Здравейте момчета!
Обръщам се към вас, с надеждата да успеете да ми помогнете. Първо да кажа че става въпрос за Ауди двигател - 2.0 16В АЦЕ, Ке-Мотроник мех. инжекцион. Знам че VW ползват същата система и затова се обръщам и към вас.
Та проблема е следния - сутрин, когато двигателя е студен, в един температурен диапазон (след като е работила малко, и преди да е загряла до 90 градуса) колата забива носа и се дави много сериозно при рязко натискане на гаста. След като загрее, проблема изчезва. Скоро правих диагностика в Юве, настроиха двигателя много добре - набира се, има мощност, разхода е нормален. Там ми казаха че всички елементи са ок и че колата е пушка. Обаче това нещо остана. След редица опити да разкачам датчици, моторче за празен ход и тн., останових че проблема изчезва като разкача ламбдата. В Юве ме уверяваха че ламбдата е ок, но и идея си нямам как са я тествали. Възможно ли е според вас подобно поведение на автомобила ако има проблем с подгряването на сондата?
Давене на студен двигател. Ламбда?
Колата няма газ, никога не е имала, и никога няма да има...поне не и с този мотор
. Дюзата работи, съдя по това че пали от четвърт оборот и докато работи "автоматичният смукач" колата няма проблем. След като смъкне оборотите на 850 почва да дави докато позагрее. Разкачих и тем. датчик - същата работа. Единствено разкачане на ламбдата оправя положението. Като я закача след като е загрял двигателя - никакъв проблем. Какава връзка може да има между нея и тем. датчик?

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Вероятно датчика ти показва по-ниска от реалната температура на компа и дюзата ти пуска повече гориво, отколкото е необходимо.Тя, пусковата дюза ти е автоматичния смукач.
Откачането на Ламбда-сондата ти вкарва ECU-то в авариен режим и тази дюза вече не ти посигурява необходимото за подгряването на мотора допълнително гориво. Просто спира да работи в този режим
Имай пред вид, че този датчик е с обратен температурен коефициент. Т.е., колкото е по-ниска Т*С, то съпротивлението е по-високо. Когато го исключиш, става безкрайност.
Опитай друго: На режима, в който ти дави, откачи куплунга и към него включи постоянен резистор от около 300 Ома. Това отговаря на около 80*С.
Успех!
Откачането на Ламбда-сондата ти вкарва ECU-то в авариен режим и тази дюза вече не ти посигурява необходимото за подгряването на мотора допълнително гориво. Просто спира да работи в този режим
Имай пред вид, че този датчик е с обратен температурен коефициент. Т.е., колкото е по-ниска Т*С, то съпротивлението е по-високо. Когато го исключиш, става безкрайност.
Опитай друго: На режима, в който ти дави, откачи куплунга и към него включи постоянен резистор от около 300 Ома. Това отговаря на около 80*С.
Успех!
Датчика е сменен... Но проблема остана, даже се задълбочи. Сега от време на време държи 1200 оборота и не ги смъква. Датчика го мерих 2 пъти (в тенджера с вода и два мултицета за темп. и съпротивление) и показанията му съвпадата с тези в Аутодата-та. Откачих ламбдата и двигателя пак заработи нормално. Някакви идеи? 

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Колега ,наистина проблема ти може да идва от Ламбда сондата ти.На колко хил.км е колата ти?Сменял ли си до сега сондата?Аз карам на газ,но когато карах и само на бензин имаше периоди в които на празен ход мотора държеше 1200 об/мин.Свалих сондата и я тествах с осцилископ и газова горелка.Според изходният сигнал заключих,че всичко е наред(въпреки,че сондата май е на години с мотора -1990год).Пробва да отидеш в сервиз,с молба за диагностика конкретно на Ламбда сондата.Сигнала е поредица от импулси,които трябва да имат стръмни фронтове, и да не превишават амплитуда от 0,9 В.Успех 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта