Съединител голф 3 1,8ми

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Vankata1000
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:42
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: 2.0 16v
Местоположение: Sofia

Съединител голф 3 1,8ми

Мнениеот Vankata1000 » Чет 09 фев 2012 3:27


Колеги съединителя ми се прецака започна да трепери цялата кола като включа на задна и на първа при потегляне.От първа на 2ра започна да влиза трудно и днес отидох и си купих нов съединител,колата ми се оказа с обрарен съединител 1.8АБС мотор въпроса ми е трябва ли ми опашка като го слагам или става и така някои може ли да ми каже дали има нещо специфично при смяната на този тип съединител понеже ще си го сменям сам.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съединител голф 3 1,8ми

Мнениеот zfa159 » Чет 09 фев 2012 10:06


Колата е с обратен,да.Опашка не ти трябва,няма и как да я ползваш,защото няма отвор в кол. вал на който да я центрираш.
Ясно ти е как се свалят скорости,това няма да ти го обяснявам.От там нататък - в к-та на съединителя ти трябва да има феродов диск,притискателен диск,едно като чиния,на което казват "плато" и пружина (почти кръгла,стоманизирана).
След като си свалил кутията (няма мног зор с това),пред теб е маховика.Той се сваля с едни болтчета дванайсетостен 9мм (аз изполвам луличка 9,защото е най-удобно).Развиваш ги тях и маховика си излиза.След него сваляш пружината (ще видиш как седи в платото) и махаш платото.Под него са болтовете на притискателя към коляновия вал.Развиваш ги и го махаш и него.Има една ламаринка под болтовете,не я забравяй.После по обратния ред сглобяваш,като забърсваш всичко от старото феродо и обезмасляваш добре.Ако има грапавини по огледалния диск (отвътре на маховика) - отиваш на шлайф,иначе ще си останат вибрациите при потегляне.
Съединителя ти няма лагер,понеже е обратен.Принципа на действие е,че има една ос през целия първичен вал на скоростната кутия и тя натиска по центъра на платото.Като свалиш кутията,ще ти стане ясно.
Смени си и семеринга на коляновия вал отзад,като разглобяваш.20-тина лв струва и ще ти отнеме още 15 минути,като си свалил всичко.99.9% тече :)
Успех!


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: Съединител голф 3 1,8ми

Мнениеот vovo6808 » Съб 11 фев 2012 10:56


Извинйавай колега че пиша в твойта тема,но искам да питам всички голф3 1,8 ми са със обратен съединител


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Съединител голф 3 1,8ми

Мнениеот balamata » Съб 11 фев 2012 11:23


Само ще поясня,че аксиален лагер има.Именно той натиска въпросния прът и стои в скоростната кутия.Там под капака за петата скорост.Не е нужно да се сменя ако не се чува шум при натискане на съединителя.


Потребителски аватар
polski-grizach
Мнения: 302
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съединител голф 3 1,8ми

Мнениеот polski-grizach » Съб 11 фев 2012 11:32


Колегата zfa159 ти е написъл всичко доста подробно.Напълно съм съгласен с него само искам да добавя две неща които не са за подценяване.1-во като свалиш притискателя с 6-те болта които го държат към коляновия вал,и след като си сменил семерината зад него по обратния ред на сглобяването.Притискателят има точно положение на монтаж.Отворите не са точни и ще ти пасне само по един начин.Болтовете които стягат притискателя са проходни към маслената баня която се образува в картера и когато ги завиваш е добре да са намазани или с осигурител против развиване или с херметик.Мисля че се стягат около 10 килограма.Много е важно да нагласиш диафрагмата която покрива болтовете с телената скоба,точно и прецизно.И 2-то е да провериш на скоростната кутия колко голям е луфтът на шиша който излиза по средата на вала на кутията.Не трябва да е голям.Не мога да ти дам колко е допустимия луфт но не трябва да е по голям от 1мм.Иначе маслото от скоростната кутия минава през него и го пръска директно по феродовия диск и от там има няма 200 километра и си за нов съединител.Има още нещо:Маховикът също съвпада на точно определено място.От вътрешната страна има два водача.На притискателя има изрязяни два канала.Много внимавай да ги уцелиш точно,че стават големи сакатлъци.Успех в начинанието :да:


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съединител голф 3 1,8ми

Мнениеот iceto » Вто 20 мар 2012 23:04


и като сме на тази тема - лесно ли се законтря жилото на скоростите /с пластмасовата скоба/ за да не се разпъне?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: btomov и 75 госта