Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD! Решено

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD! Решено

Мнениеот yoan4o » Чет 16 фев 2012 15:50


Така.
Търсих в търсачката, попаднах на някакви откъслечни информации, но не можем да си решим проблема. :?

След редовна смяна на спирачна течност педала на съединителя не желае да реагира адекватно.

Потъва, не се вдига сам до горе, скоростите хъркат и т.н. все симптоми на прецакана/и помпа/и на съединителя.

Някой има ли някакви идеи, при положение, че преди това нямаше никаква загуба на сп.течност?!
Понякога обаче проявяваше симптомите, но много непостоянно и не му е обърнато внимание на време.

Проблема е, че не искам да се тръгва по редовната процедура, сменяме горната помпа, че е най-лесно, после и долната, щото може би няма да се оправи, спирачни течности, обезвъздушаване....., абе мъка. :cry:

Срещнах нещо, което може да се окаже причина, но все още не е разглобена колата, засега събирам мнения.
Възможно ли е това и някой срещал ли го е като проблем.

Естествено по закона на МърФи въпроса е малко спешен, щото колата е У, а баща ми има изпит пред ДАИ с нея в понеделник! :(

NerdiX написа:Привет!
Дойде ми до главата таз беля, да ми пропада педала, омеква, не се връща в начално състояние, избутвам го в горно положение с крак и т.н. Проявява се най-много при високите предавки - 5 и 6. Но е много неприятно след шофиране извънградско да "приплъзвам" рисковано с "липсващ" полусъединител на последващо градско.
Смених горна помпа, но без успех. На този етап реших да не бързам с долна помпа... Теч на течност нямам, обезвъздушена е системата. Консултирах се с майстори, разрових се и по разни форуми. Най-отзивчиви са руснаците. Появява се луфт на първичния вал. Ако изработката е от стомана возилата ни щяха да са 2.5 тона, използват меки сплави и се стига до този проблем в дизайна, па ти сменяй половината кола, за да разбереш, че помпи, съединител и кутия са в ред.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=92285&st=20
В последният пост, пича опива проблема и решението, макар и за Галакси, приложили са го на Шаран и други VW-та. В същия форум открих над 10 теми с това решение, включително уплътняване с шайба от жигула...
Посочват същия луфт като виновник за проблемно включване на 1-ва и задна.
Надявам се, че ще доредя до сервиз в рамките на една седмица, като ще "изследваме" точно този "д-ефект", след което ще постна отзиви.

Нямам идея дали след фейслифта 2007 фабрично се вгражда пластмасов трипътник за обезвъздушаване на съединителя, но при мен се оказа, че си е стария - метален. Според инструкция :deal: на vw, спусната до официалните им сервизи през 2006 г. металния трябва да се замени с пластмасов. - Смених го, иначе забравях за свестно обезвъздушаване :banghead:
Горепосоченият луфт в гнездото на аксиалния лагер се оказа "скромен" - цели 1.8 мм, последва шайба на струг и сега съм на "педала' ;)
За протокола, смених съединителя комплект, макар че можеше да остиска някакви километри, не си позволих неблагоразумието да карам с калпав маховик и леко загладен феродов диск. :034:
Горната помпа има податливи на патиниране клеми, но е издръжлива. В повечето случаи е достатъчно само да се напръска с правилния спрей за премахване патината от клемите, без да излизате от 190 кинта за оригинална...



Колата е с метален трипътник за обезвъздушаване и уж е направено както трябва. :idea:

Мерси предварително. :да:

Последна промяна от yoan4o на Чет 01 мар 2012 0:23, променено общо 2 пъти.




Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD Спешно!

Мнениеот Bobby_ » Пет 17 фев 2012 3:53


нещо "ми говори" за въздух.....


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD Спешно!

Мнениеот passatfen » Пет 17 фев 2012 4:32


при мен (пасат б3) от време на време ми правеше този проблем примерно времето е много студено и колата не е пипана повече от 2-3 дена или пък когато му хрумне..
преди няколко седмици почна да се губи течност лека по лека..
след това колата не беше пипана поне 5 дена в големите студове и изведнъж качвам се във колата натискам съединителя (понеже ми е навик при студен старт) и хоп педала потъна и не се връща :shock :shock
после доливане на течност после пак обезвъздушаване и пак няма никой :banghead:
и така реших да извадя долната помпа и какво да видя :horror: маншончето на пръта дето бута механизмата на съединителя е скъсан и от там изпуска налягане пак уж беше сменен преди 1-2 години :screwy
та после набързо скочих до моргата и всичко беше 6+ :banana
Та съветвам те да извадиш помпата дето е на скоростите и да видиш положението
Свалянето не е никак трудно щом новобранец на 18 години може да го свали при -10 градуса навън... mhihi mhihi
Дано да съм бил полезен :beer


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD Спешно!

Мнениеот rabotnika » Пет 17 фев 2012 8:23


Колега обезвъздуши съединителя по обратния начин пускаш масло под налягане от долната помпа докато маслото в казанчето започне да се покачва и си готов нормално е за 4ка 5ца с 6 степенни кутия да правят така аз с една си играх така 3дни и накрая направих горе описаната процедура и всичко се оправи


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD Спешно!

Мнениеот zfa159 » Пет 17 фев 2012 9:51


Или отдолу нагоре с налягане или с вакуум дърпаш отдолу,защото иначе ще си остава въздух по системата.
Също зависи как е сменяна течността ти - при коли с АБС и с хидравличен съединител,не се източва цялата стара течност за нищо на света,прави се с налягане,като идеята е новата да избутва старата по системата така,че да не може да влезе въздух (постоянно се следи нивото на течността в казанчето).Сменял съм спирачна на съединителя на 5-ца по горе описания метод (новата избутва старата с налягане) и нямаше никакъв проблем :roll:


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD Спешно!

Мнениеот krasio00o » Пет 17 фев 2012 22:00


Най добре да се потърси точна информация от производителя или от официален представител на производителя.При някой автомобили има доста специфични изисквания ,макар и на пръв поглед към прости манипулации.Правил съм подобна манипулация на бус Пежо Боксер там инструкцията за обезвъздушаване е 2 страници дълга и включва маркуче , бутилка задължително пълна със спирачна течност, обезвъздушаване с помпане при отворена система ,както и казанче за спирачна течност пълна до капачката ,а не само до "max".


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD !

Мнениеот yoan4o » Чет 23 фев 2012 23:41


Сменена горна помпа и неколкократно обезвъздушаване по всички възможни начини.
Проблема остава!

Идеи?
Износен демпфер?


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD !

Мнениеот Bobby_ » Съб 25 фев 2012 22:50


това с демпфера .... не виждам връзка....
Едната част на демпфера се връзва на к.вал а другата е огледалния диск и ..... реално притискателя който го натиска лагера е хванат за огледалния диск.... и т.н.

по-скоро има запушване или въздух.... друга логика аз не откривам

Все по-интересен ми става казуса


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD !

Мнениеот vasko__2 » Нед 26 фев 2012 10:03


Трябва с машина( с налягане отгоре през казанчето)да обезвъздушиш.Отиди където имат.И източване поне 500 гр. отдолу. А щом е "учебна"- провери дали се връща педала 100% догоре.Брах ядове с една такава учебна, лостовета за десните педали правеха номера.Пречеха да се върнат левите педали докрай.Това само понякога и затова трудно ги хванах.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD! Решено

Мнениеот yoan4o » Чет 01 мар 2012 0:27


Както и предпалагах.
Проблема се оказа в износения демпферен маховик.

След смяна на комплект съединител, маховик, горна помпа на съединителя - ненужно, смяна на масло -скорости и семеринг на кол.вал се разделихме с едни 2хил.лв. /с мнооого голяма отстъпка/, но и с много отрицателни емоции свързани с колата. mhihi

Вече всичко е наред, изчезнаха всякакви вибрации, удари при смяна на скорости и потегляне, удари при запалване и т.н. :banana

Благодаря на отзовалите се!


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD! Решено

Мнениеот Bobby_ » Чет 01 мар 2012 2:52


..........никога не е късно да науча нещо ново и .... невероятно...

Сега няма да мога да заспя щото ше търся логично обяснение .... Как да го ева сменяш течност в сп.система и чупиш демпфер.....???? това е НЕВЕРОЯТНО

99% съвпадение


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD! Решено

Мнениеот jollycatman » Пет 02 мар 2012 19:43


Bobby_ написа:..........никога не е късно да науча нещо ново и .... невероятно...

Сега няма да мога да заспя щото ше търся логично обяснение .... Как да го ева сменяш течност в сп.система и чупиш демпфер.....???? това е НЕВЕРОЯТНО

99% съвпадение

Колегата в началото вероятно е мислел, че проблемът идва от някоя от помпите и затова е споменал спирачна течност.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD! Решено

Мнениеот yoan4o » Нед 04 мар 2012 16:50


jollycatman написа:
Bobby_ написа:..........никога не е късно да науча нещо ново и .... невероятно...

Сега няма да мога да заспя щото ше търся логично обяснение .... Как да го ева сменяш течност в сп.система и чупиш демпфер.....???? това е НЕВЕРОЯТНО

99% съвпадение

Колегата в началото вероятно е мислел, че проблемът идва от някоя от помпите и затова е споменал спирачна течност.


Точно така си мислехме и естествено тругнахме по най-лесното /и евтино/ mhihi

Е да, ама не, както е казал поета.


Потребителски аватар
boqn92
Мнения: 324
Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD! Решено

Мнениеот boqn92 » Пон 05 мар 2012 13:48


Колеги гледам че са стари мненията тука,имам същия проблем с голф 5 1.9 105кс.Тресе на място и като потегля с повече гас,и педала на съединителя не се връща.Според вас депферен маховик и съединителя ли са.и на оторизиран сервиз или на познат да карам колата.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Съединител, помпи или кой знае?! Голф 5, 2.0 Tdi BKD! Решено

Мнениеот yoan4o » Пон 05 мар 2012 14:24


Как стари мнения бре колега? :shock :lol:

Най-добре е да се погледне сериозно, както си забелязал такива заключения зад клавиатурата е трудно, почти невъзможно да се дадат.
Дали ще закараш колата на сервиз или познат си зависи от твоите познати, финансови възможности и лични предпочитания. :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikolay_v и 102 госта