Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот pe6kata » Съб 21 юли 2012 16:22


Не съм разглобявал диавиа отвътре. На други коли обаче такова нещо няма и е безсмислено да има реглаж. Не сомга да кажа какво е това на снимката и дали колегата е прав или се бърка нещо. Това е един прост ключ, който изключва работата на компресора, когато датчика отчете няккава зададена ниска стойност.
Както писах, с цел избягване обледеняването на изпарителя.

Принципът на работа му е като датчкиа (ключа) за перките на вентилатора. Като стигне приемрно 90 градуса и затваря веигата и пуска първа степен, само че тук прекъсва веригата.

Има трв-та , като на по-старите японски коли, които имат реглаж и това би определило колко студено може да стане. Разбира се че като се игнорира датчика, пак ще се постигне по-ниска Т а духалките, но в един момент има опасност от въпросното замръзване. Това е датчик, който трябва да го има задължително.

Диавия се качва на много марки автомобили, не е само фв.

Като качваш климатика Жорка, съветът ми е да си намериш колкото може по-голям кондензатор и вентилатор, който да го охлажда отпред. Задължително и този датчик, вързването му го направи последователно със датчика за ниско на пресостата и после бобината на компресора. Не е необходимо да се слагат по хиляда релета




Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот boro7777777 » Съб 21 юли 2012 17:09


Аз от както махнах датчика съм много по-доволен.Определено може и без него.Климатикът буквално духа ледено вече, а това е което се иска. :beer


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот kokovanev » Съб 21 юли 2012 17:43


Колата си е твоя и можеш да правиш каквото си искаш, за "къс пас" из града щом си доволен - карай, но преди по-дълъг преход в тия жеги по-добре го мушни това "нещо" обратно, може и да не е "до края"... :Mr Green Fun

П.П. Там, при ТРВ-то имаш и терморегулатор - що не пробва да го "врътнеш" малко, преди да му скубеш осезателя? Опа, Vankoamfora и снимка ти е дал... Хвърли око /ако искаш/ и на тая тема: viewtopic.php?f=5&t=338794


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот boro7777777 » Съб 21 юли 2012 18:41


kokovanev написа:Колата си е твоя и можеш да правиш каквото си искаш, за "къс пас" из града щом си доволен - карай, но преди по-дълъг преход в тия жеги по-добре го мушни това "нещо" обратно, може и да не е "до края"... :Mr Green Fun

П.П. Там, при ТРВ-то имаш и терморегултор - що не пробва да го "врътнеш" малко, преди да му скубеш осезателя? Опа, Vankoamfora и снимка ти е дал... Хвърли око /ако искаш/ и на тая тема: viewtopic.php?f=5&t=338794


Засега ще го оставя така.Вчера пътувах два часа надълго без да спирам климатика и проблем не съм имал.Четох, че може да се получи обледяване, но и да се е получило, не съм забелязал да има проблем.Даже през повечето време климатикът бачкаше на трета степен,защото нямаше смисъл да включвам на макс.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот juve » Съб 21 юли 2012 19:05


Ти си знаеш... обаче имай все пак едно наум, че рано или късно големите жеги ще свършат. Това автоматично означава, че температурата на кондензация на фреона , както и температурата на изпарение ще се понижат и тогава евентуалното замръзване на питата е само малка болка... ако климатика ти няма нещо като малък съд на смукателният маркуч ПРЕДИ компресора - псевдо смукателан акумулатор/гасител на мокър ход или просто злоупотребиш с търпението му ... рискуваш "мокрият ход" да стигне до компресора и тогава на клапаните им става много интересно - когато се опитат да сгъстят течност... мога да поговоря нещо и за температурата на нагнетателя при подобни положения, но това е далечна история....
бачкаше на трета степен,защото нямаше смисъл да включвам на макс

точно де, добър повод за изпарение в ниския сектор


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот boro7777777 » Съб 21 юли 2012 19:40


Ще го имам на ум. :да: Като стане по-хладно времето, може да пъхна датчика пак.Но пък като го сложа става много дразнещо,защото буквално климатикът цикли,а на дълъг път усещането е страхотно през 10 секунди да ти спира и тръгва колата. :)

Аз по принцип климатика го пускам само в жегите.Ако не е чак толкова топло,прозорецът доло и така. :)


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот enigma79 » Съб 21 юли 2012 19:46


pe6kata написа:Като качваш климатика Жорка, съветът ми е да си намериш колкото може по-голям кондензатор и вентилатор, който да го охлажда отпред. Задължително и този датчик, вързването му го направи последователно със датчика за ниско на пресостата и после бобината на компресора. Не е необходимо да се слагат по хиляда релета

Да се надявам че за следващото лято ще сме готови и да ще те послушам и даже ще монтирам такова животно и знам от къде да го взема,от някой изхвърлен хладилник мисля че ще стане идеално за целта.На 1во място безопасноста и на 2ро да охлажда добре,като се прави ще се прави като хората.Благодаря за точният отговор :bowdown още не съм забравил и за другите работи и почерпката няма да ти избяга,само да се засечем някъде :beer :bowdown


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот juve » Съб 21 юли 2012 19:59


Аз по принцип климатика го пускам само в жегите.Ако не е чак толкова топло,прозорецът доло и така. :)

И това е идея mhihi Ако трябва да сме точни, не всички климатици имат такава джаджа (акумулатор или такъв датчик) и си работят безгрижно с години... въпрос на балансирана система.В случая може да се каже, че ти трябва повече тяга у маторя :lol: другите проблеми са следствие :да:


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 421
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: 1600
Местоположение: Сф

Re: Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот slavi3331 » Сря 11 май 2022 21:15


С малко археологическо проучване стигнах до тази тема :biggrin
Някой може ли да ме ориентира точно от къде се настройва температурата от датчика на вътрешното тяло за изключване на компресора?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта