Здравейте колеги.... търсачката не ми помогна много и затова отварям тема .....
предистория... преди време имах проблеми с оборотите на моят Г3 93' ABU и смених TPS и стъпково моторче (2ра ръка и двете).... TPS-a го смених направо с дросела така, че не съм променял позицията му ...
сега ... след смяната съм изминал около 5000 км и нямам проблем с играещи обороти, но има друг ... когато колата загрее сутрин оборотите падат и са някъде около 700 - 750 ... не ми е проблем да я карам така, но ме дразнят вибрациите, които се получават от ниските обороти.... също когато работи на 700-750 се чува много по ясно тракането на хидравличните повдигачи и това също не е готино ... какво да направя за да вдигна малко оборотите ... или може би трябва да ми се замери и настрой TPS-a ... до някъде съм против бърникането по потенциометъра защото се притеснявам да не омажат нещо ... пък и се чудя дали е необходимо - т.е. предполагам че той си е настроен за моят двигател (или греша --- има ли други двигатели фабрично със същият вид TPS - като ABU-то?)
Как да увелича оборотите ...
- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
IvoG написа:Ходих преди време на стенд и на мен така ми тресе леко на ниски и питам диагностика дали може да дигнем оборотите и той ми каза че оборотите са като по каталог за двигателя 760 + - и че не може да се регулират ниските. Виж на стенд как ти е предварението, ламбдата. За TPS не съм запознат въобще.
бах мааму ...
Иво не мене са ми 950 на загрял двг.....
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
TPS-а ти капсулован ли е?
знаеш ли аз смених компа за проба с друг и с моето моно държеше много ниски обороти.
Вероятно се различават стойностите на различните ТПС спрямо компютрите.
За всеки случай провери какво съпротивление дава датчика на температурата студен - трябва да е 2250-3000 ома при 20 градуса, ориентирай се първо за външната температура
Пали ли лесно сутрин?
Ти заедно с моторчето ли я купи долната част на моното?
Ако е без - има настройка на моторчето, която трябва да се направи.
Най - лесно това става така.
Позагрял малко двигател - даваме контакт
натискаме с ръка леко лоста на газта и при отворена дросел клапа натискаме степ мотора - той се прибира до долу. Без да отпускаме газта изваждаме буксата на степ мотора, съответно пускаме газта и след това гасим контакта.
Така дроселната клапа е опряла във заводски фиксирания стопорен винт, който е със пломба и не трябва да се разкалсулова !!!
след което с хлабиномерна пластина или тънка отверка мерим 0,5мм разтояние между болчето опиращо в моторчето и самото степ моторче - ако има разлика в разстоянието коригираме. Така е настроен оптимално хода на моторчето.
Дано съм бил полезен на някой.
знаеш ли аз смених компа за проба с друг и с моето моно държеше много ниски обороти.
Вероятно се различават стойностите на различните ТПС спрямо компютрите.
За всеки случай провери какво съпротивление дава датчика на температурата студен - трябва да е 2250-3000 ома при 20 градуса, ориентирай се първо за външната температура

Пали ли лесно сутрин?
Ти заедно с моторчето ли я купи долната част на моното?
Ако е без - има настройка на моторчето, която трябва да се направи.
Най - лесно това става така.
Позагрял малко двигател - даваме контакт
натискаме с ръка леко лоста на газта и при отворена дросел клапа натискаме степ мотора - той се прибира до долу. Без да отпускаме газта изваждаме буксата на степ мотора, съответно пускаме газта и след това гасим контакта.
Така дроселната клапа е опряла във заводски фиксирания стопорен винт, който е със пломба и не трябва да се разкалсулова !!!
след което с хлабиномерна пластина или тънка отверка мерим 0,5мм разтояние между болчето опиращо в моторчето и самото степ моторче - ако има разлика в разстоянието коригираме. Така е настроен оптимално хода на моторчето.
Дано съм бил полезен на някой.
Последна промяна от ivo123 на Чет 04 яну 2007 21:32, променено общо 1 път.
- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
Милослав написа:IvoG написа:Ходих преди време на стенд и на мен така ми тресе леко на ниски и питам диагностика дали може да дигнем оборотите и той ми каза че оборотите са като по каталог за двигателя 760 + - и че не може да се регулират ниските. Виж на стенд как ти е предварението, ламбдата. За TPS не съм запознат въобще.
бах мааму ...
Иво не мене са ми 950 на загрял двг.....



- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
IvoG написа:Милослав написа:IvoG написа:Ходих преди време на стенд и на мен така ми тресе леко на ниски и питам диагностика дали може да дигнем оборотите и той ми каза че оборотите са като по каталог за двигателя 760 + - и че не може да се регулират ниските. Виж на стенд как ти е предварението, ламбдата. За TPS не съм запознат въобще.
бах мааму ...
Иво не мене са ми 950 на загрял двг.....
абе не знам ама май го гледах преди време по каталог
седят ми на 800, ама на стенда играят между 760 и 800. На теб 950 трябва да са ти малко под 1000, ама ми се струват множко за 1,6
Требва да проверим.
Опа значи 900 не 950 - което си е горе долу еднакво, предното под хиляда

Ама пак стигам до извода че тр да се провери....
- Maldini
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
По темата
Еми при мен има подобен проблем
Двигателя и модела са същите
При мен се получи следното нещо - на бензин падат яко оборотите едвам се държи да не угасне. Докато пък на газ се държи точно обратното - държи високи обороти и дава нечовешки разход/24л - 190 км градско на газ/. За сега паля на бензин чакам да загрее и карам на газ. Това с втората употреба на ТПС при мен изигра лоша шега. Два пъти сменям тая прословуто плочка, кара малко и това е. За сега ще бутаме така и ще слагаме в бурканите спестяванията за нова дроселова клапа заедно със плочката комплект, понеже поотделно нови не се предлагат


При мен се получи следното нещо - на бензин падат яко оборотите едвам се държи да не угасне. Докато пък на газ се държи точно обратното - държи високи обороти и дава нечовешки разход/24л - 190 км градско на газ/. За сега паля на бензин чакам да загрее и карам на газ. Това с втората употреба на ТПС при мен изигра лоша шега. Два пъти сменям тая прословуто плочка, кара малко и това е. За сега ще бутаме така и ще слагаме в бурканите спестяванията за нова дроселова клапа заедно със плочката комплект, понеже поотделно нови не се предлагат

- tankishev
- Мнения: 437
- Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ivo123 написа:TPS-а ти капсулован ли е?....
Пали ли лесно сутрин?...
Ти заедно с моторчето ли я купи долната част на моното?...
Благодяря много за информацията колега.
TPS-a не е капсулован, но стискам палци да не е разместван

Долната част на моното я купих отделно от моторчето така, че сигуно ще трябва да направя процедурата, която си описал ... по този повод от къде мога да си намеря такава пластина 0.5мм
- dan40
- Мнения: 428
- Регистриран на: Сря 24 яну 2007 23:40
- Автомобил: Alfa 156 2.0 TS
- Двигател:
- Местоположение: София
Малко темичката е поостаряла но аз искам да отправя едно въпросче . Има една "пишчица" отзад зад дросела (една такава златиста е при мен) която се върти със шестограм и дава положение на дросела . Аз оттам си регулирах малко оборотите вчера защото и моите бяха ниски и сега горе долу са добре. Въпроса ми е дали има нещо специфично когато се размести тая врътка или няма проблем ?
- tankishev
- Мнения: 437
- Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
dan40 написа: Въпроса ми е дали има нещо специфично когато се размести тая врътка или няма проблем ?
Ами няма някакъв особен проблем ... ако правилно съм разбрал за кое говориш принципно то не се мести ... процедурата с пластинката описана по-горе също е ненужна ... правилният ред на нещата след смяна на дросел или моторче е следната ... колата се закача на ел.кон и се стартира програма по самонастройка на дросела ... той си се движи и настройва нещо и си застава на нужната позиция ... ако след процедурата пак има проблеми с оборотите значи трябва да провери центровката и предварението. Това разбрах аз.
- dan40
- Мнения: 428
- Регистриран на: Сря 24 яну 2007 23:40
- Автомобил: Alfa 156 2.0 TS
- Двигател:
- Местоположение: София
На4и центровка скоро ми правиха и този който я прави тогава ми обясни че за този мотор нормалните обороти за празен ход били 750 , но при тези обороти колата много тресе и вече ми се раздрънкаха корите вътре. Питах доста колеги и всеки ми каза , че няма как да се дигнат оборотите . Затова и вчера си поиграх малко с тази врътка и стигнах до някакъв задоволителен резултат , но ми прави впечатление , че като ми се включи перката и пак падат до 750 ... Явно съм си за смяна на цяла дроселова клапа , ама сега нещо няма финанси .
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта