
Не стига ток до вентилатора:Г3;115к.с.;2Е
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Не стига ток до вентилатора:Г3;115к.с.;2Е
Здравейте,колеги!Преди седмица от съмнения за висока температура реших да сменя:термостат и темп. датчик за стрелката на таблото и компа.Купих датччик от 19лв.-FAE.Температурата по показания на таблото минаваше 100гр. и чак тогава се включва перката.Смених датчика с уж оригинален made in Luksemburg за 46 лв.и ...пак същото.Проверих перката с мостче-включва само на една степен.Закарах я на майстора и той повече от 3 часа ,човека се мъчи да схване от къде идва проблема.Споделих с него ,че компресора на климатроника при зададена температура след като запаля се включва едва след като измина 20-тина метра.Чувам ЦЪК от компресора и започва да охлажда(доста добре според мен).Работи си перфектно докато не угася двигателя.Следващият път пак така.За мен няма проблем, че компресора тръгва след като потегля, но проблема явно е генерален.Та значи, решавам аз да демонстрирам на майстора как задействам вентилатора с мостче и...перката не тръгва по никакъв начин.Оставяме да се включи, докато загрее двг и пак-след 100гр.Оставям му я да я прегледа обстойно.След ок. 4 часа ми се обади да отида.Каза ,че е проверил и напръскал с конт. спрей всичко за което се сеща и...пак същото.След 2 пренебрегнати разглобени коли заради моя проблем каза, че не може да схване от къде е проблема.Което му прави чест!Не ми взе стотинка за това!Колко такива майстори познаваме?Прибирам се пред блока и започвам да изключвам и включвам релета наред.Когато стигнах до реле 18 на контакт и включен климатик се чу едно ЦЪК от компресора и перките включиха.Извадих ключа, вкарах го пак и завъртях на контакт.Включи се само вентилатора на парното в купето.След повторна процедура с вадене и включване на реле 18 всичко е на 6.И т.н.Викам си ЯСНО-това реле е за смяна.ДА-АМА НЕ!Пробвах за всеки случай със същото от колата на един колега и ПАК СЪЩОТО
!Когато извадя ключа, трябва да извадя и релето и да го вкарам пак за да има ток до перките!Тока се губи някъде или...не знам вече какво се случва.Помощ колеги!

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Не стига ток до вентилатора:Г3;115к.с.;2Е
Просто ти се губи 1-ва степен на вентилатора на радиатора.При климат се включва от 2 причини:едната си е стандарт-термо-датчика на радиатора,втората е при активиран климат-тогава се пуска от една кутийка намираща се в близост до разширителен съд,на ботуша е закрепена.На кутийката има 2 бушона,единият е "лентов" тип-пластинка със стойност 40А,другият е нормален..май 15 или 20А.Има и едно празно гнездо-да не те притеснява.Провери ги.Има версия и за изгоряло съпротивление за 1-ва степен(намира се в мотора на перката).Направи пак теста с окъсяване на трите жици на буксата на термо-датчик-радиатор.
Случвало се е и прекъсване откъм вътрешната страна на буксата на самият вентилаторен мотор.Последният се сваля общо взето трудно...цяло приключение около предницата.Може и да си с 2 перки свързани с тънко ремъче..трябват много тънки пръстчета,ако е паднал......
Случвало се е и прекъсване откъм вътрешната страна на буксата на самият вентилаторен мотор.Последният се сваля общо взето трудно...цяло приключение около предницата.Може и да си с 2 перки свързани с тънко ремъче..трябват много тънки пръстчета,ако е паднал......
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Не стига ток до вентилатора:Г3;115к.с.;2Е
Благодаря, колега, за управлението на перките(нали така се казва) имащ предвид-на ботуша.Там имам 1 бушон-20А мисля, че беше, но той е здрав.Когато извадя и сложа пак релето, вече имам ток и към 2-те степени на перката,(които проверих няколко пъти, въпреки,че първия път ,когато ги задействах с мостче я имаше само едната,след като извадих и вкарах релето сработиха).Дали не е от контактния ключ или от клемореда всичкото зло?Как мислите, има ли логика.Защото когато реших да демонстрирам на майстора, че едната степен работи, я нямаше и нея вече.Тогава си помислих, че може би съм дал на късо и да съм изгорил моторчето.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта