се прави по този начин (има си методи,по които се смята какъв трябва да е отвора и т.н.).но пък определено не е и тотален идиот,защото го е направил,понеже много други коли си го имат заводски и това е една от недомислиците в охл. с-ма на VW от това време.
-
golfmk1
- Low rider
- Мнения: 5576
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: 2 мм дупка в термостата!
http://www.google.bg/imgres?q=4237.80D& ... x=81&ty=65 Този например е на BMW
Re: 2 мм дупка в термостата!
На мен ми харесва идеята .Казвам защо всеки знае че има леден антифриз в радятора и тои замръзва при определена Т която на готовите е -36 така в някои населени места тези дни беше -25 като покараме с 80 км преди да е отворила системата каква ли е Т на антифриза.Мисля че 1 минута по късно загряване на автомобила е нищо ,а цирколация на антифриз дори и минимална е по добре.
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 2 мм дупка в термостата!
Аз пък мисля , че въпреки че не върти големия кръг , докато е студен мотора няма как да ти замръзне радиатора дори и с 200 да караш , понеже вси пак от горния маркуч , който влиза в него се загрява по - малко антифриза в радиатора .
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта