Шофиране с откачена хидравлика ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Чет 15 ное 2012 16:43


Здравейте колеги,
лагера на хидравличната помпа стърже на умряло, иначе волана си ми се върти леко.
Ясно, че е за ремонт, но сега нямам време да се занимавам, а колата ми трябва всекидневно, а не ми се иска да я карам така. Искам да попитам дали ще е проблем (освен тежкия волан), ако просто откача ремъка на помпата и карам така известно време, или ако сваля помпата да си я ремонтирам, източа маслото и карам така ? Питам за да знам ако карам без масло, да не ми се прецака нещо рейката ?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19708
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот radotom » Чет 15 ное 2012 20:02




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Пет 16 ное 2012 10:09


За теб са 2 часа, защото си го правил, но аз не съм се занимавал с хидравликата до сега,
нито знам какви части ще ми трябват, нито от къде точно да ги купия, така че като я разглобя
може да ми отнеме 2-3 часа, а може и 2-3 дни да я ремонтирам.
А на майстори не ми се ходи, едно че досте неща сам съм си правил, мисля, че и с помпата ще се оправя,
а и излишни пари за раздаване нямам.
Та за това питам, дали ще е проблем за рейката, ако карам без масло в системата ?


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот instantaccess » Пет 16 ное 2012 10:28


Лично аз смятам, че ще е проблем. За кратко прибиране става, ама така както го казваш не е добър вариант.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19708
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот radotom » Съб 17 ное 2012 0:49


jordancho написа:За теб са 2 часа, защото си го правил, но аз не съм се занимавал с хидравликата до сега,

Ееее... така, де, ама преди да го пробвам - и аз не го бях правил! :lol:
И всъщност ми отне 2 дни, защото не знаех, че шайбата е подсигурена чрез залепване за оста.
Ако знаех - тогава щях да си подготвя и лепилото.
Относно частите - лагерчето е написано в една от темите - 6203.
Силно препоръчвам да е едностранно-капсулован.
Трябва да се внимава със семеринга, защото не открих такъв за хидравлики и ако и твоята помпа не тече - може да се ползва стария.
Ако смъкнеш помпата и намериш кой да ми я донесе, заедно с читаво лагерче, сменям го и ти я пращам обратно :lol: Безплатно, разбира се!
А най-добре да свършим работата двамата, тъкмо да видиш.
Ама не ме карай да се завирам под колата да свалям помпи - мързи ме! mhihi


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Съб 17 ное 2012 7:10


Благодаря за предложението, с радост бих се възползвал от него, но за съжаление сега съм в София, и не се очертава скоро да си идвам към Пловдив.
Радвам се, че още има хора които са готови да помагат, но в случая ще трябва да се оправям сам, но ако се сблъскам с проблем при разглобяването или сглобяването ще питам :)


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот parno » Съб 17 ное 2012 9:08


вземи 2 пробки и затапи отворите на хидравличната рейка - за да може поне да въртиш волана първо източи маслото
ще ти трябва нов ремък да върти водната помпа - как ще го опъваш обаче?
набави си частите и си осигури голямо менгеме - помпата се обслужва за 1 ден


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19708
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот radotom » Съб 17 ное 2012 11:54


parno написа:набави си частите и си осигури голямо менгеме - помпата се обслужва за 1 ден

Съгласен, ако приемем, че правиш пълно обслужване, с подмяна на лопатки и шлайф на повърхноста.
За смяна на лагер толкова време не е нужно ;)
Е, ако не смятаме и монтаж/демонтаж и чакане на лепилото, де! Тогава да!
п.п. Менгеме и чук винаги си трябват! :012:


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот icorainbow » Съб 17 ное 2012 13:35


Банда, а в такива случаи какво лепило ползвате? Почнах да мисля дали да не позачистя след време, живот и здраве, моята помпа...Профилактично, че смених маслото преди 2 месеца, но чак толкава разлика няма откъм олекване на волана.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19708
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот radotom » Съб 17 ное 2012 14:51


Ето това, от ляво
IMG312.jpg

Дясното е осигурител за резби.
'Вюрт' също съм ползвал - май са им по-читави продуктите


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот jordancho » Съб 17 ное 2012 18:39


И ето че днес се случи неизбежното, тази сутрин като запалих, помпата беше тотално блокирала, ремъка свиреше яко, поизчаках 20-30 секунди да се раздвижи, но това така и не се случи, а и ремъка започна да пуши, така че искам не искам го откачих и отидох на работа без хидравлика.
Утре ще я свалям да я разглобявам.
Ако имате някакви съвети, относно демонтажа, отделянето на ролката (щом е залепена) или самото разглобяване и последващо сглобяване, слушам ви.
Иначе помпата ми е читава, няма течове, волана си се върти равномерно и сравнително леко. Просто преди 2 седмици започна да прискърцва нещо, реших че са лагерите на алтернатора (смених ги, заедно с тях и ремъците), но прискърцването си остана, и докато се усетя от къде идва започна направо да ручи на моменти и така до днес.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот parno » Съб 17 ное 2012 21:34


не разбрах за къде ви е това лепило ,че толкова сте заритали за него?
радо - брой го един ден - защото помпата не се мята сама от колата на менгемето :Mr Green Fun


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот pas1.8mi » Нед 18 ное 2012 8:53


parno написа:не разбрах за къде ви е това лепило ,че толкова сте заритали за него?
радо - брой го един ден - защото помпата не се мята сама от колата на менгемето :Mr Green Fun

Относно лепилото и аз мисля,че не е необходимо.Колега,преди да разхвърляш помпата звънни до Хубата,че продавача нещо е болен и ако не отвори в понеделник да не останеш без части!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот muns61 » Нед 18 ное 2012 9:47


И аз не съм ползвал лепило, на доста марки коли помпите са еднакви, различават се шайбите и маркучите. Главината влиза с доста голям натяг на вала, нагрявам я и така влиза по-лесно, но трябва веднага да се охлади, за да не прецака лагерчето.
По-интересно е свалянето на шайбата...


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Шофиране с откачена хидравлика ?

Мнениеот icorainbow » Нед 18 ное 2012 11:19


Преди време след смяна на водна помпа си научих урока със свалянето на ролката, явно болтовете се развиват докато помпата е със закачен ремък, че иначе тоя вал ходи го застопори без да се надере.
Благодаря за инфото с лепилата!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта