Здравейте колеги,колата за която става въпрос е VW Vento 1,8 mi ААМ с газова уредба.
Ще започна с малко предистория. Тази пролет се разтече радиатора на парното, пробвах да го запуша с една течна добавка за такива случай "Stop lake" или нещо такова беше, ужким американсака, за съжаление обаче тази добавка не успя напълно да запуши теча и в крайна сметка извадих маркучите от радиаторчето на парното и ги свързах с тръбичка с цел да изолирам парното от охладителната система. До сега карах така и нямаше проблеми, единствената разлика беше, че работната температура на двигателя падна на 80 градуса (не знам защо), но реших, че не е кой знае какъв проблем да покарам така докато си оправя парното. И ето че дойде деня, разглобих всичко смених радиатора на парното, свързах го с охладителната система, смених антифриза и термостата. От тук нататък започнаха мъките, доколкото знам охладителната система се самообезвъздушава, обаче при мен поради някаква причина не се получава. Като наливах новия антифриз, за по-голяма сигурност отворих системата на няколко места - единия маркуч, който отива до изпарителя; горния маркуч на големия радиатор (от страната към двигателя); и единия маркуч на радиатора на парното; Започнах да наливам, и в момента в който протече от някъде, затварях съответното място, с мисълта, че какъвто и въздух да е имало в този маркуч би трябвало да е излязъл. В крайна сметка всичко се затвори и остана само капачката на разширителния съд, запалих колата и я оставих така да поработи. Първоначално температурата започна да се повишава нормално, парното задуха топло, но забелязах, че единия маркуч на изпарителя на газовата е студен, а други значително по-топъл, в следствие на което изпарителя започна да замръзва. След неколкократно вадене и на студения маркуч и потичане на антифриз от изпарителя, в крайна сметка и той се позатопли, реших, че всичко е наред въпреки, че температурата на двигателя така и не се покачи над 90 градуса, а и беше късно и не ми се чакаше да включва перката, при положение, че маркучите на големия радиатор бяха топли и двата, загасих колата. След 20-тина минути реших да се поразходя с колата, забелязах, че двигателя учудващо бързо е изстинал, но не му отдадох особено значение, започна да позагрява сравнително бързо, обаче се оказа, че парното не духа топло дори и когато темепературата стигна 80 градуса, последва отваряне на разширителя, излезе доста въздух и малко антифриз се поразля, но в казанчето имаше достатъчно, парното тръгна и аз пак реших, че това е всичко, пристигнах за където бях тръгнал и загасих. След около час пак тръгнах, отново двигателя беше изстинал напълно (при околна температура 20- тина градуса), което пак ми се стори странно, пак нямаше парно въпреки, че температурата беше достигнала 90 градуса, пак отворих разширителя пак излезе въздух и антифриз, и парното отново задуха топло, пристигнах за където бях тръгнал и загасих двигателя. Пак след около час запалих, двигателя пак беше изстинал напълно, пак нямах парно, само дето този път започна да загрява зверски бързо (за около 4-5 минути достина 100 градуса) при кротко каране, отбих на една бензиностанция загасих мотора, отидох да купя дейонизирана вода, като се върнах след 2 мин. температурата беше паднала на 70 градуса, отворих разширителя, отново излез много въздух заедно с доста антифриз, долях водата, запалих, отново започна да загрява много бързо, достигна над 100 градуса, а перката на радиатора така и не включи, на пипане долния маркуч на радиатора беше студен, а горния пареше, последва ново отваряне на разширителя пак излиза въздух и антифриз, пак доливах вода, защото разширителя ту се препълваше ту оставаше празен. След няколко такива процедури, момчето от бензиностанцията ми даде идея да проверя малкото маркучле, което връща излишната течност в разширителя, и за мое учудване, при 110 градуса, то беше студено, измъкнах го от страната към двигателя (от тройника или каквото е там, дето е и датчика за температурата) и какво да видя, от там не тече нищо нито въздух, нито антифриз, отворих капачката която е точно до накрайника за маркучлето, от там заблика антифриз, затворих капачката и с едно телче започнах да ровичкам в накрайника с цел да го отпуша, започна да свести малко въздух, но така и не потече антифриз. В крайна сметка и долния маркуч на радиатора се затопли, и перката включи за малко, парното тръгна, а температурата заспа между 80 и 90 градуса, покарах извънградско около 20-тина Км, температурата на двигателя така и не надвиши 80 градуса, парното си работеше. Прибрах се, загасих колата, но като отворих разширителя отново започна да излиза въздух и да хвърля антифриз, но нямах повече време да се занимавам, затворих го и така до момента.
Та въпроса ми е - дали има вероятност това запушване (в следствие на добавката за течове) да е проблема и за това да не може да се обезвъздуши системата, или може да има и някакъв друг проблем. Ако имате идеи колеги казвайте, всичко ми е добре дошло. Благодаря предварително на отзовалите се.
Проблем с oбезвъздушаването на охладителната система
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с oбезвъздушаването на охладителната система
Вероятно е точно с този препарат за течове да си дозапушил натрупалите ръждица отворчета на обезвъздушителното маркучле.Моят съвет е да прегледаш и отпушиш не само в тройника,но и на щуцера на разширителното казанче!И самото маркучле провери!Това се прави задължително/желателно на студен мотор!Преди време бяха набедили Голфа за гарнитура,защото хвърля през капачката,даже "обрулиха" жената с фиктивен ремонт на глава,накрая си отпуших щуцера на разширителя и всичко се оправи!Даже съм писал по случая...някъде преди 2 години.
Системата събира около 6 литра течност,при първо наливане е възможно да влезнат понякога само 5-5,5.Изпарителят да е свързан "паралелно" на парното,НЕ "последователно"!
Системата събира около 6 литра течност,при първо наливане е възможно да влезнат понякога само 5-5,5.Изпарителят да е свързан "паралелно" на парното,НЕ "последователно"!
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с oбезвъздушаването на охладителната система
Колега, не е трябвало да слагаш добавка. Не е трябвало да обезвъздушаваш от няколко места.
Промий си водната с-ма и провери дали нямаш запушване по изпарителя (входния и изходния маркуч за охл. течност трябва да са еднакви по температура). Самото обезвъздушаване на колата го направи по следния начин:
Промий с-мата. На студен или леко топъл двг сипи антифриза или "коктейла", който си направил. Доливай малко по малко и когато антифриза ти дойде до макса на разш. съд. Стискай маркучите за да излезе въздуха през около минута. Запали колата без капачката на разш. съд. Когато загрее до 90гр по табло подавай газ и я изфорисарй 1-2 мин докато се вкл. перката. Трябва да спре излизането на мехурчета през малката тръбичка на преливника на разш. съд. Като подаваш ръчно газ от шилото на газта, през това маркуче трябва да прелива само антифриз без балончета. С просто око се вижда. Остави я да поработи при още едно-2 включвания на вентилатора и я изфорсирай от време на време. Постави капачката на съда. Покарай след цялата интервенция 10 мин колата. Паркирай я на равно и на следващата сутрин долей ако трябва.
VW попринцип сами се обезвъдушават, чрез клапана в капачката на разш. съд.
VW често имат проблем от запушването на въпросното маркуче към преливника за което писах по-горе.
Успех и да пишеш после. Да си бъдем полезни съфорумци!
Промий си водната с-ма и провери дали нямаш запушване по изпарителя (входния и изходния маркуч за охл. течност трябва да са еднакви по температура). Самото обезвъздушаване на колата го направи по следния начин:
Промий с-мата. На студен или леко топъл двг сипи антифриза или "коктейла", който си направил. Доливай малко по малко и когато антифриза ти дойде до макса на разш. съд. Стискай маркучите за да излезе въздуха през около минута. Запали колата без капачката на разш. съд. Когато загрее до 90гр по табло подавай газ и я изфорисарй 1-2 мин докато се вкл. перката. Трябва да спре излизането на мехурчета през малката тръбичка на преливника на разш. съд. Като подаваш ръчно газ от шилото на газта, през това маркуче трябва да прелива само антифриз без балончета. С просто око се вижда. Остави я да поработи при още едно-2 включвания на вентилатора и я изфорсирай от време на време. Постави капачката на съда. Покарай след цялата интервенция 10 мин колата. Паркирай я на равно и на следващата сутрин долей ако трябва.
VW попринцип сами се обезвъдушават, чрез клапана в капачката на разш. съд.
VW често имат проблем от запушването на въпросното маркуче към преливника за което писах по-горе.
Успех и да пишеш после. Да си бъдем полезни съфорумци!

- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с oбезвъздушаването на охладителната система
Емо ме изпревари докато си пишех романа... 

- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с oбезвъздушаването на охладителната система
Здравейте колеги, точно щтуцера на тройника за маркучлето се беше запушил, ама така се беше запушил, че се наложи да го разпробия с бормашина. От както се отпуши вече всичко си е наред, парното си работи, перката си включва на 90 градуса (според показанията на уреда) и двигателя си загрява нормално. Все още след като двигателя е работил, като отворя разширителя, излиза малко въздух, но не е като преди - направо да изригва антифриз. Сега обаче ми прави впечатление, че при извънградко каране, не иска да загрее повече от 80 градуса, а в града държи 90 (така си работеше и преди всичките проблеми с парното и охладителната система). Снощи като се прибрах, отворих капачката на разширителя и я оставих така цялата нощ, а на сутринта се наложи да долея още около литър (дано да е нормално).
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта