Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти - решено

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
PeteKr
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 25 дек 2012 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти - решено

Мнениеот PeteKr » Вто 25 дек 2012 14:50


Здравейте. От няколко седмици имам сериозен и дразнещ проблем с колата.
Всичко започна на един светофар в момент на тръгване - при подаване на газ колата не успя да качи обороти (стояха между 900-1200) и двигателя се затормози. След няколко секунди рязко се качиха оборотите и се форсира двигателя, колата успя да тръгне, на изгасна и после едвам запали от 2-3 опита като замириса на бензин.

Реших да видя кабелите на свещите и при ваденето на единия, лулата остана върху свеща, а кабела с клемата накрая ми остана в ръката и беше сериозно окислен. Изчистих го добре, но тъй като лулата е капсулована почти няма начин да съм го закрепил добре.

Преди няколко дни реших да пробвам да стигна до бензиностанцията и да заредя малко бензин, на отиване - никакъв проблем,нито с обороти, нито с нешо друго в рамките на близо 1км каране. Заредих, и на връщане колата отново едва качи обороти, въпреки, че не успя да изгасне.

Прегладах няколко теми, но съм почти сигурен, че проблема идва от кабелите. Моля за съвет и благодаря предварително! :)




Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот Glove » Сря 26 дек 2012 2:27


Здрасти колега и добре дошъл!
От това което описваш, наистина проблема може да е от кабелите. Има няколко начина да се проверят кабелите, единият е да се замерят с уред.
Решенията са две, играеш си да провериш и почистиш всички кабели или си купуваш други.
Кабела завършва с една медна обувка под формата на тръбичка, той се завива вътре в лолата, тоест завиваш лолат на него, разглобяването е по обратната процедура и от двете страни. Добре е и да извадиш свещите и да ги почистиш(ако можеш направо ги смени с нови) добре с телена четка. Зглобяваш и пробваш, но трябва да си сигурен че кабелите са здрави и поставени правилно.


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот ivanbl » Сря 26 дек 2012 21:00


аз имах подобен проблем... не можеше да вдигне обороти... но при мен се оказа катализатора... счупила се питата и запушила тръбата.... при мен като се запуши не можех да вдигна повече от 1100 оборота...


Потребителски аватар
Viktor Cankov
Мнения: 582
Регистриран на: Пон 07 фев 2011 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот Viktor Cankov » Сря 26 дек 2012 21:03


Датчик на хол.. :roll:


PeteKr
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 25 дек 2012 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот PeteKr » Съб 29 дек 2012 11:40


Glove, пробвах варианта с почистване, колата запали без проблем и се държеше нормално, докато след 4-500 метра не се случи същото и пак се затормозиха оборотите. Предполагам връзката с лулата на окисления кабел не е добра и от вибрации и "добри" пътища се размества - силно се надявам да е там проблема, тъй като съм заделил пари за кабели + свещи (дано 80лв стигнат...)

Колкото до катализатора - не е невъзможно, но пък колата вдига обороти и се движи нормално... до един момент, след който ако изгасне пали трудно, което не вярвам да е свързано с катализатора :roll:

А за датчика на Хол, не съм много наясно какво е точно, свързано ли е с платката за инжекциона? Дочух, че проблема може и да е от там, но оригинална такава (Bosch) струва към 160лв... :|


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот Glove » Нед 30 дек 2012 2:27


До тук добре, погледни лолите от страната която се слага на свещите. Нормалко гумата старее и се нацепва от температурата, но ако има електрически пробив през гимата се образуват малки каналчета като изгризано от насекомо казано образно, съшото се образува по керамиката на свещта. Погледна ли си свещите на колата как са, разстоянието на електрога трябва да е 0,8мм ако си с едноелектродни свещи, ако си с три-електродни като погледнеш електрода посредата трябва да е кръгъл, ако е станал като триъгълник е добре да се сменяет.

Това ти е триелектродна свещ за Голфа:
Изображение

А това са кабелите за него как трябжа да изглеждат:
Изображение


Пробвай следното, запали двигателя и дано да си направо магарията с неправилната работа на двигателя, започни да вадиш кабелите на свещите заедно с лулата едн по-един като имай на предвид, че по тях минава ток за запалването на по време на работа и може да те раздруса ако не ги вадиш с добре изолирани клещи. Идеята е следната, цилиндърът който не работи ти прави проблема, което е в следствие от неправилно запалване на цилиндъра, Когато вадиш лулата ако се промени ритъма на колата в по-лоша насока, това ознаяава, че съответният е наред, когато извадиш лула и ритъма не се промени и си остане същият означава че си намерил проблемният цилиндър. Проблема може да не е от кабел, може да е от лоща свещ.

Пробвай и пиши какво е станало. Ако не, намери колегата vit_autosofia или vaskoto1, това са хора на който много колеги са си поверявали колите и са доволни.


PeteKr
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 25 дек 2012 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот PeteKr » Съб 12 яну 2013 17:04


Здравейте отново.

Най-накрая успях да купя и сменя кабелите + свещите - чисто нови свещи BOSCH с кабели TESLA (съшите като от снимките на Glove).
За жалост проблема с оборотите си остана, въпреки че направих няколко кръгчета с колата без проблеми.
В спряно положение оборотите играят - падат около 600 и се вдигат до към 1000 без никаква газ и двигателя работи неравномерно. В движение отново, при подаване на газ двигателя не реагира...

Познат сподели, че има вероятност да е платката за оборотите (имало моторче на нея и се намирала при инжекциона някъде). :?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот Iezekil » Съб 12 яну 2013 22:18


Следя да видя какво ще стане след кабелите.
Не си написал колата има ли газ?
Познатия ти е прав сигурно,но ...кой ще мери с мултицета?Ако няма кой отивай на диагностика.
Изключи стъпковото моторче и пробвай как е.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот emo-gar » Нед 13 яну 2013 9:12


Не е лошо да откачиш за няколко минути акумулатора,има вероятност след дефекта в запалването да е записало някоя грешка на горивната смес(ламбда-сонда).Постави си крака на газта и при подаване на контакт-трябва да се "усети" как педалът леко хлътва-това е резултат от работа на "стъпков" мотор.
Имал съм проблем с повреден по същият начин кабел(зеленясъл в лулата),ефекта беше подобен.Смених комплект кабели(някакви за 40-45лв.)и нови три-електродни свещи.Честно казано,не виждам особен смисъл в такива свещи,освен ако не се кара на газ.
Хвърли едно око и на буксата/датчика за температура....


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот Iezekil » Нед 13 яну 2013 12:43


Смисъла на тримасовата свещ е,че я дават по каталог.И обратното,точно за газта някои хора минават на едномасови.Аз не съм от тях.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот emo-gar » Нед 13 яну 2013 16:38


Е,по каталог има и с един,два,три електрода,при мен си бяха обикновени но от куртоазия сложих "триодни" 8) .Определено няма как да дадат тройна искра,обяснението е в увеличен живот...искрицата си е пак една(към където светне).Имал съм и свещи без електроди,ма и запалката беше "къстъм"-многоискрова,многоволтова(>25kV).
Мисълта ми беше,че ако е пропускало запалване,в ауспуха е наситено с горивни пари...сондата е ошашкана тотално и компа е изпаднал в "лудост"...та зтова да ресетне...падането на оборотите е задействало система за ПХ,заиграване на предварение,пълен бъркоч с управлението на горивна смес....
пък и самото ресетване не изисква нищо друго освен ключе 10 и 15-на минути.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот Iezekil » Нед 13 яну 2013 17:32


Ако има газ колата е вероятно да се оправи с ресетване.
По каталог имах предвид от производитела,всички останали каталози за мене не играят.
За мен проблема е в моното-Степ мотор или ТПС.


PeteKr
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 25 дек 2012 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти

Мнениеот PeteKr » Нед 20 яну 2013 16:47


Колата е готова, но след като я заведох в сервиз при познат.
Оказа се, че маркуча,който свързва радиатора и двигателя е бил леко сцепен от долната част, както и пластмасата след него (между блока на двигателя и маркуча) е била пукната. От тази ситуация колата е гълтала въздух, горивната смес е била крайно зле и затова се е случвало всичко това с оборотите... Имало е теч, който не бях видял, зашото е бил точно под пластмасата след маркуча.
Проверихме стъпковия мотор и се оказа читав. Само дистрибутурната капачка е леко счупена и ме предупредиха, че може да пропуска искри и скоро да ми създаде подобен проблем (но не я смених и колата си върви чудесно вече). Доляха ми антифриз, тъй като беше под минимума (предполагам заради теча...).
п.с. Държа да отбележа, че колата няма газ (ако някой колега изпадне в подобна ситуация да знае ;) )

Благодаря на всички за съветите, в крайна сметка смяната на кабелите не е било грешка, тъй като и та си бяха изнемогнали... Късмет, че не се наложи да дам 150лв за стъпков мотор, а само 60 за маркуч и пластмаса :)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти - решено

Мнениеот Iezekil » Нед 20 яну 2013 21:49


Нещо или не са ти обяснили,или ти не можеш да обясниш.
Ако е било спукано водното съединение и тройника с датчиците след него,то връзката с горивната смес е само чрез датчика за температурата.Примерно влиза мехурче въздух,застава на датчика и той спира да отчита,компа мисли че двигатела е студен и буха бензин в моното.Друга връзка с горивната смес,дето да минава през маркуча на радиатора няма.
Ама това ми звучи меко казано несериозно,щото при наличие н въздух щеше да хвърля вода и да загрява.Най малкото тоя датчик показва и на таблото,щеше да видиш няква аномалия.
Най-вероятно говориш за тампона под моното,от другаде не отчетен въздух няма как да влезе, а тампона е след дросела.Това с теча е друг проблем.


Потребителски аватар
kondivzk
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
Автомобил: golf 3
Двигател: 1.8 mi 1992
Местоположение: sliven

Re: Golf III 1.8 MI - гасне, трудно качва обороти - решено

Мнениеот kondivzk » Пон 10 мар 2014 14:40


здравейте колеги имам проблем с голфа значи той е следният когато я запаля сутрин изкарам от гаража и угася да затворя вратите после много трудно пали.и другия много прекъсва студена ,и когато я форсирам чак и гърми после след известно време се оправя.днеска реших да проверя свещите вадих кабелите един по един и вси4ко си беше наред променя си звука двигателя ,но има и друго когато ги проверявах си работеше нормално. от какво може да е това кабели ,свещи ,бобината или нещо по капачка палеца и т.н..иначе ниските обороти си ги държи само като и дам газ се чуди какво да прави. на газ и бензин го прави .голфа ми е 1.8 ми 90 коня 92год.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта