Маркуч маслени пари

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Вто 09 фев 2010 21:14


Здравейте. Колата е Ибиза 1.6 SR. Има един маркуч, който излиза от някъде около капачката за маслото и влиза в много дебелата тръба на дебитомера. Скъсан ми е. Аз затапих отвора откъм тръбата на дебитомера, обаче лампата "check engine" ми свети постоянно и колата има висок разход на бензин в града и извънграда. Не съм забелязъл някакви проблеми с оборотите. Проблемите с оборотите изчезнаха когато затапих маркуча. От друга страна заради това, че не съм затапил края на маркуча откъм капачката за маслото (там където излизат маслените пари) в купето ми вкарва газове като съм пуснал парното и съм на външна циркулация (на вътрешна ми се поти стъклото отвътре). Тоя маркуч е много скъп , но е 10 сантиметра я има я няма. Може ли да намеря отнякъде маслоустойчив маркуч с дебелина 25-30 мм или да търся медна тръба ? Възможно ли е изолирането на маслените пари от дебелата тръба на дебитомера да влияе лошо на сместта ? Благодаря много !




Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот mariovasi » Вто 09 фев 2010 21:37


javor_bg написа: с дебелина 25-30 мм

:idea: :shock Хм дебеличък е.

Моят такъв е Ф8.Дебелина на стена не съм заглеждал.
От газаджиите си купих маслоустойчив с интересният за мен надпис pirelli.
Предлагаха ми и в А+.
Не бяха скъпи.


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Вто 09 фев 2010 21:41


Да, колега и аз намерих даже Ф16, но не ми върши работа.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот bobocamaro » Вто 09 фев 2010 21:45


Привет колега,това че си затапил прохода към дебелия въздуховод е добре-просто картерните газове няма да влизат за доизгаряне и двигателя ще диша чист въздух.Но трябва другия край на маркуча да го "провесиш" ниско долу за да не ти вкарва неприятната миризма в купето-както сам си усетил.От друга страна ако двигателя е в добро състояние можеш да си купиш маслоустойчив маркуч от кои да е авточасти и да го "снадиш" за да стане заводско.С медни тръби не се занимавай,това не е водна риза за камина и няма смисъл от тази тръба,използвай къси парчета за снадките.За да ти свети "chek engine" имаш бъг по някой сензор и от сорта-на диагностика ще се хване,не е свързано с провесения маркуч.Откъм капачката за маслото НЕ ЗАТАПВАЙ маркуча-ще загубиш маслото поради компресията на картерните газове!


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Вто 09 фев 2010 21:56


Благодаря колега ! За затапянето и аз така мислех, че ще избие отнякъде. Факт е обаче че колата гори много масло. Възможно ли е да хвърля от този незатапен маркуч ?

P.S. В София някой има ли идея за магазин, където може да има по-дебелички маслоустойчиви маркучи ?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот bobocamaro » Вто 09 фев 2010 22:05


Това което каза за маслото не е хубаво-смени гумичките на клапаните поне.Ако са оригиналните са одървени.Масло от маркуча ще хвърля ако сегментите са зле.Покарай с тоя висящ маркуч,проверявай какво се случва с него.Ако се омазни много и пръска едва ли не - лошо.Ако има само конденз и малко масло ще минеш с гумички.Не търси конкретен магазин за маркучи-казах ти в които и да е авточасти ще ти продадат на метър.А на кое казваш висок разход на масло,между другото?


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Вто 09 фев 2010 22:10


На разход 6-700 мл на 1000 км. Извинявай, но забравих, че днес притегнахме пробката за маслото, понеже май покапваше оттам. Да видим сега как ще е . Утре ще сложа найлон отпред под колата...


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот bobocamaro » Вто 09 фев 2010 22:17


Колега това прави 6-7 литра от смяна до смяна!Твоето масло е винаги прясно и не се нуждае от смяна-само филтъра.Моят рекорд беше 4 литра на 10 000км,смених гумички и заварих предния капак.Обърни внимание на колата,най-приятелски съвет-никакви найлони не постилай.При тоя разход на масло колата ти ще боксува от петното на асфалта,ако толкова изтича(видях другата ти тема).


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Пон 05 апр 2010 18:17


Колеги, вчера като си бях качил колата на канал на мойто село видях за какво става въпрос! Значи масло наистина тече и олива двигатела стабилно. И то не тече откъде да е, а точно от онзи маркуч. Въпреки че преди 2 дни го оправих още има следи от масло, а картера е сух. Единия извод на маркуча казахме, че е до капачката за маслото - на 1 сантиметър. Този извод няма нищо - нито отдушник, нито маслоуловител - просто тръба. На практика все едно че карам без капачка.

Другото което е е по повод разхода. На снимката не се вижда много добре, но на едно място, където има нещо като телена оплетка тръбата на ауспуха се клати! Ламбдата ми е след катализатора, но тръбата е прекъсната преди него и ламбдата няма как да регулира добре и ето какво става с разхода! Тази "телена" връзка имате ли идея колко може да струва ?

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот bobocamaro » Пон 05 апр 2010 19:06


Колега мека връзка можеш да намериш на цена от 12лв до около 70лв.Гледам че си от София,провери ТУК.Карал съм там и мои и служебни бараки-аз съм доволен от този сервиз.


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Пон 05 апр 2010 21:03


Благодаря, колега !


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Вто 04 май 2010 7:49


Значи пичовете от Крафт си свършиха перфектно работата. Имах един дрънкащ звук, идващ от ауспуха. Оказа се натрошена керамика на катализатора. Сложихме резонатор. Смениха меката връзка. Четири от шпилките на двуцевката се "развиха" целите и излязоха. Смениха ги. Общо ремонта стъпи на около 230 лева.

Тоя 1.6 SR е с 2 ламбда сонди. Проверено вече. Едната преди, другата след катализатора. Предлагаха ми да слагат емулатор на втората сонда, но аз отказах. 80 лева ми се видя малко много. Както й да е. Лампата свети пак заради втората ламбда сонда предполагам. Колата върви малко по-добре. Въпреки това разлика в разхода НЯМА !!!!!!!


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот hitman0013 » Вто 04 май 2010 10:57


маслото ти олива от гарнитурата на капака на двигателя.Повечето 1.6 са така.


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Вто 04 май 2010 14:16


Проблем с маслото вече нямам, откакто оправих онзи маркуч. Сега ще трябва да се лъже втората ламбда сонда.....


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маркуч маслени пари

Мнениеот javor_bg » Сря 16 мар 2011 10:56


Реших да изведа маслените пари с един отделен маркуч. Ето от къде го купих: http://www.pape-bg.com/about.php Диаметъра му е 25 мм.

Проблема сега е как ще направя така, че да може маркуча за вакуума да влиза пак в същата тръба на дебитомера и как да запазя маслоуловителя за маслените пари, който е на дебелата тръба към дросела и дебитомера.....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта