За смяна на сегменти ли е- Голф 3 1,6 ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

За смяна на сегменти ли е- Голф 3 1,6 ?

Мнениеот mitko23 » Пет 01 юни 2012 17:43


Здравейте колеги,карам VW Golf 3 1.6 MI 1993 г. Поради това,че колата гореше доволно масло, към 2.5-3.5 литра на 6000 км се реших да ревизирам двигателя като го отворя. Главата ще се кара на сервиз за шлайф,смяна на гумички и т.н. В момента, който свалих главата реших да прегледам буталата как са(тях не съм ги свалял), като ги размърдах наляво(само първо и последно защото те бяха най-горе), надясно в блока с умерена доза сила се оказа,че съвсем леко помръдват на страни и тук идва въпроса това нормално ли е?Не съм мерил компресия, колата никога не е карана с некачествено масло или да е прегрявана, откакто съм собственик, а и не съм усетил да имал липса на мощ или нещо подобно.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: За смяна на сегменти ли е- Голф 3 1,6 ?

Мнениеот muns61 » Пет 01 юни 2012 17:54


Диаметърът на буталото горе е доста по-малък от цилиндъра и е нормално да има луфт. Износването се мери с инструменти, за преценка по друг начин се иска опит.
Колко му е да свалиш картера и да извадиш буталата?


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: За смяна на сегменти ли е- Голф 3 1,6 ?

Мнениеот mitko23 » Пет 01 юни 2012 18:35


muns61 написа:Диаметърът на буталото горе е доста по-малък от цилиндъра и е нормално да има луфт. Износването се мери с инструменти, за преценка по друг начин се иска опит.
Колко му е да свалиш картера и да извадиш буталата?

То колега няма никакъв проблем да ги сваля, но почти сигурно е,че ще трябва са се смени това,онова а пък там цените са сериозни.Да разбирам ли че е нормално да има лек луфт в горно положение на буталото?


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За смяна на сегменти ли е- Голф 3 1,6 ?

Мнениеот pedalchobaba » Пет 01 юни 2012 18:59


Колегата горе ти е писал, че хлабината в горната част на буталото (короната) е по-голяма отколкото в долната му част (полата). Това е обяснимо по простата причина, че челото на буталото се нагрява повече и температурните разширения са по-голями. Допустимите хлабини между ризата и буталото се мерят в долната му част. Нормално е при радиално местене да се усети този луфт, но така няма кой да ти обясни колко е допустимото отклонение.
Съвета му да извадиш буталата и да ги видиш е съвсем логичен, при положение, че си отворил мотора и си стигнал до тук. Дори бих добавил, че ще е недопустимо да не го направиш. Виж какво е състоянието на буталата, имат ли деруги или някакакви други признаци на износване.
Харченето на масло може да се дължи и на запекъл маслен сегмент, който ако не го оправиш сега с ревизирането на главата нищо няма да постигнеш.
Много може да се напише още, но поста ми е в подкрепа на изказването на muns61.


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: За смяна на сегменти ли е- Голф 3 1,6 ?

Мнениеот mitko23 » Пет 01 юни 2012 19:20


pedalchobaba написа:Колегата горе ти е писал, че хлабината в горната част на буталото (короната) е по-голяма отколкото в долната му част (полата). Това е обяснимо по простата причина, че челото на буталото се нагрява повече и температурните разширения са по-голями. Допустимите хлабини между ризата и буталото се мерят в долната му част. Нормално е при радиално местене да се усети този луфт, но така няма кой да ти обясни колко е допустимото отклонение.
Съвета му да извадиш буталата и да ги видиш е съвсем логичен, при положение, че си отворил мотора и си стигнал до тук. Дори бих добавил, че ще е недопустимо да не го направиш. Виж какво е състоянието на буталата, имат ли деруги или някакакви други признаци на износване.
Харченето на масло може да се дължи и на запекъл маслен сегмент, който ако не го оправиш сега с ревизирането на главата нищо няма да постигнеш.
Много може да се напише още, но поста ми е в подкрепа на изказването на muns61.

Ами надявах се да мина без това, но май ще ги извадя и тях, колега. Лошото е,че това ми е основната и единствена кола и не исках много да се бавя с ремонта, но като го правя веднъж, да го направя като хората,пък и като пешеходец не е лошо :roll: .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: За смяна на сегменти ли е- Голф 3 1,6 ?

Мнениеот ktamen » Пет 01 юни 2012 20:07


Като извадиш буталата свали сегментите и ги сложи в цилиндрите, по разстоянието, което остава между двата им края можеш да съдиш за износването им и дали са за смяна. Дори нови сегменти също трябва да имат малко разстояние за да имат възможност за разширение като загреят. Не знам колко е допустимото, но ако е под 1,5 - 2мм аз не бих ги сменил.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта