Уважаеми господа,
притежавам vw -jetta 86г,бензин 1.8,ск.кутия TJA.Съгласно ръковдство за ремонт и екплоатация на автомобила издание на AutoPoint- серия ремонт на стр.188 за смазване е дадено за ск.кутия масло AFT Dextron ( 6л-от сухо състояние или 3л - при смяна) и за главната предавка масло hipol GL-5 съответно- 0.75 л. С други думи в скоростите маслото е за авт.ск.кутии а за гл.предавка -съответното диференциално.
Питанията ми са няколко:
1.Защо е това решение на производителя? В 1986 е известно и са произвеждани конструкции с общо масло на скоростите и на диференциала .На всичко отгоре за разделяне двете пространства е употребен едностранен семеринг 52/38/7 спиращ главно достъпа на маслото от кутията към диференциала.Нахалството продължава и на отсека на диференциала няма и пробка и трябва да се упражнявам с маркуч за източване .Въпроса касае намерението да просведля достатъчно голям отвор и свържа двете пространства и да работя и ползвам едно масло -това на кутията.На всичко отгоре изходящия вал от кутията е толкоз нависоко и няма никакви конструктивни решения за осигуряване на смазването му, както и това на междинното з.колело.Всъщност , при немонтиране на семеринга ,за който вече стана дума ще се осигури и добро смазване на лагерите на изх.от кутията вал.( като новопроектирания отвор ще допринесе за балансиране на течността до относително едно ниво.)Очаквам мнението Ви.
2.Моля, ако някой разполага с чертеж на интересуващата ме зона нека ми го изпрати по имейла или посочи книга , намираща се в РБ-я.
3.Прилагам Ви едно приложение за допълнително ориентиране.
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/VE/1986/64/52/661973/
http://www.vagcat.com
http://www.egermanparts.com/vw-auto-par ... JAodrFmGpg



автоматична ск.кутия TJA на vw jetta
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 16 дек 2006 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
автоматична ск.кутия TJA на vw jetta
Последна промяна от дядо сашо, на Пон 08 яну 2007 23:15, променено общо 2 пъти.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
трудно ще се намери някой с толкова задълбочени познания по автоматиците тука си мисля...
иначе много е възможно АТФа при загряване да става недостатъчен за смазване на дифа и затова да са го решили така-но пак казвам-не съм експерт!
мисля че при по съвременните автомати има допълнително принудително охлаждане на работния флуид докато тук не съм сигурен как точно е решен тоя въпрос.
затова дадох отговор че може да се пробва ако си съгласен да си търсиш после нова кутия...
иначе много е възможно АТФа при загряване да става недостатъчен за смазване на дифа и затова да са го решили така-но пак казвам-не съм експерт!
мисля че при по съвременните автомати има допълнително принудително охлаждане на работния флуид докато тук не съм сигурен как точно е решен тоя въпрос.
затова дадох отговор че може да се пробва ако си съгласен да си търсиш после нова кутия...

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Хм, не смеех да се обадя първи, щото хептен никакви понятия от масла си нямам!
Но доста време си поиграх (за съжаление, напразно) да намеря из НЕТ-а сравниелни таблици за двата вида масла. Може и да има, но аз не открих такава.
Но!
Преди 3 години, когато имах Г2 (механична скоростна кутия) тръгнах да доливам масло на скоростите и отидох при едно приятелче в Ауто Гили, дето се води мениджър-продажби на маслата на ШЕЛ. Та той ми препоръча на скоростите да си сложа масло за автоматична, защото такова се било препоръчвало за по-стари скорости. Не смятам, че е експерт, така, че не му повярвах и си взех каквото си пише по каталог, ама знам ли?!? Може пък и да става!
Така, че ще стане и за диференциала същото масло.
Все пак, ти преценяш! Риска е твой. Аз дори няма да си позволя да изразя мнение, а само споделям дочутото.
Успех!
Но доста време си поиграх (за съжаление, напразно) да намеря из НЕТ-а сравниелни таблици за двата вида масла. Може и да има, но аз не открих такава.
Но!
Преди 3 години, когато имах Г2 (механична скоростна кутия) тръгнах да доливам масло на скоростите и отидох при едно приятелче в Ауто Гили, дето се води мениджър-продажби на маслата на ШЕЛ. Та той ми препоръча на скоростите да си сложа масло за автоматична, защото такова се било препоръчвало за по-стари скорости. Не смятам, че е експерт, така, че не му повярвах и си взех каквото си пише по каталог, ама знам ли?!? Може пък и да става!
Така, че ще стане и за диференциала същото масло.
Все пак, ти преценяш! Риска е твой. Аз дори няма да си позволя да изразя мнение, а само споделям дочутото.
Успех!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта