Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.

Мнениеот x15 » Сря 11 апр 2012 12:41


Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно, на всяка кола, голф, джета и т.н.
Има ли някакъв трик да се локализира скърцането?

Скрибуцащият звук идва от двигателният отсег, и скърца дори когато колата работи на място.
Смених ремъци и ролки, скърцането продължи.
Свалих ремъка и врътках всички ролки на ръка, нищо не скърца така?
Като пръснеш WD-40 по различните чаркове докато двигателят работи спира да скърца за минута две, но така и не можах да локализирам скърцането?

Как да разбера от къде скрибуца?

:banghead:

Последна промяна от x15 на Съб 14 апр 2012 20:12, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот djshomi » Сря 11 апр 2012 15:08


Откачаи ремъци и пали .Естествено НЕПИПАИ ангренажният.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот emo-gar » Сря 11 апр 2012 21:21


Няма "принцип".Въпрос на усет,използвай и приятелски уши,моите например не са особено добри-въпреки значителните си размери!поне определи дали е ляво/дясно-то си е 50%


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот x15 » Сря 11 апр 2012 21:32


Oт лявата страна е, където са ремъците, но къде точно?
Иначе и на майстор я карах колата, и той си сложи една голяма отверка до ухото и до различните чаркове, слуша, слуша и нищо не измисли :dontknow:
Та се надявах някой да извади друг подобен трик от шапката :) иначе ако имах докторски слушалки.... yoda


ssimoo
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 ное 2010 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот ssimoo » Сря 11 апр 2012 21:40


взимаш едни докторски слушалки или един маркуч и слушаш по всичките ролки. чува се доста хубаво къде е проблема


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот emo-gar » Сря 11 апр 2012 21:51


Абе имам в работата "електрически" слушалки,на комар сърцето чували,ама не мога да ги разнасям много,постоянно някой ги ползва.По същество са ултразвуков пребразувател,но съм виждал и специални стетоскопи(това,дето им виси на докторлята)-ама изпълнение за механици.
Ако имаш обтегач на пистовия ремък(климат,генератор)-има версия да е оттам.Или да речем-лагер на генератор,водна помпа,шайба на компресор-проявяват се при натенат ремък,освободени може да не дават признак.шайбите следва да са в една равнина,все такива нещица

Последна промяна от emo-gar на Сря 11 апр 2012 21:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот x15 » Сря 11 апр 2012 21:52


Слушалки нямам, но виж това за маркуча е добра идея :beer


Потребителски аватар
ДАНЧО
Мнения: 794
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
Автомобил: Audi A4 B6
Двигател: AVB 2003
Местоположение: Ст.Загора

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот ДАНЧО » Сря 11 апр 2012 22:38


Да не е оптегача на пистовия ремък и той първоначално скърца после почва да свири.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот x15 » Сря 11 апр 2012 22:48


Възможно е, и той е сред заподозрените :twisted:


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот Петър Петров » Сря 11 апр 2012 23:10


Ясно ни е, че имаш проблем с конкретна кола! Кажи каква е баре колата! Общо за всички коли как се разбира - нема такова общо!!! Има си слушалки ама ако не познаваш устройството на модела, нищо не вършиш със слушалки и отверки и дървени "слушалки" и с маркучи, със слух пък хептен нищо не става...
За да не съм голословен - 1.9 дизелче АФН на "нашата" марка е с инерционна ролка на алтернатора. Когато тя се скапе почва оптегача да играе и поскърцва, ама дефакто проблема не е в оптегача...


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот x15 » Чет 12 апр 2012 0:20


djshomi написа:Откачаи ремъци и пали .Естествено НЕПИПАИ ангренажният.


8) ако си кажем каква е колата веднага ке скокне некой и ке заключи темата :(
Така че въпросът остава принципен :drunk

(Двигателят е V образен 6 цилиндров, 3000см3 колата е с ангренажна верига която е вътре в двигателя, така че ремъкът е само един.
Въпросът все пак е как най-лесно да се локализира източника на скърцането
)


Свалих ремъка (ангренажа не съм го пипал) запалих колата и спря да скърца.

Ремъкът който свалих врътка алтернатора, водната помпа, климатика, една паразитна ролка, и ролката на автоматичният обтегач.

Като натиснеш автоматичният обтегач да отхлаби и скърцането се усилва, като го натиснеш да затегне, скърцането намалява, но не спира?
Ремъка не изглежда да е хлабав?
И алтернатора скръцва от време на време като го въртиш на ръка, иначе мисля е с обикновенна шайба.
Автоматичният обтегач подлежи ли на ремонт, може ли да се натегне?

Как да разбера дали е оптегача или алтернатора (или нещо друго)?

Изображение


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот emo-gar » Чет 12 апр 2012 12:09


От това ,което пишеш за обтегача(при натягане-намалява..)-направи следната проба:финно намокри с обикновена вода работната повърхност на ремъка по време на работа.Пиша "финно" с цел да не олееш с каната всичко,а само където трябва-с нещо като спринцовка,шишенце с дупка на капачката....Целта на пробата:при навлажняване се редуцира силно скърцането от приплъзване по шайбовите каналите на някой от агрегатите,защото и те се износват и профила на пистовия ремък не ляга както трябва.Това е предположение.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот x15 » Чет 12 апр 2012 13:56


1:0 за теб колега, напръсках го с препарат за почистване на прозорци (в поголямата си част е вода), че ми беше под ръка и спря да скърца за цели 5 минути, РЕКОРД! С другите работи които го бях пръскъл да спре да скърца най-много за 30 сек. scare

Каква е диагнозата докторе :roll:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот emo-gar » Чет 12 апр 2012 21:06


Износена шайба(гледай тези с малък диаметър) или накриво лежаща обтягаща ролка-на някаква ос трябва да е,та оттам да е криво.Като легне ремък на шайба,върховете на пистите не трябва да достигат дъно на канала в шайбата,също ивърха на шайба към дъно на писта.Не знам предистория,номоже дае поставен и неправилен ремък.Само теоретични разсъждения на база някакъв практичен опит.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Как се диагностицира скърцане с неясен произход, принципно.

Мнениеот x15 » Чет 12 апр 2012 21:20


Най-малката шайба е на алтернатора, иначе ремъка го смених преди няколко месеца с надеждата да спре да свири, но уви...
Има две ролки, една паразитна и една на обтегача, и на двете съм им сменял лагерите, вчера ги гледах, добре бяха, не са криволичили.
Днес гледах автоматичният обтегач на една друга кола и докато двигателят работеше обтегача не помръдваше, докато моят постоянно мърда напред-назад ?

Та въпросът е дали в обтегача е проблема, или някое от другите джаджи не се връткат много гладко и придърпват оптегача?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта