
колата е бора и имам проблем с отчитането на горивото в резервоара: стрелката стига до 1/3 и не слиза по-надолу(не съм пълнил до горе ама колкото пъти съм сипвал стрелката си върви нагоре)
сутринта реших да извадя помпата и да огледам положението отблизо
(уплътнението няма да коментирам че положението е трагично)
първо видях че потенциометъра е доста зацапан точно на това място
изчистих хубаво с контактен спрей и решавам да проверя дали пък нещо не подпира поплавъка в самия резервоар - бъркам вътре и опааа... една пружина на дъното дълга 15см ф10мм
единственото възможно място на помпата (около 5см под потенциометъра има кръгла вдлъбнатина на корпуса ама пружината опира в пръчката на поплавъка когато е в най-долно положение) не става
гледах етка и там не видях такова нещо
двама познати майстори и те не знаят
върнах помпата "така както си беше преди да я извадя"
като запалих нито темература на водата нито бензин
извадих и върнах бушона на уредите и температурата се оправи
потърсих из чуждите форуми(в vortex има много подробни теми)
и там след доста изчетени през редовете(защото са им прецакани снимките)теми за бензинови помпи попаднах на "How-to-change-your-fuel-Pump-in-an-MK-IV-VR6"
в която съвсем случайно мернах:
"slide back into the tank in the same direction it came out (i.e. with the arrow pointing backwards)"
и текста в скобите ме накара да се замисля дали аз като я върнах както си беше съм я върнал както трябва (затова по-горе съм го написал в скоби)
след леко завъртане на 45 грауса като запалих стрелката проработи
за 20 км стрелката се вдигна с едно деление и за още 20 се върна на 1/3 където си беше
в резервоара имам 15-20 л което си е 1/3
утре ще покарам още 20 км на бензин и ще се разбере дали е от това
а въпроса с пружината си остава
някой ако знае да свирка
