Здравейте колеги,
Изчетох доста теми във форума на подобни на моя проблем, но не намирам никъде решение.
Колата е сеат толедо 97ма 1,6 101 коня мотор AFT с газов инжекцион.
Проблемите започнаха след смяна на бензинова помпа. Старата се прецака и купих някаква на възможно най-ниска цена, защото карам на газ и бензина ми трябва, колкото да запаля и да поработи 5 10мин. докато прехвърли на газ. Така, след смяната на помпата, започнаха проблеми с паленето и вървежа. Започна да пали от втория път. Какво имам предвид? Пали без проблем винаги, но 1-вия път вдига оборотите до 1500, задържа ги така около 2 3 секунди и гасне. След това като тръгна да паля(без чакане) си пали нормално и си задържа оборотите около 1000. Но колата работи адски неравномерно на бензин. Губи мощност. Докато е студена дори не може да дигне над 2500 3000 оборота. Като натисна газта и съм да кажем на 1ва, колата кове нос все едно съм натиснал спирачката. Ако поотпусна газта тръгва да ускорява леко. А ако натисна газта директно до край,си ускорява и подминава 3000 оборота, но с леки прекъсвания. Преди това никога не съм имал проблеми с вървежа на бензин. Реших да си купя още една помпа тъй като реших, че може би са ми продали помпа за МОНО и просто дебита не е достатъчен. Та взех друга помпа на кутийката,от която дори пише, че става и за някакви големи мотори от рода на 2,8. Ефект никакъв. Явно проблема не в помпата. В момента на газ колата върви много добре, може да се каже почти идеално. Разхода е в нормите, няма прекъсвания абе доволен съм. Но този проблем с вървежа на бензин ме притеснява и най вече ме дразни.
Само да спомена, че и правих диагностика и там нищо не излезна като грешки освен, че ламда сондата е разкачена, но тя е така от доста време.
Моля някой ако има идеи нека ги сподели, ще съм много благодарен.
П.С. в петък мисля да ходя да ми изчистят инжекторите с ултразвук. Следващата стъпка е подмяна на бенз. Филтър.
П.С. (2) Само да спомена, че миналата седмица колата ми изгасна в движение. На 4та с някъде 80км/ч. просто оборотите паднаха и лампичките замигаха. Трябваше да връщам ключа на 0 и после обратно на контакт и колата си запали докато беше в движение на 4та. Това също ме притеснява!!!



Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
Закачи си сондата и пробвай как е. За гасненето виж клемореда, замери регулатора на помпата какво налягане дава, иначе това което описваш като симптоми са на дебитомер, сондата, итн но ако е от дебитомера, трябва да се е*ава и на газ.. 

- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
Сондата няма смисал да я закачам, защото не работи 
Това с клемореда не го разбрах какво да му гледам? И какво точно имаш предвид под клеморед? Бушоните?
А за регулатора, ако говориш за регулатора на бензиново налягае, той си е вред. 3 бара без вакуум и 2,5 бара с вакуум.
Забравих да спомена, че и свещите смених м/у временно. Споменавам го, защото съм сигурен, че някой ще ме посъветва и тях да сменя
А за дебитомера, мисля, че не е той, защото на газ нямам проблеми, а той играе голяма роля там.

Това с клемореда не го разбрах какво да му гледам? И какво точно имаш предвид под клеморед? Бушоните?
А за регулатора, ако говориш за регулатора на бензиново налягае, той си е вред. 3 бара без вакуум и 2,5 бара с вакуум.
Забравих да спомена, че и свещите смених м/у временно. Споменавам го, защото съм сигурен, че някой ще ме посъветва и тях да сменя

А за дебитомера, мисля, че не е той, защото на газ нямам проблеми, а той играе голяма роля там.
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
Тогава като провериш и дюзата пиши как ще е. Иначе клеморед на контактния ключ се води, и е под патрона дефакто.
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
Искаш да кажеш ДЮЗИТЕ, предполагам. Няма 101 коня МОНО.
А за клемореда ... ключа .... как да го проверя и по точно какво да проверявам и какво да търся?
А за клемореда ... ключа .... как да го проверя и по точно какво да проверявам и какво да търся?
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
zeroheat написа:...


- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
ама ... аз пак не разбрах, къде да гледам и какво да търся? и като го намеря как да го проверя?
Извинявай, че така те разпитвам, но никога не съм се и замислял за това като възможен проблем.

- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
viewtopic.php?f=5&t=111542&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%B4 Със скобата за гайката на волана обаче, е по-лесно. 

- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
прочетох темата, но там пише как се сменя, а не как се проверява дали това е проблема. Какво общо има ключа на запалването с проблемите ми на бензин? И защо не влияе в/у вървенето на газ?
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
Той тръгне ли клемореда - оправяне няма освен със смяна. Не ключа на запалването - клемореда е под него, и имам предвид, че може да ти е загаснала от това, не че проблемите на бензин са от това. Но не е изключено да има нещо и от там - по принцип всичко що работи с контакт минава през него.
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
Ахаааа, сега ми се изясни. Ще го погледна другата седмица да видя как е положението около него, но не мисля да го сменям на тозиз етап .... без сериозни доказателства, че е заминал.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 04 фев 2012 12:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
колега отиди на диагностика на инжекцйона и им кажи да ти изчистят бензиновите дюзи на ултразвук другия вариант е да си ги свалиш сам и да ги занесеш да ги изчистят на ултразвук който е по ефтин вариянт само че ако я правиш тая продцедура имай в предвид че веднага след 4истенето трябва да ги монтираш и да запалиш колата най добре закараи колата някъде кадето имат ултразвукова вана и и кайи да ти ги изчистят и да пишеш какво е станало.
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 18:45
- Автомобил: Бора
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
според мен виж някой форумен майстор може да помогне след толкова лутане може проблема да е елементарен или по сложен
съвет виж тук : viewforum.php?f=13
съвет виж тук : viewforum.php?f=13
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
iohostart написа:колега отиди на диагностика на инжекцйона и им кажи да ти изчистят бензиновите дюзи на ултразвук другия вариант е да си ги свалиш сам и да ги занесеш да ги изчистят на ултразвук който е по ефтин вариянт само че ако я правиш тая продцедура имай в предвид че веднага след 4истенето трябва да ги монтираш и да запалиш колата най добре закараи колата някъде кадето имат ултразвукова вана и и кайи да ти ги изчистят и да пишеш какво е станало.
Мисля в петък да си занеса инжекторите на ултразвук. Предпочитах да им закарам колата и да си направят всичко сами, но ми казаха, че ще ми вземат 60 или 80лв(не помня колко ми казаха по телефона) за сваляне и слагане обратно. Така че в петък ще гледам да ги сваля и да ги занеса, но мисля, че по скоро проблема ми е в някой датчик, защото като запаля колата работи много добре 2 3 5 10секунди, незнам точно и после почва да се прецаква.
- zeroheat
- Мнения: 225
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вървежа на бензин 1,6 101 коня мотор AFT
val4ana написа:според мен виж някой форумен майстор може да помогне след толкова лутане може проблема да е елементарен или по сложен
съвет виж тук : viewforum.php?f=13
Тази тема съм я чел, но чесно казано освен сервиза в Герман не виждам кой може да ми помогне, а там е лудница. Пичовете сигурно добре се справят, но просто няма вреждане там, а на мен ще трябва да отделят доста време докато оправят проблема и да си призная и аз не бих се занимавал ако бях на тяхно място. За времето, което биха изгбили с мен могат да прегледат 2 3 други коли. Затова не съм се обръщал към тях.
Също така сервиза в Левски Г.(Ванчоте) е много хубав, по скоро братята си чаткат и съм доволен от тях, но като бях там не видях никакви уреди за диагностика. А четене на грешки мога и сам да си направя(имам кабел и лаптоп).
Преди време съм бил в D&N и Бош сервиз в Люлин и просто хвърлих 2х40лв за "диагностика" и на двете места ми казаха, че всичко ми е наред и проблемите ми идвали от газовата. Това беше преди 3 години, може да са се оправили досега. Та проблема тогава си го реших сам съвсем случайно. Беше сравнително тъмно, дигнах капака, и един приятел забеляза излизането на искри от комутатора, когато се опитвам да запаля. И 109лв. по късно, след купуването на нов комутатор бях най-доволния човек. Затова не ми се дават пари по разни сервизи, където да ми прочетат грешките, да ми замерят кабелите на свещите и да ми кажат, че не намират проблем и да ми вземат едни 40лв. примерно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта