Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
- maksi
- Мнения: 199
- Регистриран на: Пон 26 ное 2007 14:21
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: AZV
- Местоположение: Радомир
- Контакти:
Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
От няколко месеца карам въпросното Венто 1,8 75 к.с.Колата е с термотроник,но не виждам голям смисъл от него или имам някакъв проблем.Постоянно е пуснат на "МАХ" термотроника,а температурата на въздуха излизащ от парното не е кой знае колко топла.Загрява до едно положение и спира до там и трябва много време за да се стопли колата.Все си мисля,че като е настроено на 30 градуса(или 28 беше максимума) топлината на струята трябва да е нетърпима(не очаквам за 2 километра да духа 30 градуса,но и на дълги разстояниа си духа по един и същи начин).Някакви датчици ли има термотроника за да си наглася температурата?
- zfa159
- Мнения: 7919
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
имаш стандартния проблем на повечето VW-та от тези години - няма ти го дунапрена на клапите и не топли ефективно.
Термотроника работи така :
-следи каква е температурата навън,за да знае въздух с каква температура влиза
-следи каква е температурата вътре
-следи температурата на антифриза
-според тези температури,си смята на колко градуса трябва да завърти клапата за топло/студено така,че вътре да нагласи температурата,която желаеш.
При автоматичния му режим,не трябва да го пускаш на повече от 22 или 24 градуса,за да ти е комфортно (иначе трябва да ти е горещо вътре особено зимно време,като си по-добре облечен).Когато колата загрее,той вее макс. топло,докато не достигне зададената от теб температура и после намалява топлото и само я поддържа.
Стойностите,които трябва да има са следните - при загрял двигател на 90 гртадуса,пускаш да вее вентилатора на 4-та степен и мериш на централните духалки (затворени странични) - при добре работещо парно,температурата трябва да е от порядъка на 40-45 градуса минимум.
Същото го правиш при положение 1 на вентилатора - трябва да вее поне 55-60 градуса.
99% съм сигурен,че няма да измериш такива стойности,така че те очаква сваляне на таблото,облепяне на клапите,регулиране на моторчето на термотроника и събиране обратно,след което ще си имаш хубаво топличко.В момента въздуха минава през дупките на клапата(метална е отгоре облечена с дунапрен,който с времето пада от старост),вместо през отоплителния радиатор и много малка част от него се загрява и затова няма добро топло.
Също така преди да се разглоби колата,не е излишно да се пусне една диагностика с VAG-Com,да се види дали дава някакви грешки по датчиците,така и така ще се разглобява,да се оправи всичко.Повече термотроници след 92-ра имат опцията да се четата от VAG-a.
Не погледнах дали си от София или някъде на близо,но ако си,аз с това се занимавам (парно,климатроиниц,термотроници и т.н.) и на драго сърце ще се опитам да помогна
Термотроника работи така :
-следи каква е температурата навън,за да знае въздух с каква температура влиза
-следи каква е температурата вътре
-следи температурата на антифриза
-според тези температури,си смята на колко градуса трябва да завърти клапата за топло/студено така,че вътре да нагласи температурата,която желаеш.
При автоматичния му режим,не трябва да го пускаш на повече от 22 или 24 градуса,за да ти е комфортно (иначе трябва да ти е горещо вътре особено зимно време,като си по-добре облечен).Когато колата загрее,той вее макс. топло,докато не достигне зададената от теб температура и после намалява топлото и само я поддържа.
Стойностите,които трябва да има са следните - при загрял двигател на 90 гртадуса,пускаш да вее вентилатора на 4-та степен и мериш на централните духалки (затворени странични) - при добре работещо парно,температурата трябва да е от порядъка на 40-45 градуса минимум.
Същото го правиш при положение 1 на вентилатора - трябва да вее поне 55-60 градуса.
99% съм сигурен,че няма да измериш такива стойности,така че те очаква сваляне на таблото,облепяне на клапите,регулиране на моторчето на термотроника и събиране обратно,след което ще си имаш хубаво топличко.В момента въздуха минава през дупките на клапата(метална е отгоре облечена с дунапрен,който с времето пада от старост),вместо през отоплителния радиатор и много малка част от него се загрява и затова няма добро топло.
Също така преди да се разглоби колата,не е излишно да се пусне една диагностика с VAG-Com,да се види дали дава някакви грешки по датчиците,така и така ще се разглобява,да се оправи всичко.Повече термотроници след 92-ра имат опцията да се четата от VAG-a.
Не погледнах дали си от София или някъде на близо,но ако си,аз с това се занимавам (парно,климатроиниц,термотроници и т.н.) и на драго сърце ще се опитам да помогна
- Gencho87
- Мнения: 337
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
- Автомобил: VW Golf MK3 GT
- Двигател: AEK 1.6 1995
- Местоположение: Разград
Re: Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
Извинявам се предварително, че малко се намесвам в темата, но явно при мен това с дунапрена е проблемния фактор също /голф 3 AEK, 101 магарета/. Аз съм наблюдавал явлението: при -8 навън като карам извънградско трудно се стопля както трябва вътре /не че е студено, но не е както трябва/, а ако карам градско става баш жега в колата на втора позиция на вентилатора.
Има ли го това явление при колегата пуснал темата? /като изключим фактора - климатик/термотроник/.
Аз не съм с термотроник, а само с климатик.
Има ли го това явление при колегата пуснал темата? /като изключим фактора - климатик/термотроник/.
Аз не съм с термотроник, а само с климатик.
- overapac
- Мнения: 712
- Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
ти май си за термостат! 

- zfa159
- Мнения: 7919
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
Мда,ти по-скоро си за термостат,като гледам
Кажи как се движи температурата на двигателя в града и извън 
Иначе клапите са едни и същи и за климатик и за просто парно и за термотроник и за климатроник,все са си така с дунапрен...т.е. вече без дунапрен
,само управлението им е различно сложно,според системата.
Иначе клапите са едни и същи и за климатик и за просто парно и за термотроник и за климатроник,все са си така с дунапрен...т.е. вече без дунапрен
,само управлението им е различно сложно,според системата.- Gencho87
- Мнения: 337
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
- Автомобил: VW Golf MK3 GT
- Двигател: AEK 1.6 1995
- Местоположение: Разград
Re: Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
zfa159 написа:Мда,ти по-скоро си за термостат,като гледамКажи как се движи температурата на двигателя в града и извън
Иначе клапите са едни и същи и за климатик и за просто парно и за термотроник и за климатроник,все са си така с дунапрен...т.е. вече без дунапрен,само управлението им е различно сложно,според системата.
Ако въпроса за термостата е към мен...
Двигателя си загравя нормално без да превишава или да пада температурата. След като стигне 90* не мръдва от там, докато не изгася мотора /просто като си стигне работанта температура не помръдва от нея/. Като взех колата отначало при спускане на баир ми падаше температурата и тогава го смених, сложиха ми на Бер. Но при положение, че не ми пада температурата на антифриза при спускане на голям баир и минусови температури обяснението за мен е в тъпата клапа и дунапрена, затова реших да пусна мнение в темата на колегата, може да са ни сходни проблемите.
- maksi
- Мнения: 199
- Регистриран на: Пон 26 ное 2007 14:21
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: AZV
- Местоположение: Радомир
- Контакти:
Re: Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
Май всичко опира до клапата,колега.И моята си държи нормална температура и проблема ми определено не е в термостата,а в клапата.То зимата почти отмина и не мисля сега да се занимавам с разглабянето на таблото,но няма да откажа малко съвети и насоки относно разглобяването.Свалях вече три пъти таблото на Пунто заради радиаторчето на парното без насоки и упътвания,та не мисля,че и тук ще имам проблеми.
Благодаря за отговорите.
Благодаря за отговорите.
- Gencho87
- Мнения: 337
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
- Автомобил: VW Golf MK3 GT
- Двигател: AEK 1.6 1995
- Местоположение: Разград
Re: Термотроник на Венто-Евентуален проблем?
Ето две теми със снимков материал:
viewtopic.php?f=11&t=71586&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE+%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE
viewtopic.php?f=11&t=152266&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE+%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE
Аз ги знам, но така и не съм се навивал да го направя тоя ремонт, но май сега лятото ще се наложи, иначе догодина пак ще е мъка
viewtopic.php?f=11&t=71586&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE+%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE
viewtopic.php?f=11&t=152266&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE+%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE
Аз ги знам, но така и не съм се навивал да го направя тоя ремонт, но май сега лятото ще се наложи, иначе догодина пак ще е мъка

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта