Как да увелича оборотите ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как да увелича оборотите ...

Мнениеот tankishev » Чет 04 яну 2007 16:13


Здравейте колеги.... търсачката не ми помогна много и затова отварям тема .....

предистория... преди време имах проблеми с оборотите на моят Г3 93' ABU и смених TPS и стъпково моторче (2ра ръка и двете).... TPS-a го смених направо с дросела така, че не съм променял позицията му ...

сега ... след смяната съм изминал около 5000 км и нямам проблем с играещи обороти, но има друг ... когато колата загрее сутрин оборотите падат и са някъде около 700 - 750 ... не ми е проблем да я карам така, но ме дразнят вибрациите, които се получават от ниските обороти.... също когато работи на 700-750 се чува много по ясно тракането на хидравличните повдигачи и това също не е готино ... какво да направя за да вдигна малко оборотите ... или може би трябва да ми се замери и настрой TPS-a ... до някъде съм против бърникането по потенциометъра защото се притеснявам да не омажат нещо ... пък и се чудя дали е необходимо - т.е. предполагам че той си е настроен за моят двигател (или греша --- има ли други двигатели фабрично със същият вид TPS - като ABU-то?)




Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Чет 04 яну 2007 19:38


Ходих преди време на стенд и на мен така ми тресе леко на ниски и питам диагностика дали може да дигнем оборотите и той ми каза че оборотите са като по каталог за двигателя 760 + - и че не може да се регулират ниските. Виж на стенд как ти е предварението, ламбдата. За TPS не съм запознат въобще.


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Чет 04 яну 2007 21:20


IvoG написа:Ходих преди време на стенд и на мен така ми тресе леко на ниски и питам диагностика дали може да дигнем оборотите и той ми каза че оборотите са като по каталог за двигателя 760 + - и че не може да се регулират ниските. Виж на стенд как ти е предварението, ламбдата. За TPS не съм запознат въобще.


бах мааму ...
Иво не мене са ми 950 на загрял двг.....


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 04 яну 2007 21:26


TPS-а ти капсулован ли е?
знаеш ли аз смених компа за проба с друг и с моето моно държеше много ниски обороти.
Вероятно се различават стойностите на различните ТПС спрямо компютрите.
За всеки случай провери какво съпротивление дава датчика на температурата студен - трябва да е 2250-3000 ома при 20 градуса, ориентирай се първо за външната температура :)
Пали ли лесно сутрин?
Ти заедно с моторчето ли я купи долната част на моното?
Ако е без - има настройка на моторчето, която трябва да се направи.
Най - лесно това става така.
Позагрял малко двигател - даваме контакт
натискаме с ръка леко лоста на газта и при отворена дросел клапа натискаме степ мотора - той се прибира до долу. Без да отпускаме газта изваждаме буксата на степ мотора, съответно пускаме газта и след това гасим контакта.
Така дроселната клапа е опряла във заводски фиксирания стопорен винт, който е със пломба и не трябва да се разкалсулова !!!
след което с хлабиномерна пластина или тънка отверка мерим 0,5мм разтояние между болчето опиращо в моторчето и самото степ моторче - ако има разлика в разстоянието коригираме. Така е настроен оптимално хода на моторчето.
Дано съм бил полезен на някой.

Последна промяна от ivo123 на Чет 04 яну 2007 21:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Чет 04 яну 2007 21:32


Милослав написа:
IvoG написа:Ходих преди време на стенд и на мен така ми тресе леко на ниски и питам диагностика дали може да дигнем оборотите и той ми каза че оборотите са като по каталог за двигателя 760 + - и че не може да се регулират ниските. Виж на стенд как ти е предварението, ламбдата. За TPS не съм запознат въобще.


бах мааму ...
Иво не мене са ми 950 на загрял двг.....

:shock абе не знам ама май го гледах преди време по каталог :gruebel седят ми на 800, ама на стенда играят между 760 и 800. На теб 950 трябва да са ти малко под 1000, ама ми се струват множко за 1,6 :roll: Требва да проверим.


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Чет 04 яну 2007 21:39


IvoG написа:
Милослав написа:
IvoG написа:Ходих преди време на стенд и на мен така ми тресе леко на ниски и питам диагностика дали може да дигнем оборотите и той ми каза че оборотите са като по каталог за двигателя 760 + - и че не може да се регулират ниските. Виж на стенд как ти е предварението, ламбдата. За TPS не съм запознат въобще.


бах мааму ...
Иво не мене са ми 950 на загрял двг.....

:shock абе не знам ама май го гледах преди време по каталог :gruebel седят ми на 800, ама на стенда играят между 760 и 800. На теб 950 трябва да са ти малко под 1000, ама ми се струват множко за 1,6 :roll: Требва да проверим.


Опа значи 900 не 950 - което си е горе долу еднакво, предното под хиляда :)
Ама пак стигам до извода че тр да се провери....


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Чет 04 яну 2007 21:44


Абе предното под 1000 са си баш 800 :D


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Чет 04 яну 2007 21:45


IvoG написа:Абе предното под 1000 са си баш 800 :D


Пууу май ракийцата ми е в повечко, извинете за дискусията:)


Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По темата

Мнениеот Maldini » Чет 04 яну 2007 22:11


Еми при мен има подобен проблем :) Двигателя и модела са същите :)
При мен се получи следното нещо - на бензин падат яко оборотите едвам се държи да не угасне. Докато пък на газ се държи точно обратното - държи високи обороти и дава нечовешки разход/24л - 190 км градско на газ/. За сега паля на бензин чакам да загрее и карам на газ. Това с втората употреба на ТПС при мен изигра лоша шега. Два пъти сменям тая прословуто плочка, кара малко и това е. За сега ще бутаме така и ще слагаме в бурканите спестяванията за нова дроселова клапа заедно със плочката комплект, понеже поотделно нови не се предлагат :(


Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Пет 05 яну 2007 10:23


ivo123 написа:TPS-а ти капсулован ли е?....
Пали ли лесно сутрин?...
Ти заедно с моторчето ли я купи долната част на моното?...


Благодяря много за информацията колега.
TPS-a не е капсулован, но стискам палци да не е разместван :-) ... Колата пали без проблем сутрин и при 20 и при -10 (все още не съм видял при -20 как е) ...
Долната част на моното я купих отделно от моторчето така, че сигуно ще трябва да направя процедурата, която си описал ... по този повод от къде мога да си намеря такава пластина 0.5мм


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 05 яну 2007 15:20


ами мисля че тънка отверка би ти свършила работа, продаваха преди хлабиномерни пластини за регулиране на клапаните на двигателя. Провери по магазините за авточасти,.


Потребителски аватар
dan40
Мнения: 428
Регистриран на: Сря 24 яну 2007 23:40
Автомобил: Alfa 156 2.0 TS
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dan40 » Пон 08 окт 2007 12:41


Малко темичката е поостаряла но аз искам да отправя едно въпросче . Има една "пишчица" отзад зад дросела (една такава златиста е при мен) която се върти със шестограм и дава положение на дросела . Аз оттам си регулирах малко оборотите вчера защото и моите бяха ниски и сега горе долу са добре. Въпроса ми е дали има нещо специфично когато се размести тая врътка или няма проблем ?


Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Пон 08 окт 2007 12:49


dan40 написа: Въпроса ми е дали има нещо специфично когато се размести тая врътка или няма проблем ?

Ами няма някакъв особен проблем ... ако правилно съм разбрал за кое говориш принципно то не се мести ... процедурата с пластинката описана по-горе също е ненужна ... правилният ред на нещата след смяна на дросел или моторче е следната ... колата се закача на ел.кон и се стартира програма по самонастройка на дросела ... той си се движи и настройва нещо и си застава на нужната позиция ... ако след процедурата пак има проблеми с оборотите значи трябва да провери центровката и предварението. Това разбрах аз.


Потребителски аватар
dan40
Мнения: 428
Регистриран на: Сря 24 яну 2007 23:40
Автомобил: Alfa 156 2.0 TS
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dan40 » Пон 08 окт 2007 13:02


На4и центровка скоро ми правиха и този който я прави тогава ми обясни че за този мотор нормалните обороти за празен ход били 750 , но при тези обороти колата много тресе и вече ми се раздрънкаха корите вътре. Питах доста колеги и всеки ми каза , че няма как да се дигнат оборотите . Затова и вчера си поиграх малко с тази врътка и стигнах до някакъв задоволителен резултат , но ми прави впечатление , че като ми се включи перката и пак падат до 750 ... Явно съм си за смяна на цяла дроселова клапа , ама сега нещо няма финанси .


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Вто 04 мар 2008 1:24


четах ниакаде за ниакви кодове на компа със копчетата на таблото за влизане в мениуто на компа и повдигане от там на оборотите но каде изчезнаха тиа кодове кои ги бе написал



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта