Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Температурен датчик на климатик Диавиа - РЕШЕНИЕ

Мнениеот boro7777777 » Вто 10 юли 2012 18:26


Колеги,може ли някой да ми каже,къде се намира този датчик дето определя изключването и включването при пуснат климатик(климатикът е Диавиа).Тези дни оправих клапата за вътрешна циркулация на купето.Сега климатика духа хем по-силно,хем по-студено.Температурата в купето става достатъчно ниска, но искам да разбера къде се намира този датчик.Сега като включа да духа на макс перката,климатикът се включва и изключва,а без включена клапа за вътрешна циркулация бачка постоянно.

С едно изречение,може ли този датчик да се изключи и климатикът да бачка постоянно?:)

Решението е тук:
viewtopic.php?f=5&t=337335&p=3480161#p3480161

Последна промяна от boro7777777 на Пет 13 юли 2012 22:59, променено общо 5 пъти.




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот juve » Вто 10 юли 2012 22:44


Така както го описваш, ти си жертва ;) на нещо много полезно. Тоя датчик е "оня" дето не позволява на въздуха да се преохлади под 7 -9 градуса и да ти докара нещо като "лицева пареза" ( каквато съм виждал на човек нацепил климатик в лицето си от Варна до Пловдив - лицето му беше увиснало отляво като човек получил удар... ;) ) и също така не позволява на компресора да ти мине в някакви не особено приемливи температури на изпарение... така че според мен не се ...хм ...еГавай с този датчик и щом ти охлажда приемливо не го барай...
Причината когато пуснеш "външния" въздух и да работи завинаги е, че той е топъл и не може да издуха толкова безобразно ;) студено...


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот boro7777777 » Вто 10 юли 2012 23:09


:D
А въобще трябва ли автоматично да изключваи включва един климатик?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот juve » Вто 10 юли 2012 23:12


boro7777777 написа::D
А въобще трябва ли автоматично да изключваи включва един климатик?

:Mr Green Fun добре де, не прочете ли защо го прави? Включване и изключване - климатрониците... mhihi


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот boro7777777 » Вто 10 юли 2012 23:15


Аз разбрах, че има и положителна страна, но четох в някои теми, че климатикът трябвало да бачка постоянно. :D

Edit:Май разбрах къде е това реле.То се чува едн цък като включва и изключва.Намира се някъде доло до компресора,но сега нямам възможност да се пъхам под колата.

Засякох го птрз какви интервали се включва и изключва.
На първа степен климатикът бачла 9-10 сек. и 9 не бачка.
На втота степен 15-16 сек. и 8 не бачка
На трета степен не знам колко точно бачка, но работи 5 мин. и не с е изключи.

Следователно това реле дето е сложено е напълно излишно и ще се опитам тези дни да го махна.Аз ако искам да го настроя да духа по слабо,ще го сложа примерно на първа степен.Но в момента на тази степен се включва и изключва постоянно.Това е много дразнещо,като карам колата това прекъсване се усеща много.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот juve » Сря 11 юли 2012 6:23


ами по добре виж дали пък случайно не си за смяна на филтър или за чистене на изпарителя в купето.... защото пак казвам - понякога разни неща са сложени тук и там не само да дигат цената...или за екология - тази мръсна дума с която всички днес си мият ръцете за да ни накарат да плащаме по-скъпо за глупости.... :beer


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот kokovanev » Сря 11 юли 2012 9:55


Терморегулатора най-вероятно е под жабката - при ТРВ-то. Това, което чуваш е съединителя на компресора. Симптомите са ти на препълнена система - пресостата ти изключва компресора по високо налягане - това е и най-безболезненото, има и други възможности, които вече са с пари... Бягай при майстор да изтегли фреона /с везна!/, надуйте системата, вакуумирайте после, сложете масълце /и оцветител.../ и сипете после 700-750 грама да го видите как ще се държи... Дано с това да се размине... Ако майстора си разбира от работата - ще ти каже какви са причините още преди да откачи манометрите...

П.П. Ако ти се намират още 40-на лева - сменете и дехидрататора. Редовната смяна на филтъра за купето си е по подразбиране, а ако на изправна система не иска да падне температурата при духалките е "виновна" клапата топло-студено, която е станала "на дупки"... Ако искаш яко студ - разглобяваш таблото и облепваш клапите, може да смениш и радиаторчето, ако още си с оригиналното, че разглобяването е голямо... Или до края на лятото шунтирай радиаторчето с една тръбичка - Диавиа-та на един колега с Венто /АБУ/ смъква от 12-13 до 6-7 градуса на духалките с шунтирано радиаторче... :D


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот boro7777777 » Сря 11 юли 2012 15:26


Ще погледна и този дехидрататор.Значи проблеми с охлаждането няма, духа достатъчно студено.Преди.два месеца го пълних и на средните духалки показа 5 градуса,което е добре.Фреонът преди това беше понамалял малко и досипахме, но и при намалял ги правеше тези същите работи.Филтърът на купето е сменян.
Според мене има някакво реле, което следи температурата.При топло време със свалена клапа да засмуква външния въздух,климатикът като е на макс не се изключва.Щом вдихна клапата за вътрешна циркулация почва, но и в купето става доста по-студено.

Когато го погледна, ще пиша докъде съм стигнал. :)


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот boro7777777 » Сря 11 юли 2012 19:54


Колеги, говорих с един майстор и той ми каза, че 99% е от дехидратора.Каза ми, че е запушен и вдигал налягане голямо и датчикът изключвал компресора.Само че, от къде да купя такъв?


http://s7.postimage.org/5bbozbau3/20120711_203140.jpg
http://s16.postimage.org/dtl6r06px/20120711_203108.jpg


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот juve » Сря 11 юли 2012 20:57


Ще ми се да науча едно нещо: ако е от дехидратора, защо когато пуснеш външния въздух филтъра дехидратор престава да се запушва и да дава голямо налягане? :deal


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот boro7777777 » Сря 11 юли 2012 22:12


Ми не знам колега.По принцип, ако пусна климатикът и времето е хладно си прекъсва постоянно на всички степени.

И друго да попитам, че не съм наясно.
При пуснат климатик, кога налягането става по-голямо?При пуснат климатик на външна температура да речем 20 градуса или при външна температура 38 градуса?

И друго,ако махна датчика който е на дехидратора и пробвам как ще е без него,ще има ли проблем някакъв.Естествено само за проба, то в рамките на половин минута най-много ще си покаже.


Потребителски аватар
Alex_ace
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
Автомобил: Golf 4 1.6
Двигател: AKL
Местоположение: Бургас

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот Alex_ace » Чет 12 юли 2012 6:27


Здравей колега.На старата кола (голф 3) бях с същия климатик Diavia и имах подобен проблем.По принцип това не е дефект в системата - така си е направено с цел както каза колегата да не се получи преохлаждане и има монтирана термосонда която следи температурата на питата(изпарителя) в купето . Управлява вкл. и изкл. Намира се зад кпрата под жабката.Там в пластмасов корпус е затворен изпаритела и през дупчиза е вкарана термосондата.Предпазва от замразване на питата и течове в купето.Издърпая я леко от дупката и следи ефекта, може да я изкараш нацяло и няма да изключва.Сваляш кората и всичко е там.


pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот pav4omed » Чет 12 юли 2012 10:45


А климатрониците когато направят зададената температира спират да духат или спира да се върти компресора?


Потребителски аватар
Alex_ace
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
Автомобил: Golf 4 1.6
Двигател: AKL
Местоположение: Бургас

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот Alex_ace » Чет 12 юли 2012 12:09


Като достигнат зададената температура - намалят си духането но мисля че компресора си работи (все пак не съм сигурен на 100 %)


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Температурен датчик на климатик?

Мнениеот boro7777777 » Чет 12 юли 2012 12:56


Alex_ace написа:Здравей колега.На старата кола (голф 3) бях с същия климатик Diavia и имах подобен проблем.По принцип това не е дефект в системата - така си е направено с цел както каза колегата да не се получи преохлаждане и има монтирана термосонда която следи температурата на питата(изпарителя) в купето . Управлява вкл. и изкл. Намира се зад кпрата под жабката.Там в пластмасов корпус е затворен изпаритела и през дупчиза е вкарана термосондата.Предпазва от замразване на питата и течове в купето.Издърпая я леко от дупката и следи ефекта, може да я изкараш нацяло и няма да изключва.Сваляш кората и всичко е там.


Мерси много колега.Преди няколко дена бях я свалял, но с друга цел.Не съм гледал за такива работи.

Дано да намеря това за което говориш.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, Google [Bot], Kassy, nikolay_v и 249 госта