Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Нед 29 юли 2012 12:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
Преди няколко седмици забелязах че радиатора ми капе и прави локвичка точно под номера и реших да му сложа стоптеч добавка във водната система - по лошото е че сложих 2 и то от прахообразните. Течът спря, парното работеше нормално няма ядове. За 2 дни бях дал колата на приятел да си свърши работата отоврил капачката на отвора за наливане на антифриз обаче я забравил така и карал известно разстояние - антифриза изврял, известна част от праха излезе навън. Наляхме нов антифриз 5+ литра и тогава дойде проблема парното ми изчезна - колата загрява отварям клапата духа леко топло и след това изстива започва да духа хладно. Вероятно запушено радиоторче на парното но защо точно като е изврял антифриза с добавката е решило да се запуши. Посъветвайте ме как да го отпуша защото главата ми завря тая есен просто нервите на макс със тая охладителна система - водна помпа смених, радиаторче на парното също - сумати пари по тая старата кола и пак ми прави золуми. Кажете ефикасен метод да прочистя парното от тоя прах
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
Първоначален опит с малък шанс за успех.Водоструйка с нагнетяване при отворени щутцери на радиаторчето.Промивки поне 10-15 мин.Ако стане-добре.Ако не-ново радиаторче със всички ядове и разходи....около 180 лв.И не разбрахте ли,че добавки против теч не се слагат!
- vanesto
- Мнения: 6350
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
След като сложихте антифриза, обезвъздушихте ли системата? Ако не сте, е напълно вероятно от въздуха вътре да не ти работи парното. От около 3г карам с добавка за теч - нищо не ми се е запушило /освен теча/. Скоро сменях антифриза и пак налях нова добивка за да не прокапе пак радиаторчето на парното. Ама ти защо си сложил две наведнъж не разбрах само 

- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
stereocrash написа:сумати пари по тая старата кола и пак ми прави золуми.
Със сигурност колата ги прави.. а не задкормилното устройство, дето е сипало две праха на един път и после е оставило антифриза да изври

Иначе, ако ти е запучено радиаторчето на парното - само със смяна се оправя.
А относно добавките - ако се купи хубава добавка (на някой утвърден производител, а не шишенце с червен пипер от квартялния магазин за "туняци") и се сложи правилно (при изключено парно, на загрял мотор и след това хубав дълъг път от 100+ км) няма да има проблем. На две коли съм наливал такова и течът спря, пък парното си работи..
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 23:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
Колега, от това което прочетох, проблемът не идва от запушване на радиаторчето, а от въздуха в него! Това което бих те посъветвал в тази ситуация е да намериш начин да качиш предницата на колата възможно най-високо, /идеята е, радиаторчето на парното да стане най-ниската точка на охл. система/след което палиш, пускаш парното и задържаш мотора на около 2000 оборота. При положение, че мотора е в работна температура, до минутка всичко трябва да е ОК. Това е едиствения начин за обезвъздушаване!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
magentis написа:Колега, от това което прочетох, проблемът не идва от запушване на радиаторчето, а от въздуха в него! Това което бих те посъветвал в тази ситуация е да намериш начин да качиш предницата на колата възможно най-високо, /идеята е, радиаторчето на парното да стане най-ниската точка на охл. система/след което палиш, пускаш парното и задържаш мотора на около 2000 оборота. При положение, че мотора е в работна температура, до минутка всичко трябва да е ОК. Това е едиствения начин за обезвъздушаване!
Двигателите на VAG се обезвъздушават сами!!!!Проблем с това не може да има!Малкото количество антифриз е концентрирало добавката,а тя добре се е опекла и е затъкнала най-фините каналчета в системата,а именно радиаторчето на парното!
- vanesto
- Мнения: 6350
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
И аз знам, че се обезвъздушават сами, но като налееш антифриза, трябва да оставиш отворен разширителния съд и да оставиш да работи, докато отвори големия кръг и докато спрат да излизат балончета. При затворена капачка не съм сигурен, че може да се обезвъздуши.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
Е,аз съм сигурен,понеже съм чувал как съска.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
И аз съм сигурен, по същата причина 
На Passat B5 (може би и на Г4, не знам) има една дупка в маркуча, който отива към радиаторчето на парното. Когато се налива нов антифриз, маркучът леко се издърпва от щуцера, докато дупката се окаже извън щуцера, и после се налива антифриз. Въздухът излиза през дупката и като свърши въздухът и почне да излиза антифризът просто маркучът се пъха обратно докрай, дупката се запушва и готово. Не знам при Г3 има ли такова, но даже и да не се използва тази опция, колата се обезвъздушава сама. Като излезе въздухът трябва да се долее в казанчето и да се следи нивото на следващите 1-2 паления

На Passat B5 (може би и на Г4, не знам) има една дупка в маркуча, който отива към радиаторчето на парното. Когато се налива нов антифриз, маркучът леко се издърпва от щуцера, докато дупката се окаже извън щуцера, и после се налива антифриз. Въздухът излиза през дупката и като свърши въздухът и почне да излиза антифризът просто маркучът се пъха обратно докрай, дупката се запушва и готово. Не знам при Г3 има ли такова, но даже и да не се използва тази опция, колата се обезвъздушава сама. Като излезе въздухът трябва да се долее в казанчето и да се следи нивото на следващите 1-2 паления

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 ми: Запушено радиаторче на парното от стоптеч добавки
vanesto написа:И аз знам, че се обезвъздушават сами, но като налееш антифриза, трябва да оставиш отворен разширителния съд и да оставиш да работи, докато отвори големия кръг и докато спрат да излизат балончета. При затворена капачка не съм сигурен, че може да се обезвъздуши.
Точно при затворена капачка се обезвъздушава, защото налягането се вдига бързо,изтласква мехурите в разширителното казанче,а клапата сработва и ги изпуска излишното налягане атмосферата.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tyhrh и 74 госта