Смяна маншон външно каре? - РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dvanew
Мнения: 243
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 12:58
Автомобил: VW Sharan 2005
Двигател: ASZ
Местоположение: Велико Търново

Смяна маншон външно каре? - РЕШЕНО

Мнениеот dvanew » Пет 15 дек 2006 11:22


Здравейте колеги!!! Забелязах, че се е зацепил маншона на лявото външно каре и мисля да се пробвам сам да го сменя. Между другото съм и за смяна на предни амортисьори и си купух и два пълнитела/така или иначе ще разглабям/!!! Бихте ли ми дали основни насоки как става момента със самата подмяна на маншона/разглабя ли се карето лесно и как/. Мой познат си купи преди време някакви неопренови маншони и ги сложихме бе з да разглабяме карето, но заминаха за кратко време :shock И другото, което искам да попитам има ли особености при смяна на пълнителя на амортисьора. Автомобила е Г2-1.6д. Благодаря предварително и Весели празници на всички!!!!

Последна промяна от dvanew на Съб 16 дек 2006 18:17, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 15 дек 2006 13:23


Щом се е зкъсал вече маншона, има голяма вероятност да е влезнал прахоляк и кал вътре. Трябва да си отвориш карето, че даже да го измиеш и гресираш наново. За да го свалиш, трябва да развиеш централната гайка на главината и да освободиш цялото каре да си влезе навътре, т.е., шенкела да се издърпа навън. За целта трябва да развие и единия болт на спирачния апарат, доколкото си спомням. Мисля, че беше ключ 17. Махаш шенкела и при развита централна гайка освобождаваш карето от главината. След това махаш маншона и с дванадесет-лъчева звезда 8мм (както каза vaskoto в една друга подобна тема), развиваш болтовете на карето. 6 са на брой. От там вече ще видиш как да извадиш всичко, така, че да можеш да свалиш и скъсания маншон. Пак по спомен, беше с зегер-шайба. След почистването и ново гресиране на карето провери като го закривиш ( все едно завива колата) може ли да се върти.
Не е много сложно. Запомни кое как сваляш, че и маркирай с маркерче и ще стане!
Успех!
Погледни и тая тема, ще те насочи:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... D%F8%EE%ED


Потребителски аватар
dvanew
Мнения: 243
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 12:58
Автомобил: VW Sharan 2005
Двигател: ASZ
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот dvanew » Пет 15 дек 2006 14:57


благодаря колега, но можете ли да ми кажете по конкретно как да си разглобя карето/външното/ без да свалям полуоската от кутията? :)


golf_tuning
Мнения: 282
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот golf_tuning » Пет 15 дек 2006 22:21


За кфо требва да развива едния болт на спирачния апарат? :roll:

Инак развиваш гайката на главината,разкачаш носача от главината(т.е развиваш шарния болт 2-ве 17-ки ти треат), Кат се освододи избутаи полу оската на вътре да се осбоди.Срежи маншона,махни карето ( някои карета се избиват,други са с зегерка ) почистваш слагаш грес.Слагаш маншона и скобата слагаш каренцето хващах здраво скобите и т.н.

Има един друг вариант "силиконов маншон" слага се без да се сваля карето ма е скъп :shock :?

Другия ми въпрос е!? Защо да разкача и вътрешното каре? :shock :lol:
Разбирам да сваляш скорости да го разкачаш ама. :?
Инак поне Шест болта са.Евреиска звездичка :)
Не го лъжете човека,бре :!: :idea:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 15 дек 2006 22:36


golf_tuning написа:За кфо требва да развива едния болт на спирачния апарат? :roll:
Ами за да извадиш болта на шарнира... Но за Г2 не съм 100% сигурен, че се налага... просто вече не помня! За В3-със сигурност не мога да го извадя, без да развия долния болт на спирачния апарат.
Полуоската няма нужда да я сваляш. Може само да отметнеш колелото на страни, че да не ти пречи, но при условие, че ще сменяш и амортисьори, то просто си го сваляш цялото окачване и си работиш по карето без проблем.
... и все пак, ако свалиш полуоската и си я сложиш на подредения тезгях... с менгеметата, пресичката и... Еееххх... спомени, спомениииии.... :wavecry
Познайте защо завиждам на vaskoto ... не дава пари за майстори по колата.. има си помещението mhihi mhihi mhihi


golf_tuning
Мнения: 282
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот golf_tuning » Пет 15 дек 2006 22:40


Еи Приятел питам те нещо!?
Колко пъти си свалял каре на Г2?
Стига говори глупости
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Нямаш работа по спирачния апарат :!: :idea: Нищо не развиваш,затягаш и т.н
Да направа ли некфо клипче,че почвам да се дразня :evil: :roll:
Повече няма да пиша,щот не разбираш от дума :!: :idea:
не ми харесва тона ти! поосмисли го! mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 15 дек 2006 22:45


golf_tuning написа:Еи Приятел питам те нещо!?
Колко пъти си свалял каре на Г2?
Стига говори глупости
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Нямаш работа по спирачния апарат :!: :idea: Нищо не развиваш,затягаш и т.н
Да направа ли некфо клипче,че почвам да се дразня :evil: :roll:

мммм... 3! Пъти! На моя Голф 2, дето имах преди 3 години. Подчертавам, 3 години!! Може да съм забравил.
А на Пассат-а само 2 пъти. Веднъж на лявото, а после и на дясното колело! И специално казах, че за Г2 не съм сигурен, защото беше отдавна.
А сега моля МИР! Нямам намерение да споря или оспорвам нечие твърдение, опитвам се да помогна със съвет.
М/у впрочем, ако направиш това клипче, ще е от полза на доста хора.
Извинявай, сега прочетох по-внимателно и по-предния ти пост.
Не съм предлагал да сваля и вътрешното каре, просто темата, дето му предложих инфо на колегата е за вътрешно и той изглежда се е заблудил, че се сваля и то.
Да, както написах не е необходимо, но е по-удобно за работа. А за еврейска звезда или дванадесетостен- това е уточнено от друг источник, на който мисля, че може да му се вярва.

Последна промяна от radotom на Пет 15 дек 2006 22:51, променено общо 1 път.


golf_tuning
Мнения: 282
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот golf_tuning » Пет 15 дек 2006 22:49


Написал съм с неколко думи за кфо става на въпрос :)
Ако имам време може и да снимам нещо :roll:


Потребителски аватар
dvanew
Мнения: 243
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 12:58
Автомобил: VW Sharan 2005
Двигател: ASZ
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот dvanew » Съб 16 дек 2006 18:17


готово :D :D :D



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 47 госта