Здравейте,
имам проблем с парното на колата. Ще съм много благодарен, ако ми дадете насоки и предположения каква може да е причината. Проблемът е следния:парното понякога духа топло, понякога студено. Колата ми е с климатроник. Температурата на двигателя си е нормална / 90 градуса според стрелката на таблото/. Всичко си работи нормално, включва се и компресора, но не духа топло. След един или два дни започва да си духа топло нормално, както минали зими. Забелязах, че когато няма парно и изкачвам баир, то се появява, но не е толкова топло, колкото би трябвало да бъде.
Проверих нивото на антофриза и е между минимума и максимума. Колата е с газ и изпарителя е горещ, без обледеняване по него. Маркучите за парното от и към купето са топли. Когато работи на място отваря големия кръг и маркуча към радиатора става горещ.
Мисля си за запушване на радиаторчето на парното или за проблем с клапата за топъл и студен въздух. Но ме притеснява факта, че не духа студено постоянно, а понякога работи напълно нормално.
Ще съм благодарен, ако може някой да даде предположение или ако някой е имал сходен проблем!
Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
- teddy
- Мнения: 716
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
- Автомобил: golf 4
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
колега имаш проблем с климатроника или с настройката! включи на ECON и дай температурата на HI после нагласи силата на вентилатора по твое желание и виж какво ще се получи. 

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 03 юни 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Климатроника си е наред. Дори и на HI пак духа хладен въздух.
Днес сутринта го карах на 3000 оборота по южната дъга на околовръстното на София, след като беше загрял двигателя и тогава се появи горещ въздух. След това, на светофара на Симеоновско шосе чаках 5 минути, докато мина и започна пак студена струя. По Симеоновско шосе на 3000 оборота - горещ въздух, ако мина на по - висока предавка и пак става хладен.
Мисля си определено за запушване на радиатора на парното.
Днес сутринта го карах на 3000 оборота по южната дъга на околовръстното на София, след като беше загрял двигателя и тогава се появи горещ въздух. След това, на светофара на Симеоновско шосе чаках 5 минути, докато мина и започна пак студена струя. По Симеоновско шосе на 3000 оборота - горещ въздух, ако мина на по - висока предавка и пак става хладен.
Мисля си определено за запушване на радиатора на парното.
- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Дали може да се окаже водна помпа? Щом на високи обороти има парно? Имаше някакъв проблем с водните помпи на този мотор, по специално в турбината, била пластмасова и превъртала около оста.
Сменял ли си водна помпа?
Сменял ли си водна помпа?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 03 юни 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Да, водната помпа я сменях миналото лято. От тогава съм минал не повече от 15000 км.
Макар че, тогава точно лопатките и бяха излезли от оста и не можеше да се обезвъздуши и пак нямаше парно. Има резон.
Макар че, тогава точно лопатките и бяха излезли от оста и не можеше да се обезвъздуши и пак нямаше парно. Има резон.
- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Ако си сложил такава със пластмасови лопатки, вероятността да са превъртяли отново е голяма. Каква е помпата и къде си я слагал?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 03 юни 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Марката на водната помпа не я помня, но не е с пласмасова турбина.
В събота ще пробвам да промия системата и с препарат за отпушване ще покарам 50 км, за да видя дали ще има някакъв ефект / макар най-вероятно ефекта да е за кратко/. Но поне да се насоча дали е запушване или не. А как бих могъл да проверя дебита на водната помпа?
В събота ще пробвам да промия системата и с препарат за отпушване ще покарам 50 км, за да видя дали ще има някакъв ефект / макар най-вероятно ефекта да е за кратко/. Но поне да се насоча дали е запушване или не. А как бих могъл да проверя дебита на водната помпа?
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Здрасти Колега,
Аз съм със същия проблем. Над 1600 оборота ок и на празен ход духа студено. Маркучите към купето са топли но не горещи на празен ход. С ново водна помпа съм и промита система. Кажи ако излезе нещо
Аз съм със същия проблем. Над 1600 оборота ок и на празен ход духа студено. Маркучите към купето са топли но не горещи на празен ход. С ново водна помпа съм и промита система. Кажи ако излезе нещо

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Случва се понякога на коли с газова. :)
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Някъде бях чел, че е от значение къде е монтиран изпарителя. Препоръчваше се да е ниско долу, тъй като, когато е нависоко, се появяват проблеми с парното. Аз съм със същия мотор и моят изпарител е много ниско долу - на нивото на решетките в бронята. Проблеми с парното няма - грее си супер.
- shadou2
- Мнения: 174
- Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
А възможно ли е да е заминало уплътнението на клапите, ония дунапрен? Аз нямам такъв проблем с боратат но се сещам на старото ауди беше така от едните духа топло от другите духа студено.
Re: Проблем с парното Vw golf 4 1.6 SR
Възможен проблем е проблем с клапите за топло студено или някъде откачен въздуховод.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stefan4o и 68 госта