Давене на студен двигател. Ламбда?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Prefect
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 03 дек 2006 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Давене на студен двигател. Ламбда?

Мнениеот Prefect » Нед 03 дек 2006 16:45


Здравейте момчета!

Обръщам се към вас, с надеждата да успеете да ми помогнете. Първо да кажа че става въпрос за Ауди двигател - 2.0 16В АЦЕ, Ке-Мотроник мех. инжекцион. Знам че VW ползват същата система и затова се обръщам и към вас.
Та проблема е следния - сутрин, когато двигателя е студен, в един температурен диапазон (след като е работила малко, и преди да е загряла до 90 градуса) колата забива носа и се дави много сериозно при рязко натискане на гаста. След като загрее, проблема изчезва. Скоро правих диагностика в Юве, настроиха двигателя много добре - набира се, има мощност, разхода е нормален. Там ми казаха че всички елементи са ок и че колата е пушка. Обаче това нещо остана. След редица опити да разкачам датчици, моторче за празен ход и тн., останових че проблема изчезва като разкача ламбдата. В Юве ме уверяваха че ламбдата е ок, но и идея си нямам как са я тествали. Възможно ли е според вас подобно поведение на автомобила ако има проблем с подгряването на сондата?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 03 дек 2006 18:42


По-скоро бих заложил на температурен датчик и пускова дюза. Ако можеш, пробвай да смениш датчика.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 03 дек 2006 18:46


кажи ми че имаш газ и ще ти кажа къде ти е проблема...mhihi
а иначе и аз клоня към темп. датчик-туй нещо с мерене почти не мож го фана-смяна му и майкатъ! 8)


Prefect
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 03 дек 2006 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Prefect » Нед 03 дек 2006 19:04


Колата няма газ, никога не е имала, и никога няма да има...поне не и с този мотор ;). Дюзата работи, съдя по това че пали от четвърт оборот и докато работи "автоматичният смукач" колата няма проблем. След като смъкне оборотите на 850 почва да дави докато позагрее. Разкачих и тем. датчик - същата работа. Единствено разкачане на ламбдата оправя положението. Като я закача след като е загрял двигателя - никакъв проблем. Какава връзка може да има между нея и тем. датчик?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 03 дек 2006 19:44


Вероятно датчика ти показва по-ниска от реалната температура на компа и дюзата ти пуска повече гориво, отколкото е необходимо.Тя, пусковата дюза ти е автоматичния смукач.
Откачането на Ламбда-сондата ти вкарва ECU-то в авариен режим и тази дюза вече не ти посигурява необходимото за подгряването на мотора допълнително гориво. Просто спира да работи в този режим
Имай пред вид, че този датчик е с обратен температурен коефициент. Т.е., колкото е по-ниска Т*С, то съпротивлението е по-високо. Когато го исключиш, става безкрайност.
Опитай друго: На режима, в който ти дави, откачи куплунга и към него включи постоянен резистор от около 300 Ома. Това отговаря на около 80*С.
Успех!


Prefect
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 03 дек 2006 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Prefect » Съб 09 дек 2006 10:46


Датчика е сменен... Но проблема остана, даже се задълбочи. Сега от време на време държи 1200 оборота и не ги смъква. Датчика го мерих 2 пъти (в тенджера с вода и два мултицета за темп. и съпротивление) и показанията му съвпадата с тези в Аутодата-та. Откачих ламбдата и двигателя пак заработи нормално. Някакви идеи? :?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 09 дек 2006 13:49


Хм, съжалявам за това!
Да не би да имаш прекъсване на кабелите от датчика до компа?


Prefect
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 03 дек 2006 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Prefect » Съб 09 дек 2006 14:44


Надали... При напълно откачен датчик колата се дави (заради 5тата дюза) и въобще не пали. Друго което ми минава през главата е че може дюзата да не затваря напълно. Трябва да се тества. Голяма главоблъсканица. :(


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 10 дек 2006 9:43


Колега ,наистина проблема ти може да идва от Ламбда сондата ти.На колко хил.км е колата ти?Сменял ли си до сега сондата?Аз карам на газ,но когато карах и само на бензин имаше периоди в които на празен ход мотора държеше 1200 об/мин.Свалих сондата и я тествах с осцилископ и газова горелка.Според изходният сигнал заключих,че всичко е наред(въпреки,че сондата май е на години с мотора -1990год).Пробва да отидеш в сервиз,с молба за диагностика конкретно на Ламбда сондата.Сигнала е поредица от импулси,които трябва да имат стръмни фронтове, и да не превишават амплитуда от 0,9 В.Успех :wink:


sasheeto
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sasheeto » Чет 14 дек 2006 10:13


Мисля че проблема е в ламбда сондатал.Защото при палене на мотора тя се подгрява автоматично.Ако не се подгрява компютара не знае колко гориво да пуска и оттам проблеми и др.Аз сьм с 2 1.3i и сьм я сменяал тая пущина-какви проблеми прави като не работи не можех да запаля спираше притока на гориво.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта