Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
vpanev
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 0:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Мнениеот vpanev » Сря 28 фев 2007 0:56


Здравейте, извинявайте за може би глупавия въпрос, но имам следния проблем:
Температурата на двигателя при загрял двигател е около 90*C +-5. Тази температура я поддържам когато карам извънградско или при зимни условия и вси4ко изглежда нормално, но ако карам градско особено лятото започва едно загряване като може да достигне и 110.
Искам да отбележа, 4е колата е стара -92г, като губи част от охладителната течност.
Какво бихте ме посаветвали?
Възможно ли е и термостата да оказва ниакакво влияние? Освен, че ми е здухана колата :-)

Благодаря предварително на всички специалисти!




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 28 фев 2007 8:43


:welcome_to_group

Провери на колко градуса ти включва перката. Може и датчика на таблото да те лъже. Ако наистина е загрявала до 110градуса течността трябва да е била завряла и зумера за неизправност да свири.


Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Сря 28 фев 2007 9:29


Първата скорост на вентилатора трябва да се включи на 95, а втората на 105 гардуса. Така че температура отчетена на таблото 110 градуса не е изключена, зависи колко го ръчкаш. Водата няма да заври защото системата е под налягане. При повреден термостат обикновенно държи температура около 70градуса. Това че ти губи охладителна течност вече е проблем - търси от къде.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 28 фев 2007 10:20


Температурата на двигателя при загрял двигател е около 90*C +-5.
Ако температурата варира 90+-5* значи термостата си върши работата.По-скоро си мисля че не ти се включва втората степен на вентилатора.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Мнениеот joker » Сря 28 фев 2007 10:41


vpanev написа:Здравейте, извинявайте за може би глупавия въпрос, но имам следния проблем:
Температурата на двигателя при загрял двигател е около 90*C +-5. Тази температура я поддържам когато карам извънградско или при зимни условия и вси4ко изглежда нормално, но ако карам градско особено лятото започва едно загряване като може да достигне и 110.
Искам да отбележа, 4е колата е стара -92г, като губи част от охладителната течност.
Какво бихте ме посаветвали?
Възможно ли е и термостата да оказва ниакакво влияние? Освен, че ми е здухана колата :-)

Благодаря предварително на всички специалисти!

Антифриз се губи (ако не е издухана гарнитура на главата)най-вече от течове.
Щом имаш течове и ако колата ти е от Италия ония кретени (а има и наши малоумници дето го правят, най -вече от мързел да не си сменят съединенията)много обичат да слагат присадки в антифриза.тия присадки първо запушват радиатора на парното и после радиатора на двигателя.Освен това при по-старите коли между ламелите на радиатора на двигателя се натрупват нечистотии които нарушават топлоотдаването до 50%.
Аз имам същия проблем и утре смятам да го реша по следния начин.
Сваляне на радиатора-продухване и промиване на пароструйка-ако не помогне -смяна на термостата защото видях че има два вида термостатати от марката BEHR които продават за фолксваген и Ауди -единия отваря на 92 градуса,а другия на 87-смятам да махна моя и да сложа този който отваря на 87-дано не случа с някое менте щото на всичките уж пише ,че са от Германия(таратанци от Германия,ама като няма други).И не е вярно,че ако не работи добре термостата колата само се преохлажда-ако термостата не отваря напълно дебитът към радиатора намалява и естествено намалява и охладащото му възможност.....като направя смяната ще пиша.Краен вариант -смяна на радиатора.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Мнениеот K22 » Сря 28 фев 2007 11:07


petev написа:
vpanev написа:Щом имаш течове и ако колата ти е от Италия ония кретени ..

Не обиждай италианците! Ето други мнения по въпроса http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... D%E8%F2%E5


bocotam
Мнения: 26
Регистриран на: Чет 05 май 2005 8:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bocotam » Сря 28 фев 2007 11:17


Здравейте,
от скоро карам Golf III 1.8 ABS и имах подобен проблем ... температурата на двигатела се вдигаше до 100 градуса когато колата работи на място - при движение температурата си кове на 90.
Имах намерение да сменям водната помпа, като си мислих че при ниски обороти не успява да направи достатъчен дебит и от там загрява колата, но преди това махнах катализатора и за мое учудване температурата се нормализира.
При повреден термостат е по-вероятно температурата да не достига работната (в повечето случаи), затова ти препоръчвам да насочиш внимание към водна помпа, запушен радиатор или катализатор както се оказа при мен


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Мнениеот joker » Сря 28 фев 2007 12:35


k22 написа:
petev написа:
vpanev написа:Щом имаш течове и ако колата ти е от Италия ония кретени ..

Не обиждай италианците! Ето други мнения по въпроса http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... D%E8%F2%E5

малка поправка....много важно е дали колата е от Южна Италия или от Северна...Това са две различни държави!!! В Южна Италия могат спокойно да ни конкурират по калпазанлък...
И какво значи без проблем...За мен и дребните неща са проблем защото искам всичко по колата ми да е наред...мигар изгорели крушики по таблото,прогорена от цигари тапицерия,мръсно казанче на охладителната течност,разбита лостова система на скоростите,теч на антифриз от съединенията ,теч а масло от гарнитурата на капака на клапаните и др. дреболии не са проблем?
Само не ми казвайте,че в Италия редовно сменят маслото и антифриза или,че периодично си проверяват техническото състояние а колата....

Но да се върнем на темата:
И все пак интересно ми е как катализатора ще повишава температурата на охлаждащата течност.При мен при работа на място температурата не мърда,но в движение и особено при по-силно натискане на газта(тоест подаване на повече гориво) при изкачване на наклон температурата стига до 100 градуса....


bocotam
Мнения: 26
Регистриран на: Чет 05 май 2005 8:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Мнениеот bocotam » Сря 28 фев 2007 13:02


vpanev написа:И все пак интересно ми е как катализатора ще повишава температурата на охлаждащата течност.При мен при работа на място температурата не мърда,но в движение и особено при по-силно натискане на газта(тоест подаване на повече гориво) при изкачване на наклон температурата стига до 100 градуса....


За мен също е странно защо като махнах катализатора температурата се нормализира .... и аз си го обяснявам така:
Изгорелите газове се затрудняват при преминаване през катализатора(защото е стар и запушен), което повишава температурата на двигателя .... при работа на колата на място оборотите са ниски и съответно дебита на охлаждащата течност е малък и не успява навреме да нормализира температурата ....
Възможно е причините да са по-комплексни, и катализатора да е само една от тях, но факт е че след като го смених се оправи проблема.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Мнениеот vladtod® » Сря 28 фев 2007 13:45


bocotam написа:
За мен също е странно защо като махнах катализатора температурата се нормализира .... .

мнооо ясно,ако е бил запушен възпрепядства излизането на изгорелите газове и мотора загрява.Има и логика.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Мнениеот K22 » Сря 28 фев 2007 14:02


petev написа:[quote="k22И какво значи без проблем...За мен и дребните неща са проблем защото искам всичко по колата ми да е наред...мигар изгорели крушики по таблото,прогорена от цигари тапицерия,мръсно казанче на охладителната течност,разбита лостова система на скоростите,теч на антифриз от съединенията ,теч а масло от гарнитурата на капака на клапаните и др. дреболии не са проблем?
....

Извинявам се че се отклонявам от темата, но онази я заключиха :shock
Почти всичко което си описал, го имах на колата, която собственоръчно си избрах и докарах от Германия.Километражът беше превътян от 500000 на 250000 и беше сложена някаква присадка в маслото...не ми се говори.Мурдари и мошенници има навсякъде!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблем с температурата на двигател 1.8 ABS

Мнениеот joker » Сря 28 фев 2007 14:32


k22 написа:
petev написа:[quote="k22И какво значи без проблем...За мен и дребните неща са проблем защото искам всичко по колата ми да е наред...мигар изгорели крушики по таблото,прогорена от цигари тапицерия,мръсно казанче на охладителната течност,разбита лостова система на скоростите,теч на антифриз от съединенията ,теч а масло от гарнитурата на капака на клапаните и др. дреболии не са проблем?
....

Извинявам се че се отклонявам от темата, но онази я заключиха :shock
Почти всичко което си описал, го имах на колата, която собственоръчно си избрах и докарах от Германия.Километражът беше превътян от 500000 на 250000 и беше сложена някаква присадка в маслото...не ми се говори.Мурдари и мошенници има навсякъде!

Прав си приятелю!!!!! :да: Така е ама понеже мене италианци при прее...ха на тях ме е яд!А гадове мръсни има и у нас .Аз като по-нов във форума много му се зарадвах като го открих,щото ей така можем да им сритаме смрадливите задници....
Купил си фалшиви части-бам!-пиши имена на търговци!Пробутали ти строшена кола - бам!-пиши имена на търговци!
Излъгали те пишман майстори-бам-пиши имена на сервизи и техници!
Като им се редуцира с 50% печалбата а да видим тогаз дали ще лъжат!
:deal


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот netizen » Сря 28 фев 2007 17:27


Колко антифриз губи и за колко време го губи? не е толкова фатално , може и да го изпарява на тези температури... А първото нещо което следва да направиш е да провериш/смениш датчика на радиатора. Минал съм по този път, както предполагам и повечето хора във форума.


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Сря 28 фев 2007 17:52


Не си изхвърляй стария датчик. Аз смених 2 и накрая пак се върнах към стария. Новите са абсолютни боклуци. Моята кола на задръствания стига до 100-105 включва се 1ва степен и пада към 95. Извънградско заковава на 90. Но да не забравяме че уреда за отчиане на темп не е калибриран. Показва 95 а всъщност е 90 както не веднъж е писано из форума. И на мен ми се губи антифриз на 2000 км по 300-400 мл. Не знам дали е нормално.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Сря 28 фев 2007 17:58


batkata1 написа: Показва 95 а всъщност е 90 .

Как стигна до този извод,пробва ли с лазерен термометър колко показва и да сравниш?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта