Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Здравейте, реших сам да си сменя течността за спирачките. Наясно съм като цяло с процедурата. Само ,че за да сменя точността и в ABS помпата до колкото знам трябва да се използва софтуер като вагком ,а на няколко места се казва ,че за да изхвърлиш старата течност (като съм напълнил казанчето с нова) е достатъчно просто да помпиш докато не потече новата течност от апарата. Също така другото което ме вълнува е второстепенната помпа на съединителя. На места пише ,че било много трудно да я обезвъздушиш сам ,а другаде хората обясняват как сами се справят с подръчни материали. Единият метод който предлагат е със спринцовка да се вкара течността през пробката на второстепенната помпа и така да се избута старата течност в казанчето. Трябва ли да се помпи педала на съединителя в тоя случай? Мислих ,че при съединителя е като при спирачките -пълниш казанчето с нова течност и помпиш докато излезе долу новата.
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
.реших сам да си сменя течността за спирачките
Много ме съмнява да успееш сам и да помпиш и едновременно да обезвъздушаваш.Приготви си пари за нова помпа за ABS.Успех и


- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Няма никакъв проблем сам да си обезвъздуши системата на спирачките с елементарно присобление и малко желание. За съединителя би трябвало пак да стане по същия начин.
На някой, ако му е итнересно мога по-късно да напиша повече.
На някой, ако му е итнересно мога по-късно да напиша повече.
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Ами аз ппц смятам да я сменя като доливам в казанчето нова и помпя докато по маркучето текне новата. Всъщност не знам вредно ли е това помпене за ABS ,от познати сменяли спирачна течност по сервизите съм чувал ,че и там масово е така. Така съм правил на голф 3 и си беше ок ама нямаше ABS там.
На мен ще ми е интересно ако може да споделиш метода. Гледам и на места препоръчват с нещо като помпа за вакуум да се източва течността през всяка една пробка като се налива нова която влиза по линиите и няма нужда от помпене. Препоръчайте най-удачният метод за сам човек. Или при по-новите коли е сложна работа?
Ппц имам вагком и смятах с него да източа старата течност от АBS.
На мен ще ми е интересно ако може да споделиш метода. Гледам и на места препоръчват с нещо като помпа за вакуум да се източва течността през всяка една пробка като се налива нова която влиза по линиите и няма нужда от помпене. Препоръчайте най-удачният метод за сам човек. Или при по-новите коли е сложна работа?
Ппц имам вагком и смятах с него да източа старата течност от АBS.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Обезвуздушаването сам може да стане с шлаух и тубичка, на която е нанизан (например от веро или нещо подобно).
Тубичката може да се среже и да се ползва, като "фуния" - обърната със срязаното нагоре, като се закача над нивото на пробката на апарата, сипва се в нея малко спирачна течност.
Слага се зездвогайчният ключ на пробката, отгоре се нанизва шлаухът (който е свързан с тубата), развива се малко пробката и се помпи със спирачката на запален двигател.
Така системата изтласква въздуха и спирачна течност през пробката, а поема само спирачна теченост от тубичката (защото въздухът отива нагоре) и с няколко натискания е изваден всичкият (почти всичкият въздух).
Важно:
- да се допълва спирачна течност в казанчето, за да не остане без при помпенето
- да се внимава да не прелее срязаната тубичка (защото течността от казанчето ще отиде в нея)
- добре е още от началото да има спирачна течност в тубичката
- по принцип се започва от задно дясно, задно ляво, предно дясно, предно ляво колело (трябва да се провери за модела да няма друга препоръка)
- добре е да се минат 2-3 пъти всички колела (както и при "нормалното" обезвъздушаване), за да изкара всичкия въздух, който не толкова пречи в малко количество, колкото е корозионен (влага, корозия)
- все пак спирачките са важни, трябва да знаете какво правите и да внимавате
Методът е изпробван и е 100% работещ, като може да се пробва при желание например с дълъг шлаух, топнат направо в казанчето или подобни вариации, важно е да се разбира принципът. :)
Дано съм го обяснил разбираемо, успех!
Тубичката може да се среже и да се ползва, като "фуния" - обърната със срязаното нагоре, като се закача над нивото на пробката на апарата, сипва се в нея малко спирачна течност.
Слага се зездвогайчният ключ на пробката, отгоре се нанизва шлаухът (който е свързан с тубата), развива се малко пробката и се помпи със спирачката на запален двигател.
Така системата изтласква въздуха и спирачна течност през пробката, а поема само спирачна теченост от тубичката (защото въздухът отива нагоре) и с няколко натискания е изваден всичкият (почти всичкият въздух).
Важно:
- да се допълва спирачна течност в казанчето, за да не остане без при помпенето
- да се внимава да не прелее срязаната тубичка (защото течността от казанчето ще отиде в нея)
- добре е още от началото да има спирачна течност в тубичката
- по принцип се започва от задно дясно, задно ляво, предно дясно, предно ляво колело (трябва да се провери за модела да няма друга препоръка)
- добре е да се минат 2-3 пъти всички колела (както и при "нормалното" обезвъздушаване), за да изкара всичкия въздух, който не толкова пречи в малко количество, колкото е корозионен (влага, корозия)
- все пак спирачките са важни, трябва да знаете какво правите и да внимавате
Методът е изпробван и е 100% работещ, като може да се пробва при желание например с дълъг шлаух, топнат направо в казанчето или подобни вариации, важно е да се разбира принципът. :)
Дано съм го обяснил разбираемо, успех!
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
-при натискане на педала.Какво обаче се случва когато се връща нагоре?Така системата изтласква въздуха и спирачна течност през пробката,
.Т.е. преливаме от пусто в празно или по-точно-нищо не вършим,само разкараме малко количество сп.течност напред-назад.И ще сменим старата течност с нова кога цъфнат налъмите.А за да има ефект от цялата гимнастика требе някой точно когато е необходимо(няма да подсказвам в кой момент)да отваря/затваря пробката.И очевадно той не може да е същия,който помпи и задържа педала.Та затова иа поема само спирачна теченост от тубичката


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Аполоне, не си го правил по този начин и не се изказвай толкова категорично. Получава се без проблем, при обратния ход на педала помпата засмуква от казанчето много повече, отколкото от цицката. Правил съм го много пъти, тъй като предимно сам съм работил.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
@apolon, отново ще кажа, че методът е изпробван и е аналогичен на помпенето и отвъртането и стягането на пробката от някой друг.
Може би не съм успял да го нарисувам или обясня хубаво, но опитай пак да прочетеш и да го осмислиш.
При пускане на педала на спирачката ще засмучи само спирачна течност от тубичката над апарата.
И не е нужно някой да отвива и завива пробката - отвиваш я, помпиш педала, гледаш да не прелее тубичката и да не остане без течност казанчето и после стягаш пробката и въздухът е изкаран.
Може би не съм успял да го нарисувам или обясня хубаво, но опитай пак да прочетеш и да го осмислиш.
При пускане на педала на спирачката ще засмучи само спирачна течност от тубичката над апарата.
И не е нужно някой да отвива и завива пробката - отвиваш я, помпиш педала, гледаш да не прелее тубичката и да не остане без течност казанчето и после стягаш пробката и въздухът е изкаран.
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Благодаря за описанието на метода. До колкото разбрах е доста просто. Шишенцето в което ще се източва течността се закача по-високо от апарата ,за да излиза въздуха тъй като отива винаги на най-високото място, предполагам е хубаво да се сипе малко от източенататечност от казанчето. Доливаме новата течност в казанчето, помпим и гледаме да не остане без течност казанчето.
До колкото разбирам методът е приложим и за съединителя.
Има ли значение дали ще започна от съединителя или от спирачните?
До колкото разбирам методът е приложим и за съединителя.
Има ли значение дали ще започна от съединителя или от спирачните?
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Доколкото разбирам, въпросът ти е за смяна на течността? Методът описан по-горе е за самото обезвъздушаване после.
За смяната, например се изкарва спирачната течност от казанчето със спринцовка, за да остане празно, после се налива новата и се отварят пробките една по една и се помпи на запален двигател, като се долива в казанчето, докато сметнеш, че вече е новата течност.
После вече следваш метода по-горе за обезвъздушаване (като е приложимо и за съединителя), като ползваш нова спирачна течност. Не мисля, че има разлика дали започваш от спирачките или съеднителя, но някой по-запознат да каже.
За смяната, например се изкарва спирачната течност от казанчето със спринцовка, за да остане празно, после се налива новата и се отварят пробките една по една и се помпи на запален двигател, като се долива в казанчето, докато сметнеш, че вече е новата течност.
После вече следваш метода по-горе за обезвъздушаване (като е приложимо и за съединителя), като ползваш нова спирачна течност. Не мисля, че има разлика дали започваш от спирачките или съеднителя, но някой по-запознат да каже.
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
С горе посоченят метод само разкарвате течността напред-назад.!!!Не го праете твърде бързо,т.к. течността ще загрее и ще влошите положението с глобалното заатопляне.



Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Справих се с със смяната. Сега течността е точно като в бутилката. Дали е на 100% без въздух или има някакъв останал поради метода не мога да кажа обаче изглежда ок всичко. Започнах от задно дясно и завърших с предно ляво. После и съединителя. Помпиш ,задържаш и отваряш пробката. Педала се вдига на ръка. С помощник естествено стана процедурата. Обаче имам няколко въпроса.
Долната помпа е пластмасова и отвиването на пробката си беше малко зор. Честно казано малко ме беше страх да я напъна .но с тресчотката натиснах малко по-силно и се разви. Обаче забелязох ,че тая пробка седи някакво хлабаво не като на спирачния апарат. Едно такова сеедномсе клати. Иначе при помпене на педала при завита пробка не изглебдаше да подлизва. Не съм я карал още освен да я мръдна няколко пъти назад напред ,но не изглежда да протекло. Нормално ли е да е така? Или съм я прецакал?
И другото. Четох някъде ,че педала на съединителя имал пружина, която да го върне при пропадане. Моя също като се отваряше пробката пропада и при затварянето и на ръка трябваше да се вдига иначе после се връщаше сам. Гледах в етка показва ,че има някаква пружина в горния край на педала обаче не знам в моя случай дали е симптом ,че е сдала багажа.
Долната помпа е пластмасова и отвиването на пробката си беше малко зор. Честно казано малко ме беше страх да я напъна .но с тресчотката натиснах малко по-силно и се разви. Обаче забелязох ,че тая пробка седи някакво хлабаво не като на спирачния апарат. Едно такова сеедномсе клати. Иначе при помпене на педала при завита пробка не изглебдаше да подлизва. Не съм я карал още освен да я мръдна няколко пъти назад напред ,но не изглежда да протекло. Нормално ли е да е така? Или съм я прецакал?
И другото. Четох някъде ,че педала на съединителя имал пружина, която да го върне при пропадане. Моя също като се отваряше пробката пропада и при затварянето и на ръка трябваше да се вдига иначе после се връщаше сам. Гледах в етка показва ,че има някаква пружина в горния край на педала обаче не знам в моя случай дали е симптом ,че е сдала багажа.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Всичко е точно, не се вкарвай във филми.
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Имам следният проблем .След смяна на сервото и обезвъздошаване на спирачните апарати се появи едно леко придърпване при каране.Примерно с 20-30км придърпва все едно съм на по голяма скорост от необходимата,някакви съвети ,или идей от какво може да е ?
- w_smith
- Мнения: 2301
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 обезвъздушаване на спирачки и съединител
Чисто по логика, от изваден вакуум маркуч или скъсан такъв.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: vasko__2 и 56 госта