Здрасти на всички!
От скоро съм регистриран, четох някои теми, гледах някои проекти и реших и аз да се "хвърля в боя".
Като за начало, става дума за едно червеничко (бордо) венто от 92, 1.8 моно с максимална мощност (по талон) 75коня.
След ровичкане по форума разбрах, че има 2 версии на 1.8 моно - 75 и 90 коня. Ясно е че има някаква разлика, но възможна ли е преработка за да се изведат тези 90 коня. Предполагам, че е нещо електронно и в най-лошия случай да трябва нов компютър, но все пак вие сте запознати и към вас се обръщам. Съответно това повдигане на мощността води ли до по-висок разход от сегашния (колата е с обикновенна АГУ, като на извън градско около 8 литра гас/6.5 бензин).
До тук се изчерпа силовата част от питанката, сега малко интериорни въпросчета.
1.Относно добавяне на ел. стъкла на предните врати, видях в една тема за голф на части, че се продават за 50 лева, но дали стават или ще трябва да се модифицират. То какво всъщност включва ел. стъклото - моторче, копчето, бушон, някакви кабели до вратата?
2.Мисля да си сложа една малка бас каса, за да подсиля звука в колата (и сега си е добре, но една 12-ка в багажника и настройка ще облекчи колоните) и най-сложното в тази операция е прекарването на кабела. В една тема беше описано прекарване на кабел до касетофона/CD и предполагам може да се прекара по този път, но има ли нещо по-лесно или с по-малко разглабяне.
3.Ще си сменя подсветката на таблото, бара (там при парното, не знам как да го нареча), както и от лявата част на волана, където е копчето за фаровете. Занимавам се с електроника така че свързването няма да ми е проблем, разглабянето на тези детайли отрких описано в една тема, но искам да знам приблизително колко светодиода ще са ми необходими, или още по добре размерите на прозорчето на километража.
4.Видях направена една топка за скоростния лост, но за по-новите пасати Б4 с подсветка. На вентото топката е с някаква гума отгоре, където скоростите са леко издълбани в гумата, тоест за да свети от там трябва да ги издълбая до доло, после да ги запълня с някакъв материал, който да пропуска светлината, което мисля че няма да стане красиво като заводско издълбано. Та не знам как е при голфовете, но има ли топка годна за модификацията, като най-подходяща ще е с пластмаса отгоре (ето снимка. Или ако някой знае за онлайн магазин с тунинг части и аксесоари, за да погледна там дали има подходяща такава.
Като цяло това ме интерсува в момента. Не знам дали съм в правилния размер, но ако има проблем, темата ми може да бъде преместена. Надявам се да сте ме разбрали по всички въпроси и очаквам отговорите ви.
От мен лек и спорен ден!
Vento 1.8 Mono - няколко модвания
Re: Няколко модвания на Vento 1.8 Mono
И един допълнителен въпрос. Когато включа задна спря да свети бялата светлина. Замерих кабела който отива до крушката и когато скоростния лост е на положение задна, на буксата (3 кабела) има 2 вериги едната с 10 волта, другата с 12. Премерих точно на фасунката на крушката и там излизат 12 волта, крушката е редовна но не свети. Някой да има някакви идеи и по този въпрос?
- djstanx
- Мнения: 12
- Регистриран на: Вто 25 авг 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
- Контакти:
Re: Vento 1.8 Mono - няколко модвания
Здравей, колега. Ще ти отговоря само за това,за което съм запознат, за да не те объркам допълнително. Относно разликата между двигателите 90 и 75 коня и аз се чудя същото, но предполагам освен в електрониката разликата ще да е в главата на двигателя.
За преминаването от ръчни към ел стъкла съм чел, че има доста модифициране, не става така plug&play и затова си мисля, че ще е по-лесно да си намериш направо оборудвани врати.
За прекарването на кабели до багажника за бас каса и аз си мислех, че ще е зор, но всъщност се оказа адски лесно и си го направих за по-малко от час. Ако от CD-то ти излизат кабели за задни колони всичко е ок, но предполагам, че ти е с оригиналната букса, която има кабели само за предни. На мен ми го направиха в един сервиз, където се занимават с монтаж. Ако пък знаеш кое как се прави мисля, че можеш да си купиш такава букса от магазините за ел части(Панда например). От там пускаш кабелите , които ще са ти за бас касата надолу в дупката и бъркаш от пасажерската страна да ги хванеш и изтеглиш отдолу. Пластмасите на праговете се свалят много лесно, има само един болт на средната колона, където са коланите, а останалото е на щипки. Задния праг е хванат с едни пластмасови нитове под задната седалка, така че ще трябва да я вдигнеш, а за изваждането трябва малко по силничко да дърпаш, понеже е хванат с някаква скоба за един болт и излиза по-трудно. като свалиш тия пластмаси си прекарваш кабелите там където минават и останалите кабели(за централното и разни други май). Те си имат щипки където си хващаш и твоите кабели. Накрая прекарваш кабелите под задната седалка в багажника и си готов. Сглобяваш по обратния ред. Звучи малко дълго и сложно, но става много бързо и лесно всъщност.
За светенето на таблото се запасяваш с диоди какъвто цвят искаш, струват по 15-20 стотинки, така че няма да е проблем дори да вземеш повече. За копчето за фаровете ми трябваха един 5 мм и два 3мм, за парното може да си намериш светодиодна крушка с цвета който ти трябва(продават се в магазините за авточасти комплект от 2 крушчици). Гледай да е вдлъбната отпред, за да отразява светлината настрани, а не да свети само напред като обикновен светодиод. Копчето за загряването на задното стъкло ти трябва един 3мм и ако решиш да сменяш и цвета на кръгчето дето светва като го включиш, мисля че и един 5мм(аз лично си го оставих него с оригиналната крушка, само светодиода, който осветява символа смених). На самото табло не съм сменял за сега осветлението и не знам там как стоят нещата.
Топката за скоростите едва ли може да се направи да свети от оригиналната. Продават се едни светещи топки, които са с батерии, може вместо батериите да прекараш едно кабелче от запалката, за да светва като пуснеш габаритите. Малко обаче седят циганско тия топки, най-добре става ако се направи от оригинална, но за 3ка не знам как може да стане. На 4ка съм виждал направено, но не знам дали може топка от 4ка да стане на 3ка.
Надявам се да съм бил полезен и изчерпателен
PS. По въпроса за задната, щом има ток на фасонката значи няма какво друго да е освен крушката. Пробвай да сложиш друга крушка, нищо че твоята изглежда наред. Евентоално може да има някакъв проблем с контактуването на пластинките, пробвай да ги поизтъркаш с някаква ситна шкурчица ако са окислени или пък може да са прекалено раздалечени, може да ги свиеш леко с клещи.
За преминаването от ръчни към ел стъкла съм чел, че има доста модифициране, не става така plug&play и затова си мисля, че ще е по-лесно да си намериш направо оборудвани врати.
За прекарването на кабели до багажника за бас каса и аз си мислех, че ще е зор, но всъщност се оказа адски лесно и си го направих за по-малко от час. Ако от CD-то ти излизат кабели за задни колони всичко е ок, но предполагам, че ти е с оригиналната букса, която има кабели само за предни. На мен ми го направиха в един сервиз, където се занимават с монтаж. Ако пък знаеш кое как се прави мисля, че можеш да си купиш такава букса от магазините за ел части(Панда например). От там пускаш кабелите , които ще са ти за бас касата надолу в дупката и бъркаш от пасажерската страна да ги хванеш и изтеглиш отдолу. Пластмасите на праговете се свалят много лесно, има само един болт на средната колона, където са коланите, а останалото е на щипки. Задния праг е хванат с едни пластмасови нитове под задната седалка, така че ще трябва да я вдигнеш, а за изваждането трябва малко по силничко да дърпаш, понеже е хванат с някаква скоба за един болт и излиза по-трудно. като свалиш тия пластмаси си прекарваш кабелите там където минават и останалите кабели(за централното и разни други май). Те си имат щипки където си хващаш и твоите кабели. Накрая прекарваш кабелите под задната седалка в багажника и си готов. Сглобяваш по обратния ред. Звучи малко дълго и сложно, но става много бързо и лесно всъщност.
За светенето на таблото се запасяваш с диоди какъвто цвят искаш, струват по 15-20 стотинки, така че няма да е проблем дори да вземеш повече. За копчето за фаровете ми трябваха един 5 мм и два 3мм, за парното може да си намериш светодиодна крушка с цвета който ти трябва(продават се в магазините за авточасти комплект от 2 крушчици). Гледай да е вдлъбната отпред, за да отразява светлината настрани, а не да свети само напред като обикновен светодиод. Копчето за загряването на задното стъкло ти трябва един 3мм и ако решиш да сменяш и цвета на кръгчето дето светва като го включиш, мисля че и един 5мм(аз лично си го оставих него с оригиналната крушка, само светодиода, който осветява символа смених). На самото табло не съм сменял за сега осветлението и не знам там как стоят нещата.
Топката за скоростите едва ли може да се направи да свети от оригиналната. Продават се едни светещи топки, които са с батерии, може вместо батериите да прекараш едно кабелче от запалката, за да светва като пуснеш габаритите. Малко обаче седят циганско тия топки, най-добре става ако се направи от оригинална, но за 3ка не знам как може да стане. На 4ка съм виждал направено, но не знам дали може топка от 4ка да стане на 3ка.
Надявам се да съм бил полезен и изчерпателен

PS. По въпроса за задната, щом има ток на фасонката значи няма какво друго да е освен крушката. Пробвай да сложиш друга крушка, нищо че твоята изглежда наред. Евентоално може да има някакъв проблем с контактуването на пластинките, пробвай да ги поизтъркаш с някаква ситна шкурчица ако са окислени или пък може да са прекалено раздалечени, може да ги свиеш леко с клещи.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 44 госта