
голф3 - Фреона го няма
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 08 май 2012 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Shumen
голф3 - Фреона го няма
Здравейте колеги! Собственик съм на Golf 3 GTI. Колата е с допълнително монтиран италиански климатроник Autosystem. Когато я взех, той не работеше. Ходенето на разни "майстори" ми коства известни средства с нулев ефект и множество експертни мнения по въпроса. Препоръчаха ми едни момчета, които установиха, че външния радиатор е целия в малки дупки. Намирането на същ такъв се оказа пълен абсурд, така че с малко усилия приспособих оригинален радиатор и отидох при тях за довършване на нещата. Момчетата го свързаха, надуха системата, заредиха я и работата тръгна. Само, че след 1 месец фреона изчезна. Отидох пак при тях, надуха системата /така седя цяла сутрин и налягането не мръдна изобщо/, заредиха с фреон за тяхна сметка, като вкараха повече масло с оцветител и... Три месеца си бачкаше без проблеми и изведнъж фреона пак изчезна. Отидох пак - цял ден стоя колата с надута система, момчетата провериха навсякъде за омасляване и течове - нямаше нищо такова. Имат предположение за компресора, че е от някакъв стар модел /има стикери за фреон R12/ с керамичен уплътнител на оста, но казаха че би следвало ако има изпускане оттам, мястото би трябвало да се омасли. Обсъдихме смяната му, но не са сигурни, че оттам е проблема и ще се реши. Не знаят какво да ми кажат да направя. Харесва ми това, че са коректни и не искат да се нагърбвам с излишни разходи напразно, но пък да имам климатроник и да го ползвам за вентилатор... Ако някой има някакви идеи какво става, моля да сподели.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: голф3 - Фреона го няма
а вътрешния радиатор/изпарител,в купето?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: голф3 - Фреона го няма
Направили са необходимото-оцветител,а за изпарителя(в купето)-ако имат сонда ,да бръкнат във духалките,ще "писне" ако е оттам.Предполагам са заредили с 134а(старият е R12),за целта е било нужно да сменят изцяло маслото и филтър-дехидратора.
Ако ходиш пак на майстор-кажи да направят "опресовка"-ама този път да надуят системата с азот(в никакъв случай сгъстен въздух и подобни!),при това на около 10-15 бара.Само с фреон не е изгодно-първо икономически,второ-статичното налягане при спряна система е не повече от 4-5 бара при стайна температура и проблема се "скрива"-докато не се включи и дигне налягане.Има си дупка някъде,не е току така.
Още повече-не стандартна система!Ако се включи колегата zfa,може да даде и още професионални напътствия,аз съм "любител".
Ако ходиш пак на майстор-кажи да направят "опресовка"-ама този път да надуят системата с азот(в никакъв случай сгъстен въздух и подобни!),при това на около 10-15 бара.Само с фреон не е изгодно-първо икономически,второ-статичното налягане при спряна система е не повече от 4-5 бара при стайна температура и проблема се "скрива"-докато не се включи и дигне налягане.Има си дупка някъде,не е току така.
Още повече-не стандартна система!Ако се включи колегата zfa,може да даде и още професионални напътствия,аз съм "любител".
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 08 май 2012 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Shumen
Re: голф3 - Фреона го няма
До изпарителя не съм стигнал визуално, но бърках през дупката за конденза и има само прахоляк, пък и ако има пробив там би трябвало да се отрази на манометрите. Доколкото разбрах, системата я надуха с азот на около 16 бара и така седя от сутринта до около два часа следобяд. Момчетата казаха, че за пръв път им се случва подобно нещо и не знаят какво да направят и да ме посъветват. Не ми се ще да ходя при другите "корифеи" в града, защото ги видях що за стока са, вземат ти парите за нищо свършено и после се спасявай.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: deas и 48 госта