


Помощ в избора на Голф 4
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 24 мар 2012 14:15
- Автомобил: VW BORA
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Помощ в избора на Голф 4
Здравейте колеги, студент съм в Германия и навих наще да ме спонсорират с една кола и съм доста раздвоумен какво да избера. Само да кажа, че не съм големия технически познавач на коли и съвети какво да гледам освен дали пали и дали е удряна колата ще са ми от полза. Гледам нещо в класа на Голф 4, Ауди А3 или Поло с дизелово двигателче да харчи малко, харесах си един Голф 4 и даже в 3 днес ще ходя да го гледам но да се допитам и до вас дали това е добър избор. Става дума за ето този голф http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1 за тези които незнаят немски, колата е 110кс и е чипната на 136 което според мене е лек минус защото знам, че така двигателя по-бързо заминава, на 242 000 км е което не е малко но като цяло всички коли в Германия са на много километри на по 130 000 като в БГ няма... . На 212 000 км са му сменени ремък, ролко някакви оптягащи неща пак по ремъка, помпа за водна помпа, помпа за охлаждането накладки и дискове. Та молбата ми е да ми кажете какво специално да гледам, какви ремонти му предстоят освен масло филтри и т.н. . Много ли са му 250 000км на този двигател и като цяло има ли някъкви слаби места. Колата е 1998/12 тоест е един от първите, та те имат ли някакви проблеми? Мерси на всички помогнали
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Помощ в избора на Голф 4
Добра кола на добра цена.Лошото е ,че мотора е чипнат и е на 250хил.А кога е чипнат? Ако е така още отначало-вече мотора е пътник.Ако е отскоро-може да те изкара още 100хил.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помощ в избора на Голф 4
Дизелите имат няколко основни проблема.Не мога да ти помогна с много,защото с дизели не се занимавам кой знае колко и нямам много богат опит с тях.
1. демпферния маховик на двигателя - редовно прави проблеми при такива километри.Усеща се като по-странна вибрация на празен ход и тракане при някакви обороти (различно се проявява тракането).При чипосването е доста вероятно маховика да си е заминал,защото се натоварва повече и заминава по-бързо,заради което и чипосване на ТДИ с демферен маховик не е много препоръчително.
2. редовния проблем за Голф 4 - чупят си компресора на климатика,защото няма защита от много високо налягане (т.е. има ама не е ефективна) и понеже дизеловия мотор е с много въртящ момент,директно размазва компресора и климатика спира да работи,при бензиновите колата изгасва и може и да оцелее по някаква случайност,ама дизела директно го потрошава.Ако искаш да знаеш дали компресора работи - пусни климатика да вее студено и виж дали ще цъкне съединителя и дали ще завее лед (около 3-4 градуса трябва да вее на духалките)
Гледам,че въпросния ти избраник е с климатроник и поне по това мога да ти бъда полезен - пусни му един Self Test и виж какви грешки ще ти даде - долу във файл-чето пише как и кое какво значи.Цените за ремонт тук са скъпи,представям си при теб как биха били...
1. демпферния маховик на двигателя - редовно прави проблеми при такива километри.Усеща се като по-странна вибрация на празен ход и тракане при някакви обороти (различно се проявява тракането).При чипосването е доста вероятно маховика да си е заминал,защото се натоварва повече и заминава по-бързо,заради което и чипосване на ТДИ с демферен маховик не е много препоръчително.
2. редовния проблем за Голф 4 - чупят си компресора на климатика,защото няма защита от много високо налягане (т.е. има ама не е ефективна) и понеже дизеловия мотор е с много въртящ момент,директно размазва компресора и климатика спира да работи,при бензиновите колата изгасва и може и да оцелее по някаква случайност,ама дизела директно го потрошава.Ако искаш да знаеш дали компресора работи - пусни климатика да вее студено и виж дали ще цъкне съединителя и дали ще завее лед (около 3-4 градуса трябва да вее на духалките)

Гледам,че въпросния ти избраник е с климатроник и поне по това мога да ти бъда полезен - пусни му един Self Test и виж какви грешки ще ти даде - долу във файл-чето пише как и кое какво значи.Цените за ремонт тук са скъпи,представям си при теб как биха били...
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 24 мар 2012 14:15
- Автомобил: VW BORA
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Re: Помощ в избора на Голф 4
Вчера ходих да го гледам и колата е доста запазена и не и личат километрите хич, има ръждиво петно около 5цм на преден ляв калник и отзад на дръжката за багажника ама още не е избила ръждата. Човека каза, че я е купил преди 1 година и е била чипната, сичко и е уредено в документите пише, че е 100кв. Климатика го пуснах и бая бързо почна да духа студено. Относно демпферния съединител не съм я карал много ама не ми напраи впечатление да тропа нещо. Като я запалих колата и тя веднага изгасна и той каза, че единия ключ правел проблеми и да съм я бил запалел с другия и с другия си запали ама пак ми се видя странно що не запали с единия ключ ... Салона вътре е бая запазен. Много се чудя щото неси заслужава да си зимам кола в която после да наливам пари, а като казвате какви са ремонтите... .
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Помощ в избора на Голф 4
apolon написа:Добра кола на добра цена.Лошото е ,че мотора е чипнат и е на 250хил.А кога е чипнат? Ако е така още отначало-вече мотора е пътник.Ако е отскоро-може да те изкара още 100хил.

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Помощ в избора на Голф 4
emil1024 написа:на 242 000 км е което не е малко но като цяло всички коли в Германия са на много километри на по 130 000 като в БГ няма... .
Колега.... разбира се, че има и на много по-малко км, а това на 240 е същото, което след 2 месеца ще е на 120 на Горубляне!
Потърси си нещо по-запазено ти препоръчвам...
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Помощ в избора на Голф 4
Колата има ли номера или е abgemeldet? Ако има номера още, ти препоръчвам следното: Отиди до най-близкия сервиз, където правят HU (немския ГТП) и кажи, че искаш да я купуваш. Ще й направят пълен преглед - ходова част, комп. диагностика и т.н. Обикновено услугата струва около 50 евро. Ако идеш в лицензиран VW сервиз е по-скъпо.
Ако няма номера, доколкото знам ADAC предлага услугата да дойде на място и да я прегледат и евентуално да я репатрират в сервиз за оглед. Но нямам идея колко струва това.. не пречи да питаш.
В общи линии, ако нямаш много опит с колите, по-добре се довери на преглед в сервиз, за да не си вкараш таралеж в гащите.
И още един съвет - в северна Германия цените са по принцип по-ниски на колите. Ако имаш някой познат там да отседнеш... по-добре от там си вземи.
ПП. И внимавай с "частниците" - много коли, дето уж са от частно лице, се продават всъщност от натурализирани турци, които на практика са си търговци и правят пълния спектър от процедури, които предлагат и нашите джамбази на Горубляне.
Ако няма номера, доколкото знам ADAC предлага услугата да дойде на място и да я прегледат и евентуално да я репатрират в сервиз за оглед. Но нямам идея колко струва това.. не пречи да питаш.
В общи линии, ако нямаш много опит с колите, по-добре се довери на преглед в сервиз, за да не си вкараш таралеж в гащите.
И още един съвет - в северна Германия цените са по принцип по-ниски на колите. Ако имаш някой познат там да отседнеш... по-добре от там си вземи.
ПП. И внимавай с "частниците" - много коли, дето уж са от частно лице, се продават всъщност от натурализирани турци, които на практика са си търговци и правят пълния спектър от процедури, които предлагат и нашите джамбази на Горубляне.
- Gencho87
- Мнения: 337
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 18:19
- Автомобил: VW Golf MK3 GT
- Двигател: AEK 1.6 1995
- Местоположение: Разград
Re: Помощ в избора на Голф 4
emil1024 написа:... Като я запалих колата и тя веднага изгасна и той каза, че единия ключ правел проблеми и да съм я бил запалел с другия и с другия си запали ама пак ми се видя странно що не запали с единия ключ ... ..
Колата има имобилайзер, демек в ключа има чип. Ако чипа го няма в ключа колата пали и изгасва веднага. Или го няма чипа в ключа или има нещо прецакано по чиша/ключа, с който е станало това.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 83 госта