Голф мк1 '83 Помощ за турбо карбуратор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
DJ_AppLe
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 18:49
Автомобил: Golf mk2 Golf mk1 cabriolet
Двигател: 2E JB
Местоположение: Русе
Контакти:

Голф мк1 '83 Помощ за турбо карбуратор

Мнениеот DJ_AppLe » Нед 31 май 2015 21:19


Здравейте колеги.

Първо искам да кажа че манджата със смени си двигателя съм я ял и не ми хареса а и не излиза много по евтино ако трябва да стане качествено.

И така идеята е следната ще се прави едно кабрио с двигател 1.5 70 кончета код:JB и така или иначе ще му се прави пълна ревизия мисля да му сложа други буталца от ЕМ примерно с което ще разредя мотора (при компресия 8.3:1 нз дали има смисъл от разреждане)
Карбуратор все още не съм намерил но искам да е солекс дис 32 от рено (ако някой може да помогне ще съм много благодарен) защото е еднокамерен и по лесен за настройка. Говорих с един пич в Русе каза че като си е турбо карб стига да се увеличи отвора на жигльорите с около 15% с оглед разликата в обемите на двигателите.
Турбо си мисля да е от 1.6 ТД (не съм сигурен дали ще върши работа).
После имам да наредя турбо пътища,блоу оф, кулер по последните 3 няма неясноти.
Мисля да се изръся за AFR Meter ( около $200 - 250) с широколентова ламбда за настроика на мотора.
Срещам трудност с настройка на аванса, има ли такова делко което да се върже с вакуума или с налягането за да промени запалването.
Така сега да питам и за надуването, четох някъде че карб не може да се надуе повече от 0.8 бара има ли такова нещо.
Да има един тънък момент как да сметна какво ще е налягането в мотора при 0.5 бара надув на турбината и теоритично 7.0 в мотора без да надува туржбината (буталата от ЕМ освен че са с по дълбока горивна камера са и по ниски)
Въпросите са много като например струва ли си разреждане, до какво налягане ще издържи мотора в оригинален вид, дали бензиновата помпа ще успава да намогва или трябва да се сменя?
Помагайте нещо губи ли ми се? :banghead

Последна промяна от DJ_AppLe на Пон 01 юни 2015 22:00, променено общо 5 пъти.




DJ_AppLe
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 18:49
Автомобил: Golf mk2 Golf mk1 cabriolet
Двигател: 2E JB
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Турбо карбуратор

Мнениеот DJ_AppLe » Нед 31 май 2015 21:23


Мисля че тук е мястото да вметна един полезен справочник

http://workshop-manuals.com/volkswagen/


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф мк1 '83 Помощ за турбо карбуратор

Мнениеот stefan4o » Вто 02 юни 2015 14:58


Без да претендирам, че съм разбирач мисля най-голям зор ще видиш с момента на подаване на искрата. Атмосферните карбураторни коли са предвидени да работят с вакуумен и центробежен регулатор. Като за товар на мотора се взема предвид вакуума в колектора и така се коригира момента на искрата (повече вакуум - повече аванс). При турбинираните имаш налягане и предполагам ще трябва да се мислят варианти да се преправя делкото. Мисля, че имаше един модел на Рено 5 с карбуратор и турбо. Поинтересувай се там как са решени нещата. Отделно - тоя еднокамерен 32 карбуратор дали няма да спъва донякъде мотора?
Аз бих забравил карбуратора и бих сложил инжекцион + Мегаскуирт, както и делко без вакуумен и центробежен регулатор, чието предварение се определя/изчислява по ел. начин, а не по механичен, както е при карбураторните. За другите неща не мога да взема отношение, но имам някакви спомени, че турбинираните коли са с около 8-9 степен на сгъстяване, така че предполагам това ще ти е последната грижа.


DJ_AppLe
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 18:49
Автомобил: Golf mk2 Golf mk1 cabriolet
Двигател: 2E JB
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Голф мк1 '83 Помощ за турбо карбуратор

Мнениеот DJ_AppLe » Вто 02 юни 2015 17:12


До някъде си прав колега току що говорих с един майстор тук в русе който ми даде много добре аргументиран съвет защо да не слагам карбуратор от рено а именно че карбуратора от рено е общо взето една тръбе по която я тече гориво я не което го прави много ненадежден и има голям риск от стопяване на мотора. И така препоръката беше следната: вземи си карб от ланчия турбо "Двукамерен вебер" и лесно можеш да изкараш 180-200 коня, което ще се мери след като всичко си заспи на мястото. А сега по въпроса с електрониката колкото и по прецизна да е аз не гоня абсолютния максимум на мотора е едната причина да не искам. Другата е че има електроника има проблем, няма електроника няма проблем. Тъй като това е до някъде бюджетен проект само МС ми е повече от половината а да не казвам и цялата стоиност на самия проект, и накрая ще имам едно кабрио с пробит гюрук но с електроника.


Все пак благодаря за съвета ще е от полза :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф мк1 '83 Помощ за турбо карбуратор

Мнениеот stefan4o » Вто 02 юни 2015 21:33


Лесно да изкараш 180-200 коня дълбоко ме съмнява, ще ме извинява майстора ти. Помисли само. В момента най-новото поколение двигатели на Фолксваген с кубатура 1.4л. и с помощта на турбо+компресор+най-съвременна електроника+един куп датчици оптимизиращи горивния процес успява да изкара такива коне, а ти как ще успееш да го направиш с натъкмено запалване и 20+ годишен карбуратор не знам...


DJ_AppLe
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 18:49
Автомобил: Golf mk2 Golf mk1 cabriolet
Двигател: 2E JB
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Голф мк1 '83 Помощ за турбо карбуратор

Мнениеот DJ_AppLe » Вто 02 юни 2015 21:53


Аз също силно се съмнявам чесно казано а и както казах не ги и гоня аз искам приятна за каране кола. А за мощността накрая ще се види като се качи на дино


DJ_AppLe
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 18:49
Автомобил: Golf mk2 Golf mk1 cabriolet
Двигател: 2E JB
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Голф мк1 '83 Помощ за турбо карбуратор

Мнениеот DJ_AppLe » Нед 07 юни 2015 20:18


Малко промяна в първоначалният план като вебера ще се замени с 4 карба от мотор



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта