Здравейте колеги.Вчера както си карах и колата ми започна да мирише много на изгоряло нещо като гума или феродо.И колата се мъчеше направо и като освободих от скорост и направо изгасна.Първата мисъл която ми мина през главата беше,че някое цилиндърче на спирачките е задържало.Случвало ми се е на едно Клио и спирачния диск беше направо червен,ама там беше спирачната помпа.Както и да е,оказа че че не е от спирачките.Вдигнах капака и направо излизаха облаци пушек от изгоряла гума.Запалих колата и се оказа,че шайбата на компресора на климатроника въобще не се върти затегнала е и ремъка се трие по нея и направо е щял да се запали.И сега нямам нито климатик,нито парно,защото още като натисна копчето да го пускам и веднага колата изгасва като е на свободна.
Дайте съвет какво да правя.Знам,че единстения начин е ремонт на компресова може би,но точно сега не ми се дават пари за това ,защото имам други разходи.
Колата е Голф 3-AFT с климатроник,97 год.
Голф 3-AFT с климатроник,97 год. - Затегна ми компресора
- tiho_madjarov
- Мнения: 214
- Регистриран на: Пет 10 окт 2008 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- moreg
- Мнения: 489
- Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Затегна ми компресора
tiho_madjarov написа:.
Дайте съвет какво да правя.Знам,че единстения начин е ремонт на компресова може би,но точно сега не ми се дават пари за това ,защото имам други разходи.
Колата е Голф 3-AFT с климатроник,97 год.
Еми колега ти сам си си отговорил, какво имаш да правиш освен да свалиш компресора и да видиш причината за да затегне шайбата
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: Затегна ми компресора
Най-вероятно ти е спекъл лагера.Миналата година сменях на моя компресор и ми излезе лагер плюс работа-60 лв.Но аз моя го хванах навреме.Чувах си го от известно време и като си махнах пистовия ремък,хванах шайбата и си имаше притеснителен луфт.С новия лагер имам едвам доловим на ръка луфт.При теб незнам как са разположени шайбите въртени от пистовия ремък,но виж дали има възможност да елиминираш засега компресора и да си сложиш по-къс ремък,който да върти само генератора,без да опира някъде другаде из шайбите.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Затегна ми компресора
Интересен е друг момент - ако климатроника е на OFF (ако е с OFF) или съответно е спрян,колата работи ли си,без да гасне? Ако си работи без да гасне,а изгасва,когато пуснеш климатроника,значи е блокирал не въпросния лагер на шайбата на компресора,а самият компресор,при което ако му откачиш кабелите към бобината на съединителя,няма да тръгва и колата ще си работи.Ако не е така,както аз съм разбрал - слагаш по-къс ремък.Ако климатроника е заводски,има режим econ,на който компресора на тръгва и както климатроника е изгасен,като цъкнеш Econ,трябва парното да си заработи,без компресора да тръгне,но все пак е най-лесно да му откачиш буксата с двете кабелчета.
Ако самият компресор е блокирал,а не само шайбата му,тогава ремонта далече не е само да се смени компресора - промива се системата от стружките,които отделя стария,сменя се филтър-дехидратора с нов,защото и той се задръства от стружките и т.н.,чак след това се слага следващия компресор и системата се пуска,да се види на какво налягане работи.Тези компресори не блокират от раз,нито вътре буталната им група,нито лагерите им.Издават доста странни звуци,преди да се развалят тотално,лошото е,че никой не им обръща внимание на време.

Ако самият компресор е блокирал,а не само шайбата му,тогава ремонта далече не е само да се смени компресора - промива се системата от стружките,които отделя стария,сменя се филтър-дехидратора с нов,защото и той се задръства от стружките и т.н.,чак след това се слага следващия компресор и системата се пуска,да се види на какво налягане работи.Тези компресори не блокират от раз,нито вътре буталната им група,нито лагерите им.Издават доста странни звуци,преди да се развалят тотално,лошото е,че никой не им обръща внимание на време.

- tiho_madjarov
- Мнения: 214
- Регистриран на: Пет 10 окт 2008 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Затегна ми компресора
Когато климатроника е на Оff всичко е наред,колата си работи шайбата си се върти няма проблеми.Като натисна копчето ECON пак всичко е наред.Компресора е заводски.Ще пробвам да откача кабелите да не отива ток към него за да не прави мизерии засега.Мене ме съмнява,че вътре буталата са затегнали яко и като го пусна на нормален режим и направо блокира всичко вътре.Ще трябва да се прави няма начин,лято идва. 

-
andro_
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Затегна ми компресора
И на мен ми се случи същата история, същата кола, същия мотор, климатроник. В движение видях облак пушек зад мен
, спрях, отварям капака, гледам - нямам пистов ремък. Беше приплъзнал, съответно се постопил по шайбите
и накрая скъсал.
Предполагам, че е проблем по компресора, бях се усъмнил и в алтернатора, тъй като сложих такъв с по-голям ток, от 1z. След като изстъргах ремъка от шайбите
, сложих нов ремък, пробвах компресора, работеше си, но на поредното включване-изключване ми се стори че издава странни звуци и реших, че е по-добре да махна кабела на съединителя. Компресорът си се върти на ръка (включен съединител), но така и още не съм опрял до майстор да го свали и погледне, какво е положението, беше студена зима, знаете, пък и ползвам колата редовно. Дано да е все още работоспособен.
, спрях, отварям капака, гледам - нямам пистов ремък. Беше приплъзнал, съответно се постопил по шайбите
и накрая скъсал.Предполагам, че е проблем по компресора, бях се усъмнил и в алтернатора, тъй като сложих такъв с по-голям ток, от 1z. След като изстъргах ремъка от шайбите
, сложих нов ремък, пробвах компресора, работеше си, но на поредното включване-изключване ми се стори че издава странни звуци и реших, че е по-добре да махна кабела на съединителя. Компресорът си се върти на ръка (включен съединител), но така и още не съм опрял до майстор да го свали и погледне, какво е положението, беше студена зима, знаете, пък и ползвам колата редовно. Дано да е все още работоспособен.- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Затегна ми компресора
tiho_madjarov, колега ще ме извиняваш, че ти ползвам темата:
Мотора ми е АЕК с допълнително вграждан климатик DIAVIA в Италия предполагам. И така ролката на компресора ми шуми доста. Ама от 2,5г от както имам колата
Иначе всичко си бачка чудесно. Въпроса ми е, може ли само ролката да се смени или само лагера, или и 2-те? Чувал съм за едни непоносими цени!
Някой правил ли е това? Мерси...
п.с.Ще се радвам колегата zfa159, да се включи и той, щото знам, че е едно малко богче в тази област!
Мотора ми е АЕК с допълнително вграждан климатик DIAVIA в Италия предполагам. И така ролката на компресора ми шуми доста. Ама от 2,5г от както имам колата
п.с.Ще се радвам колегата zfa159, да се включи и той, щото знам, че е едно малко богче в тази област!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Затегна ми компресора
Значи 
Към автора на темата - компресора вероятно е блокирал тотално (чупи бутало и заклинва,това им е проблемът),като тогава при включване на съединителя към шайбата,гасне колата или къса ремъка,зависи от двигателя (дизелите много рядко гаснат,по-често откъсва ремъка).Процедурата е както ти обясних по-горе,сваля се стария компресор,промива се системата (със специално вещество,защото вътре не трябва да остава влага),сменя се дехидратора с нов,слагаш друг компресор и си готов.Не си взимай компресор от морга,защото там седят с години отворени и не стават за нищо.
Към колегата с насаждания климатик - може да се смени само лагера,стига компресора да го позволява.Понякога слагат компресори,на които не им се сменя само лагера,а цялата шайба и там цената е страшна (за 3 години само един такъв съм видял,ама да си кажа).Иначе се сменя само лагера и лагер + работа е не повече 100-120лв,ако се налага източване и наливане на фреона (ако няма как на място).Иначе не повече от 70-80лв
Към колегата с изпушилия ремък - компресора може да не е блокирал,а да е натоварил много двигателя за момент,при което ако ремъка не е бил сериозно стегнат,да е приплъзнал и да е заминал.Това се случва,когато фреона вдигне много сериозно налягане (липса на охлаждане,много фреон в системата или запушване) и тогава компресора просто спира да се върти,защото ремъчната предавка му идва слабичка,реъка приплъзва и ефекта е налице. Със същия успех го има и обратния случай - компресора чупи бутало и спира да се върти,после се къса ремъка,компресора като се охлади,отхлабва и започва пак да се върти,което никак не значи,че е здрав механично вече,а просто,че това,което е заклинило,се е измъкнало.Източва се фреона,компресора се разглобява и всичко става ясно.Вероятно и ти минаваш на варианта на по-горния колега - промивка,друг компресор,нов дехидратор.

Към автора на темата - компресора вероятно е блокирал тотално (чупи бутало и заклинва,това им е проблемът),като тогава при включване на съединителя към шайбата,гасне колата или къса ремъка,зависи от двигателя (дизелите много рядко гаснат,по-често откъсва ремъка).Процедурата е както ти обясних по-горе,сваля се стария компресор,промива се системата (със специално вещество,защото вътре не трябва да остава влага),сменя се дехидратора с нов,слагаш друг компресор и си готов.Не си взимай компресор от морга,защото там седят с години отворени и не стават за нищо.
Към колегата с насаждания климатик - може да се смени само лагера,стига компресора да го позволява.Понякога слагат компресори,на които не им се сменя само лагера,а цялата шайба и там цената е страшна (за 3 години само един такъв съм видял,ама да си кажа).Иначе се сменя само лагера и лагер + работа е не повече 100-120лв,ако се налага източване и наливане на фреона (ако няма как на място).Иначе не повече от 70-80лв
Към колегата с изпушилия ремък - компресора може да не е блокирал,а да е натоварил много двигателя за момент,при което ако ремъка не е бил сериозно стегнат,да е приплъзнал и да е заминал.Това се случва,когато фреона вдигне много сериозно налягане (липса на охлаждане,много фреон в системата или запушване) и тогава компресора просто спира да се върти,защото ремъчната предавка му идва слабичка,реъка приплъзва и ефекта е налице. Със същия успех го има и обратния случай - компресора чупи бутало и спира да се върти,после се къса ремъка,компресора като се охлади,отхлабва и започва пак да се върти,което никак не значи,че е здрав механично вече,а просто,че това,което е заклинило,се е измъкнало.Източва се фреона,компресора се разглобява и всичко става ясно.Вероятно и ти минаваш на варианта на по-горния колега - промивка,друг компресор,нов дехидратор.

- tiho_madjarov
- Мнения: 214
- Регистриран на: Пет 10 окт 2008 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Затегна ми компресора
Здравей колега zfa159.То е ясно,че моя компресор е заминал тотално.Ходих при един майстор тука в Ст.Загора и ми даде цена от 300 лв общо,което включа-пълен ремонт на компресора,нов дехидрататор и зареждане.На мен ми се видя спъпо.Какво ти е мнението по този въпрос,относно цената.И второто ми питане е -гледах рециклирани компресори по 80-100 лв в интернет.Стува ли си да се дават пари за такива съмнителни компресори или е по добре да ми ремонтират моя.Гледах ги и чисто нови са около 600 лв на Valeo.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov и 52 госта