Golf 3 e TDi 1Z "96
Ниското стой на 4 бара при положение, че вътре има 500 грама фреон...
Майстора ми каза, че било от някакво клапанче вътре в компресора...
Свалих му компресора, завари клапана с оксижен в горно (default-ско) положение, каза че вътре е като нов, маслото му светеше, сглоби го, сложих го на колата вкарах му пак 500, че няма лев, и абсолютно същата работа не пада под 3,8, сега вече обаче, проблема бил в компресора... Не мога да ги разбера тези майстори, дочух нещо за ТРВ...
Пояснявам, че климатичната инсталацията има термодатчик само за нея, точно над компютъра на колата, който според мен не работи защото включва компресора зимата при минусови температура, а ми казаха, че не трябва да го пуска ако падне под +7 градуса....
Давайте идеи!



Golf 3 голям проблеm с климатика ми
- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
- GuLiVeR
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Very голям проблеm с климатика ми!
може да е от филтър дехидратора но обикновенно ако е задръстен качва налягането освен да е избушил незнам колега трябва някой по вещ в тия неща, но работи ли включва ли компресора опиши по точно какво се случва 

- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
Сработва компресота при включване.
Всичко по ел.инсталацията работи, освен този датчик над ЕКУ-то, който ще го меря утре.
Проблема е, че ниското си стои на 4 бара!
Всичко по ел.инсталацията работи, освен този датчик над ЕКУ-то, който ще го меря утре.
Проблема е, че ниското си стои на 4 бара!
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
А "високото" налягане покачва ли се при включване?Ако и то си клони около 4 бара-ами компресора е сдал багажа-върти се,но нищо не прави,дали са клапани или компресионна част.....
- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
Високо има... 15 ако не се лъжа, трябва да погледна пак.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
Е,ако беше "нормална" хладилна инсталация-и аз бих споменал ТРВ.Виж там,където тръбите влизат в купето,има ли някакво блокче през което минават?На някои има,това е "BYPASS" клапан,сработва с цел да не се образува скреж по вътрешния радиатор(изпарителя).Само предполагам теоретично,не ми е "бизнес".
Та да си горе-долу наясно,ниското налягане е различно за всеки фреон,за обичайният в случая R134a е добра стойността около 2бара.Повишаването може да бъде и резултат от "презареждане",ама при тебе няма такава информация,даже обратното.Друг е случая ако купето е с висока температура...получава се "прегряване" на парите,това ще рече намалена "хладилна" мощност...то пък се случва и от "недозареждане"(а такова нещо май има при тебе)...абе шантава е тая хладилна техника-ни тъй/ни онъй!Затова се зарежда по правилна доза за инсталацията,след щателно вакуумиране.та като споменах вакуумиране...наличие на въздух също води до такива симптоми...
Та да си горе-долу наясно,ниското налягане е различно за всеки фреон,за обичайният в случая R134a е добра стойността около 2бара.Повишаването може да бъде и резултат от "презареждане",ама при тебе няма такава информация,даже обратното.Друг е случая ако купето е с висока температура...получава се "прегряване" на парите,това ще рече намалена "хладилна" мощност...то пък се случва и от "недозареждане"(а такова нещо май има при тебе)...абе шантава е тая хладилна техника-ни тъй/ни онъй!Затова се зарежда по правилна доза за инсталацията,след щателно вакуумиране.та като споменах вакуумиране...наличие на въздух също води до такива симптоми...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми


Клапана не се заварява,а се сменя,да ви кажа аз,най-напред.Когато го завариш,като нищо може да го прецакаш (месингов е а и вътре има гумени части и ги разтопяваш и не става за нищо и въобще не е сигурно,че е затворен).Така или иначе ако все пак системата заработи,трябва да го смениш,защото като изпържиш колата на 5000 оборота,системата ще се взриви (не случайно е там този клапан).
При автоклиматика от твоя тип също има ТРВ,известно като Exapаnsion valve.Вътре е една термоампула,свързана с една игла,според температурата на изходящия фреон,иглата се мести и регулира дебита на входящия,за да има максимално добро КПД системата и да не обледява изпарителя.
Дехидратор няма как да е,щом имаш толкова високо високо налягане (то се мери след дехидратора,а и при запушен дехидратор налягането и във високото и в ниското се срива под нормалните си стойности (зависи високото къде се мери,ама при VW обикновено се мери след дехидратора) ).
Вариантите са :
1. проблем с контролния клапан в компресора (вземете го сменете,60лв струва).
2. проблем с буталата на компресора (сегментите са тефлонови,прецакват се ако прегрее или няма добро смазване и после започва да не може да засмуква прилично,но пък при теб високото налягане си е добре,така че се съмнявам да е от това).
3. проблем с ТРВ - свалете го,почистете го,вижте да няма някой боклук,който да е заседнал на иглата,сложете едно друго за проба и вижте (чисто ново е 100-тина лв хубаво на NRF или Hella или Valeo, аз лично в сервиза си имам едно тестово, което знам, че тече, ама пък работи безупречно).Еднакви са на Пасат В3 след 7-ми 92-ра,Пасат В4,Голф 3,Голф 4,Поло 6N и 6N2.
А вие как знаете,че вътре има 500 грама фреон,понеже ми стана интересно? Ако сте изпразнили системата (защото иначе няма как да знаете колко фреон има вътре),тогава защо не сте я напълнили на 800,колкото е за тази система,а на 500?
Термодатчика е само за да контролира дали компресора да тръгва или не,понеже е температурен ключ,нищо повече.Дали работи или не,касае само това дали компресора ще тръгва под +3/+7 градуса или не.В твоят случай датчика няма общо с проблема,иначе не е зле да си го смениш,струва 30-40лв оригинален по спомени.
- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
Ще го сваля вдругиден ТРВ-то да видим дали е запушен!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
Ама те нещата не са толкова прости,колкото си ги мислиш
ТРВ-то не можеш да го видиш с просто око дали е запушено или не.То за да прави така,реално не се запушва,а остава прекалено отворено,защото да кажем застава някакъв боклук долу на иглата и тя не може да затвори повече от дадено положение и пуска много фреон.Ти обаче за да видиш тази игла,трябва да разглобиш ТРВ-то отстрани,а от там се регулира в заводски условия как да работи т.е. дори да го отпушиш,ще му прецакаш настройката и губиш ефективността на системата 
Подхода ви е същия като с клапана - в момента никой не може да каже на 100% дали клапана ви въобще работи и може да смените половината кола,без да е имало нужда.Като отворите и ТРВ-то и го разбазикате,съвсем няма да е ясно къде ви е проблема и после може и с нов клапан да не работи (както и сега може и с ново ТРВ да не работи) и накрая да смените и ТРВ и клапана с нови и проблема ви да се окаже на трето място.
Правилния подход още от самото начало е бил да се вземе едно ТРВ за проба (дали ще се свали от друга кола,която е при майстора или ще си вземеш едно 2-ра ръка за 20лв от колега от форума,все 1),да се смени и да се види.Ако проблема остава,тогава ТРВ не е виновно и ровите в компресора.Сменяте му клапана с нов,а не го заварявате,след това го сглобявате и гледате какво става.Ако положението пак е същото,сваляте си новия клапан от компресора,сменяте компресора и на следващия (втора употреба),му сменяте всички гуминетки,слагате му новия клапан,който си си купил и климатика ти заработва безгрижно
Така само се вкарвате в едно безкрайно приключение,което е в стил "смених всичко и пак не работи"
Поинтересувай се и колко масло има в системата,защото ако маслото е твърде много (познава се при източването,при разглеждането на тръбите и т.н.),тогава се получават маслени трапове и спира циркулацията на фреон и ефекта е подобен,на описания от теб.



Подхода ви е същия като с клапана - в момента никой не може да каже на 100% дали клапана ви въобще работи и може да смените половината кола,без да е имало нужда.Като отворите и ТРВ-то и го разбазикате,съвсем няма да е ясно къде ви е проблема и после може и с нов клапан да не работи (както и сега може и с ново ТРВ да не работи) и накрая да смените и ТРВ и клапана с нови и проблема ви да се окаже на трето място.
Правилния подход още от самото начало е бил да се вземе едно ТРВ за проба (дали ще се свали от друга кола,която е при майстора или ще си вземеш едно 2-ра ръка за 20лв от колега от форума,все 1),да се смени и да се види.Ако проблема остава,тогава ТРВ не е виновно и ровите в компресора.Сменяте му клапана с нов,а не го заварявате,след това го сглобявате и гледате какво става.Ако положението пак е същото,сваляте си новия клапан от компресора,сменяте компресора и на следващия (втора употреба),му сменяте всички гуминетки,слагате му новия клапан,който си си купил и климатика ти заработва безгрижно

Така само се вкарвате в едно безкрайно приключение,което е в стил "смених всичко и пак не работи"

Поинтересувай се и колко масло има в системата,защото ако маслото е твърде много (познава се при източването,при разглеждането на тръбите и т.н.),тогава се получават маслени трапове и спира циркулацията на фреон и ефекта е подобен,на описания от теб.

- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
zfa159 написа:Ама те нещата не са толкова прости,колкото си ги мислишТРВ-то не можеш да го видиш с просто око дали е запушено или не.То за да прави така,реално не се запушва,а остава прекалено отворено,защото да кажем застава някакъв боклук долу на иглата и тя не може да затвори повече от дадено положение и пуска много фреон.Ти обаче за да видиш тази игла,трябва да разглобиш ТРВ-то отстрани,а от там се регулира в заводски условия как да работи т.е. дори да го отпушиш,ще му прецакаш настройката и губиш ефективността на системата
Подхода ви е същия като с клапана - в момента никой не може да каже на 100% дали клапана ви въобще работи и може да смените половината кола,без да е имало нужда.Като отворите и ТРВ-то и го разбазикате,съвсем няма да е ясно къде ви е проблема и после може и с нов клапан да не работи (както и сега може и с ново ТРВ да не работи) и накрая да смените и ТРВ и клапана с нови и проблема ви да се окаже на трето място.
Правилния подход още от самото начало е бил да се вземе едно ТРВ за проба (дали ще се свали от друга кола,която е при майстора или ще си вземеш едно 2-ра ръка за 20лв от колега от форума,все 1),да се смени и да се види.Ако проблема остава,тогава ТРВ не е виновно и ровите в компресора.Сменяте му клапана с нов,а не го заварявате,след това го сглобявате и гледате какво става.Ако положението пак е същото,сваляте си новия клапан от компресора,сменяте компресора и на следващия (втора употреба),му сменяте всички гуминетки,слагате му новия клапан,който си си купил и климатика ти заработва безгрижно
Така само се вкарвате в едно безкрайно приключение,което е в стил "смених всичко и пак не работи"![]()
Поинтересувай се и колко масло има в системата,защото ако маслото е твърде много (познава се при източването,при разглеждането на тръбите и т.н.),тогава се получават маслени трапове и спира циркулацията на фреон и ефекта е подобен,на описания от теб.
А бе колега... евалата!
Как ще се разбере колко масло имам в системата?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
Ммм-да,това с маслото е проблемче.По принцип работещата нормално система си го "прибира' в картера на компресора.Ако има съмнения,има според мен 2 начина:"лесният"-продухване на системата с азот,посока-от нагнетателният изход на компресора,смукателният е освободен,каквото изтече-това е!"Сложният"-сваляне на вътрешното тяло и промивка с химия(има такива препарати за хл.техника,пулверизират се с азот),същото за външния радиатор и тръбната разводка.
Самото масло е хигроскопично и не трябва да седи в отворен съд,обикновени марки-"SUNISO"-SL32-46..30-на лева/литър.
Но преди всичко-вакуумирайте и заредете ТОЧНОТО количество.
Голяма играчка е,иска си инструмент,затова освен на мои коли-на други не посягам!
Сложността зависи много и от цялата "предистория" на случката-има "ръгани" инсталации,преседяли по морги...вътре е Менделеевата таблица...,а тези неща изискват невероятна чистота!
Самото масло е хигроскопично и не трябва да седи в отворен съд,обикновени марки-"SUNISO"-SL32-46..30-на лева/литър.
Но преди всичко-вакуумирайте и заредете ТОЧНОТО количество.
Голяма играчка е,иска си инструмент,затова освен на мои коли-на други не посягам!
Сложността зависи много и от цялата "предистория" на случката-има "ръгани" инсталации,преседяли по морги...вътре е Менделеевата таблица...,а тези неща изискват невероятна чистота!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 3 голям проблеm с климатика ми
Дали е много,се разбира лесно
Ако свалите една тръба и от нея изтекат 100мл масло,значи има безумно много масло в системата (тя събира към 250мл с все компресор,кондензатор,изпарител и дехидратор).Тогава има два начина да се процедира.Единия е описания от колегата - всичко се разглобява на съставните си части и се почиства с подходящ агент,който отмива маслото.
Ако маслото не е чак толкова умпомрачително много,тогава системата се вакуумира,зарежда се с фреон,без масло,после се пуска да поработи 2-3 минути и се източва,така 10-тина пъти.След това вече маслото е доста по-малко и системата трябва да започне да работи по-прилично.Ако това се случи,тогава се прибягва до първата стъпка - всичко се разглобява,почиства се,дехидратора се сменя с нов,компресора се източва и налива обратно през пробката и се налива точното предписание за маслото в системата.
При теб специално се съмнявам проблемът да е в маслото,защото високото налягане седи стабилно,не се мени между 10 и 20 бара скорострелно,което значи,че фреона си се джурка из системата нормално.
Иначе за нещата,които има в системите - да,колегата е прав за Менделеевата таблица,наред с някои други елементи - камъни,пясък,разни пластмасови неща и какво ли не (в части основно от моргата де
).


Ако маслото не е чак толкова умпомрачително много,тогава системата се вакуумира,зарежда се с фреон,без масло,после се пуска да поработи 2-3 минути и се източва,така 10-тина пъти.След това вече маслото е доста по-малко и системата трябва да започне да работи по-прилично.Ако това се случи,тогава се прибягва до първата стъпка - всичко се разглобява,почиства се,дехидратора се сменя с нов,компресора се източва и налива обратно през пробката и се налива точното предписание за маслото в системата.
При теб специално се съмнявам проблемът да е в маслото,защото високото налягане седи стабилно,не се мени между 10 и 20 бара скорострелно,което значи,че фреона си се джурка из системата нормално.
Иначе за нещата,които има в системите - да,колегата е прав за Менделеевата таблица,наред с някои други елементи - камъни,пясък,разни пластмасови неща и какво ли не (в части основно от моргата де


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта