Отворих главата за ремонт и моля за малко помощ! :)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Отворих главата за ремонт и моля за малко помощ! :)

Мнениеот Tinko » Вто 11 мар 2008 21:37


Здравейте Колеги!

От няколко месеца след обилно четене ( извинявам се за израза ) на лъжливи и безмислени теми, така да го нарека теми пълни с глупости, реших че няма смисал повече да чакам и да направя правилното решение!

Отворих главата закарах я на майстор за пълно сервизиране и тези дни ще дойде момента за слагане. Сега ще кача и малко снимков материал за щетите на сток мотор 1.8 на 260 000 км.

Та мисълта ми е как се затягат болтовете на главата освем, че е на кръст, има и три етапа на затягане, някой ми казват само два първо на 5кг после на 10.

Иначе тук за моя мотор по сервизните книги пише това.

– 1 этап – момент 40 Н·м (4,0 кгс·м);
– 2 этап – момент 60 Н·м (6,0 кгс·м);
– 3 этап – затянуть далее на полоборота (180°).

Ако е така стандартното затягане, тези 180° колко кг долъпнително идват, и според вас кои е наи добрия метод за затягане?

Изображение

Изображение


Моля да няма излищни коментари от колеги които не разбират! ;)

Последна промяна от Tinko на Пет 14 мар 2008 9:39, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 11 мар 2008 21:46


Затяга се по следната схема:

Изображение

Имай предвид, че последните две затягания са по 90 градуса, е не е само едно на 180 градуса.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 11 мар 2008 21:49


На моя мотор му издуха гарнитурата още като купих колата и майстора я стегна накрая на 2 по 90 градуса, а не наведнъж 180.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 11 мар 2008 21:53


Ясно добре де а тези 180 градуса на колко кг или Нютона са равни?


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Вто 11 мар 2008 21:54


И преди да стягаш подсуши перфектно блока където се завиват болтовете :idea: - да няма никакви течности


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 11 мар 2008 21:55


целта на 2х90 вместо 180 е да се разпредели стреса върху болтовете при стягане и да се намали риска от скъсване, или изтегляне на болта или блока (който е чугунен-не е най здравия материал за резби...).
и 2те 90 се правят последователно по схемата.

Tinko написа:Ясно добре де а тези 180 градуса на колко кг или Нютона са равни?


я ми кажи-след като не си наясно изобщо какво правиш-защо се захващаш?
и отделно дето първо стреляш после викаш стой. да беше попроучил и после да разглобяваш!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 11 мар 2008 22:14


Ами колега не съм на ясно но доста съм запознат с повечето други неща по колата но мотори не съм отварял до сега. Просто трупам опит от много хора и накрая правя собствена преценка кое е най добре, ще ти дам пример какво се случи днес.

Опитах се да одвия зъбното колело за ангренажния ремък от разпределителния вал, още всичко си беше по местото и натегнах и ремъка прескочи зъб. Още тогава ми стана ясно, че няма така да стане отидох при едни майстори които цял живот коли правят и те казаха "Дай го тук на менгемето ся ша го опраими" И аз :shock щото ми е ясно като го стиснат там на кво ще стане и без да разбирам си правя преценка, след което следваше "Бре как ще надереме вала няма как да стане то там калено здраво яко" И накрая се консултирах с баща ми защото той ми помогна да изкарам главата. Той каза същото и се подадох на натиска от майстори, че трябва да го сложат на менгемето и да го одвият. И седя и ги гледам как почват да стягат и им казах стоп дайте поне парцал да сложим да не се батиса и те пак абре хубу аиде сложи парцала и ходи на вънка да не гледаш. Сложиха парцала напаваха напъваха и пак не го одвиха. След което аз се сетих, че е възможно болта да е лепен или просто много да е стегнат и има вероятност гумаджиискич въздушен ключ да го одвие тъй, като прави много кратно удари по болта. Грабнах вала след като успяха да го надерат добре, че не беше на место където лагерува и отидох при гумаджията. Човека сложи 19 и доде каже дръж го здраво болта се одви.

Ваското, та приятелю много уважавам твойте мнения и ще го направя както казваш просто днеска питах 20 човека и всеки ми казва различно, ( едни казват стягай на охлюв други на кръст ) а ти доста коли си претъркулил и то от наща марка, а за самото затягане може и да не сам аз може и аз да се пробвам в крайна сметка човек трябва все някога да се научи, не съм някой хамал така, че се надявам да не скъсам болтовете! :wink: :да:

Последна промяна от Tinko на Сря 12 мар 2008 9:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Вто 11 мар 2008 22:24


Колега като си почистиш добре блока и главата и като си купиш нова гарнитура там е описано как се стяга с колко...и в каква последователност.Стяга се на кръст от средата навън това с охлюва за първи път го чувам... :lol: също така с динамометричен ключ,не че някои майтори не ги стягат на самопреценка... :wink:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 11 мар 2008 22:47


jagler написа:Колега като си почистиш добре блока и главата и като си купиш нова гарнитура там е описано как се стяга с колко...и в каква последователност.Стяга се на кръст от средата навън това с охлюва за първи път го чувам... :lol: също така с динамометричен ключ,не че някои майтори не ги стягат на самопреценка... :wink:


Колега естествено, че ще го изчистя пък то от по-горе става ясно, че говорим за стягане с динамометричния няма да го затягам с тресчотка! :)

Ето я мойта гарнитура но така и нищо не пише на нея явно е голямо менте!

Изображение

А това е последователността която аз знам по книжката, както каза Васстоп, пък с номера с охлюва няколко човека ми го истърсиха.

Изображение


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот rudoni » Вто 11 мар 2008 23:09


Tinko
много хора ти обясняват как да го направиш , каето се потвърждава с летературата която ползваш !ако искаш да знаеш колко нютона или кг. са няколко пъти по 60градуса и после още30 и още 15 след 15 мин работа на двг си купи ключ и пробвай!
и като го направиш го побликувай да знаем и ние! УСПЕХ!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 11 мар 2008 23:13


rudoni написа:Tinko
много хора ти обясняват как да го направиш , каето се потвърждава с летературата която ползваш !ако искаш да знаеш колко нютона или кг. са няколко пъти по 60градуса и после още30 и още 15 след 15 мин работа на двг си купи ключ и пробвай!
и като го направиш го побликувай да знаем и ние! УСПЕХ!


Точно това мисля да направя само дето предпочитам да взема от човека на който е гаража и инструментите неговия динамометричен ключ отколкото да го купя едвали ще стана майсторче и с това да се храня пък не се знае може и това да стане след време но за сега няма какво да го правя после, пък и за парите които ще дам за него мисля да си взема хубаваи лети джантета, все пак утре ше пусна още снимки и ще пиша какво се е случило до момента.

Но според мен при сваляне на главата, най големия проблем е сваляне на колекторите, защото в почти всички случай болтовете и втулките са ръждясали и прегорели зверски и се бърка с дълаг и тънак ключ, дори при всмукателните колектори е щестограм. ;)

ПС.

Имах проблем с някаква джаджа която връща част от изгорелите газове или навярно газове които не са изгорели в карбуратора да ги изгаря наново, не я знам точно какво е но мисля че е за това. Има метална траба от изпускателните колектори влиза в това нещо а то е завито за всмукателните и има дупка и кам тях, и отделно е тръбичката към карборатора която е тънка като вакумните маркучи. Та тази метална тръба от изпускателните беше прегоряла с дупка и при свалянето се счупи заварихме я перфектно, но сега разбирам че много хора го махат това утре ще го снимам ако може съвет дали да го махам или да го оставям както си е било. :wink:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 11 мар 2008 23:32


tinko ще споделиш ли какво и беше на главата и има ли връзка с тази тема
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... t=#1037445


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Вто 11 мар 2008 23:33


Здравей Тинко, ако си спомняш от математиката окръжността има 360 градуса. Значи 90 - е четвърт оборот. След като си минал болтовете по схемата с 40 нм , втори път ги изреждаш с 60 нм . Сега натягаш БЕЗ динамометър ПО ЧЕТВЪРТ ОБОРОТ всеки болт по реда посочен на схемата.След това пак по четвърт оборот ги натягаш и си готов .


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 11 мар 2008 23:44


Теодор написа:tinko ще споделиш ли какво и беше на главата и има ли връзка с тази тема
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... t=#1037445


Дам има, но това като не жаля педала не значи че седя но нстоп в лютеницата, дори да е имало и 2 пъти да съм влизал в 6500. Просто информативно питах в тази тема..... Но попринцип карам в по-високи обороти, тип спортно каране. Пък и това е стоковата гарнитура и пак е издържала доста има колеги дето са ги сменяли на по 150.

Та основния проблем беше че гарнитурата духна постепенно по малко, на снимката се вижда дори е прескачала компресия между 1 и 2 , 3 и 4 цилиндър. Все пак няма нищо вечно утре ще разбера колко е била крива и на какъв шлайф е имала но според майстора главата не е прегрявана ми просто е духнала гарнитурката, дошло и е времето, а и то стана постепенно в рамките на половин година.

vladovelin написа:Здравей Тинко, ако си спомняш от математиката окръжността има 360 градуса. Значи 90 - е четвърт оборот. След като си минал болтовете по схемата с 40 нм , втори път ги изреждаш с 60 нм . Сега натягаш БЕЗ динамометър ПО ЧЕТВЪРТ ОБОРОТ всеки болт по реда посочен на схемата.След това пак по четвърт оборот ги натягаш и си готов .


Така е градусите са ми ясни, но мисля, че ключът така като го видях има и за градуси и за НМ. Мерси все пак колега за съвета. ;)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 12 мар 2008 9:37


vladovelin написа:Здравей Тинко, ако си спомняш от математиката окръжността има 360 градуса. Значи 90 - е четвърт оборот. След като си минал болтовете по схемата с 40 нм , втори път ги изреждаш с 60 нм . Сега натягаш БЕЗ динамометър ПО ЧЕТВЪРТ ОБОРОТ всеки болт по реда посочен на схемата.След това пак по четвърт оборот ги натягаш и си готов .


:idea:

айде стига спрега тия нютонметри и килограми.
това е отговора.
за градусите не ти трябва ключа а юнашкото рамо.
ключа е до тогава.
ако не си сигурен-ползвай жокер...mhihi



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 102 госта