Решено - 288 спирачен диск на Голф 2 -начин за монтаж!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Решено - 288 спирачен диск на Голф 2 -начин за монтаж!

Мнениеот neon » Пет 21 окт 2011 11:12


Колеги имам въпрос - някой монтирал ли е 288мм. диск от Голф 4 с прилежащия апарат на шенкел от Голф 2. Варианта с шенкели и дискове от Голф 3 ми е ясен. Питам конкретно за диск и апарат от Г4 на двойков шенкел. Ако някой има информация ще съм му много благодарен ако я сподели. Имам идея за възможен монтаж, но е доста трудна за изпълнение и затова искам да видя дали топлата вода вече не е открита от друг. Моля да пишат само хора, които знаят какво означава 288,АТЕ54 и "шенкел". :wink:
Мерси предварително! :beer

Последна промяна от neon на Пет 18 май 2012 15:16, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот yoan4o » Пет 21 окт 2011 11:17


Според мене при двойков шенкел с делящ се супорт не би трябвало да има проблеми.
След като на един и същи шенкел може да се монтира Лукас 54 за 256мм. дискове + супорти, Лукас 54 за 280мм. дискове + супорти, както и Лукас 54/57 за 288мм. дискове и супорти, мисля че няма да е проблем. Всичко това е при положение, че шенкелите на късните Мк2 са като тези на Мк3.
А защо от Г4?
Офсетите?

Пс.Колегата freesoul беше с 288мм. на Мк2.
Дано се включи.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот 6669 » Пет 21 окт 2011 11:33


На 3ка ГТИ не беше ли същия шенкел като на 2ката ?


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот neon » Пет 21 окт 2011 12:27


Има голяма разлика м/у 2-ков и 3-ков шенкел. Като се започне от положение на ушите за закрепване на супорта, мине се през вид шарнир, позиция на шарнира та се стигне до положение на ухото за кормилната рейка.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот 6669 » Пет 21 окт 2011 13:08


288 апарат ще стане с сигурност, но диска е с голям офсет и мисля че няма как да се компенсира - нито откъм апарат, нито откъм фланци :banghead:


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот didkoltd » Пет 21 окт 2011 15:24


4х100 288 диск от къде ?Ако ще разпробиваш според мен най-добре си е стандартния начин с частите от Г3 ГТИ и стандартните му 288 мм тави,единствено да оставаш 4х100 е заради някакви супер джанти ,друго не виждам !И въпреки всичко може да се направи и на двойков шенкел!


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот neon » Съб 22 окт 2011 1:12


didkoltd написа:4х100 288 диск от къде ?Ако ще разпробиваш според мен най-добре си е стандартния начин с частите от Г3 ГТИ и стандартните му 288 мм тави,единствено да оставаш 4х100 е заради някакви супер джанти ,друго не виждам !И въпреки всичко може да се направи и на двойков шенкел!

Не искам да обяснявам защо държа на Г2 шенкел и дупки 4х100. Приемете го за даденост.. Ясно е, че дисковете ще се разпробиват на 4х100. Та как казваш, че може да се направи на двойков шенкел...?!


Потребителски аватар
sashobas
Щастлив голфаджия
Мнения: 2831
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот sashobas » Съб 22 окт 2011 18:49


Мой приятел на Сеат ибиза който беше оригинално на 280мм и на практика е същия като голф2 се справи като ползва апарати от пасат с леко пристъргване от страната на шенкела за да може да се центрова апарата спрямо диска ,мисля че беше казал че е около 3-5мм отнемане.Дискове ползва от Сеат на 288 заради офсета от голф 4 не пасвали.Мога да го питам на 100%какво точно е ползвал.


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот alpine » Съб 22 окт 2011 19:24


Апарата ще се монтира на шенкела директно.
Диска от мк4 си се монтира на мк2 главината директно.
Единственото с което трябва да се пребориш е ЕТ-то на диска. Ясно е че диска неможе да се прибере по към мотора, за това трябва апарата да се изнесе към диска. Мисля си за два варианта :
да се изтънят ушите на супорта с цел да се изнесе апарата.
Да се монтира супорта от другата страна на ушите на шенкела (с разпробиването на шенкела и направата на резба във супорта и по дебели болтове), тогава е възможно да се подложи някакъв фланец под диска за да се нагласи всичко точно.
Интересно ми е и на мен дали има някакъв друг вариант за монтаж и как в крайна сметка ще решиш да ги монтираш :да:


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот didkoltd » Съб 22 окт 2011 19:30


alpine написа:Апарата ще се монтира на шенкела директно.
Диска от мк4 си се монтира на мк2 главината директно.
Единственото с което трябва да се пребориш е ЕТ-то на диска. Ясно е че диска неможе да се прибере по към мотора, за това трябва апарата да се изнесе към диска. Мисля си за два варианта :
да се изтънят ушите на супорта с цел да се изнесе апарата.
Да се монтира супорта от другата страна на ушите на шенкела (с разпробиването на шенкела и направата на резба във супорта и по дебели болтове), тогава е възможно да се подложи някакъв фланец под диска за да се нагласи всичко точно.
Интересно ми е и на мен дали има някакъв друг вариант за монтаж и как в крайна сметка ще решиш да ги монтираш :да:


Пеца диска от Г4 влиза по-навътре /по-дълбок е/най-лесния вариант е с фланец между диска и главината който трябва да е точно 5 мм това е разликата в офсетите.Но все си мисля ,че като се измести апарата по диска е по-удачния вариант.Макар ,че ако си поиграе добър стругар може да изработи кадърни фланци и единствено ще трябва да се сменят болтовете с по-дълги !Въпрос на личен избор кое ще се избере!


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот alpine » Съб 22 окт 2011 19:32


Спрямо кой диск този на мк4 влиза по-навътре? Спрямо дисковете на мк3 GTI ДА , но в сравнение с дисковете на мк2 от 239 до 280мм не съм съгласен :да:


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот 6669 » Съб 22 окт 2011 19:41


didkoltd написа:
alpine написа:Апарата ще се монтира на шенкела директно.
Диска от мк4 си се монтира на мк2 главината директно.
Единственото с което трябва да се пребориш е ЕТ-то на диска. Ясно е че диска неможе да се прибере по към мотора, за това трябва апарата да се изнесе към диска. Мисля си за два варианта :
да се изтънят ушите на супорта с цел да се изнесе апарата.
Да се монтира супорта от другата страна на ушите на шенкела (с разпробиването на шенкела и направата на резба във супорта и по дебели болтове), тогава е възможно да се подложи някакъв фланец под диска за да се нагласи всичко точно.
Интересно ми е и на мен дали има някакъв друг вариант за монтаж и как в крайна сметка ще решиш да ги монтираш :да:


Пеца диска от Г4 влиза по-навътре /по-дълбок е/най-лесния вариант е с фланец между диска и главината който трябва да е точно 5 мм това е разликата в офсетите.Но все си мисля ,че като се измести апарата по диска е по-удачния вариант.Макар ,че ако си поиграе добър стругар може да изработи кадърни фланци и единствено ще трябва да се сменят болтовете с по-дълги !Въпрос на личен избор кое ще се избере!

Спрямо дисковете от Г60 - 280 4х100 - този от 4ка ГТИ 288х25 си е доста по прибран( с доста по малко ЕТ), ако беше обратното досега да е направено :beer


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот didkoltd » Съб 22 окт 2011 20:40


Извинявам се грешката е моя аз говорех за шенкел от Г3 ГТИ!Но така или иначе пак ще стане щом диска на Г4 е по-плитък слагайте го на шенкела сложете и апарата да е центрован на диска и вижте разликата къде и как идва ,би трябвало да стане с планка да се изнесе апарата напред щом главината на двойката е направена за диск с по-голямо ЕТ!Нали не се бъркам така си го представям на ум !
Даже ако някой знае колко е разликата в офсета на диск от Г2 да речем с 4 отвора и този на Г3 ГТИ с 5 отвора има и вероятност ако супорта на апарата от Г4 -та стане да се захване без преправяне на шенкела от Г2-та може и да няма нужда от преправяне !?


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот 6669 » Съб 22 окт 2011 22:26


didkoltd написа:Извинявам се грешката е моя аз говорех за шенкел от Г3 ГТИ!Но така или иначе пак ще стане щом диска на Г4 е по-плитък слагайте го на шенкела сложете и апарата да е центрован на диска и вижте разликата къде и как идва ,би трябвало да стане с планка да се изнесе апарата напред щом главината на двойката е направена за диск с по-голямо ЕТ!Нали не се бъркам така си го представям на ум !
Даже ако някой знае колко е разликата в офсета на диск от Г2 да речем с 4 отвора и този на Г3 ГТИ с 5 отвора има и вероятност ако супорта на апарата от Г4 -та стане да се захване без преправяне на шенкела от Г2-та може и да няма нужда от преправяне !?

Апарата си пасва все едно цял живот е бил там, но офсета на диска за да стане като оригинално трябва да е около 20-30 милиметра, докато при 4ката е около 10-15, разликата е голяма и няма да се получи с никакви планки, единственото което ми идва наум е да потвърдя думите на Пешо(alpine) - апарата да се захване от другия край и диска да се изнесе с фланец до нужния офсет :beer


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Питане:288 спирачен диск на Голф2 -начин за монтаж.

Мнениеот alpine » Нед 23 окт 2011 17:13


От ляво на дясно :
Разстояние от равнината на главината до равнината на самия ротор :
мк3 280мм - мк4 288мм - мк2 280мм
7мм - 10мм - 19мм

Измерванията не гарантирам че са 100% коректни, все пак дисковете не са нови и има разлика в износванията :)

Изображение

Сглобих шенкел мк2 4х100 + диск 288мм мк4 + апарат Ате 54 (стандартен за дисковете 288мм). Всичко ще стане много добре като се вземат със фреза около 10-11мм от супорта във формата на ушите на шенкела. Има достатъчно материал там, а и като е във формата на ухото няма да има проблеми според мен. Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта