Щом е сложен има файда от него. За справка на тези, дето казват, че колата върви без него, да върви ама...
По аутодата примерно 1.3 карбуратор на Мк2 го дават да се настройва статичен аванс 5-6 градуса БЕЗ вакуум-регулатор. Т.е. установяват се 900-950 об. при ПХ, вади се вакуумното маркучле и се запушва (да не смуче въздух). Така, моторът започва да работи на ПХ без този регулатор и държи около 5-6 градуса. Като се добави вакуум-регулаторът градусите стават 18 (да, добавя 12 градуса предварение).
Моят съвет е: колега, отремонтирай твоя и го вкарай отново в действие. Скоро правих тая процедура и сега имам работещ регулатор, но за съжаление на резервното ми делко (на моето също е лЕЕко заминала мембраната и краде малко въздух). Скоро смятам да го разглобя и да монтирам регулатора на местото му, понеже при сглобено делко как ли не се мъчих - не става и не става. За ремонта се прави следното - разпилява се периферията на регулатора (кръглото), за да може да се отвори достъп до мембраната, понеже чичо Ханс го е направил да не се разглобява

. След като вече сме оправили периферията, махаме старата мембрана, която прилича на @@@, на нейно място поставяме новата, като я заклинваме от двете й страни с металните "шайби" (не зная как да ги нарека). Аз ползвах платно от бензинова помпа на жигули, пасва почти идеално на окръжността на регулатора, даже не съм я рязал. Корпусът на регулатора се пробива с дрелка отстрани, понеже подгънатото от ХАНС вече го няма и трябва все пак с нещо да се хванат двете части на регулатора, между които седи мембраната (с пружината над нея, която опира в челото на едната "черупка" на регулатора). Правят се няколко отвора 5-6-7, за да може двете "черупки" плътно да прилепнат една към друга с мембраната между тях, за да не краде въздух от този компонент и да стане херметичен. Монтажът обаче към делкото, както вече споделих, така и не успях да го направя, правих доста опити с различни похвати ама... ако някой има жокери, сега е момента, инак ще се наложи разглобяване и захващане на чопчето, което е вътре в делкото, към вилката, която се движи от мембраната на вакуумрегулатора.
Вакуум регулаторът, доколкото успявам да си обясня е свързан с работата на мотора под различен товар (повече натиснат педал на газта - по-малко вакуум=> по-малко предварение и обратно) и при карбураторната кола мисля, че е повече от нужно той да функционира нормално.
