Маховик 2-ра ръка

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Маховик 2-ра ръка

Мнениеот dragozow » Пон 01 фев 2010 14:26


Здравейте, закарах моя AJM да сменят съединителя и се оказа че маховика е заминал. Намирам на три места 2-ра ръка. Някой купувал ли е втора ръка?




Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот Stoi » Пон 01 фев 2010 16:34


Как така маховика е заминал ? Какво да му замине ? Да не искаш да кажеш притескател. Аз ще ти кажа какво ще стане :) Ще си намериш втора у-ба махових ще го сложиш със новия съединител. След това ще забележиш, че пак ще ти преплъзва..след което ще свалиш пак всичко на ново и ще си купиш нов притескател. :)

Последна промяна от Stoi на Пон 01 фев 2010 16:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот Glove » Пон 01 фев 2010 16:35


Аз съм с втора ръка маховик, но всичко е в това какво е състоянието му.


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот kav4o » Вто 02 фев 2010 11:43


Stoi написа:Как така маховика е заминал ? Какво да му замине ?

На по-новите дизели маховика е демпферен и след определен пробег си отива...на по-старите сменяш съединител за 300-400 лева и караш, но един демпферен маховик марков е към 900-1000лева


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот dragozow » Вто 02 фев 2010 13:04


В момента ми слагат един комплект на Валео с обикновен маховик и демпферен диск(така ми го обясни майстора). Това в комплект(маховик, феродов и притискателен) струва 1000 лв ново, лагер помпата е 140 лв с отстъпката, работата е 150 лв. Всичко ще стъпи към 1300 лв. Обикалях по моргите вчера цял следобед, оказа се че тия маховици са 4-5 вида, или ми показваха други или ми искаха 500 лв. На цена новото ми излиза на същата цена и има гаранция за успех каквато при втората употреба маховик липсва. Естествено предпочетох новото и в момента майстора го бори. После ще пиша за резултата. Мислех че ще мина с 600 лв за съединител ама отидох на дубъл.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот morfei1 » Вто 02 фев 2010 14:13


Незнам, моето лично мнение е че си направил грешка с обикновения маховик.

Първо: Ако отидеш да питаш за комплект съединител за 116к.с и примерно за 130к.с ще видиш, че комплекта за 116к.с излиза повече пари, а и няма пълен комплект с маховик примерно на Закс, а при него маховика е на Люк.

Второ: Ако си вземеш пълен комплект за 130к.с той безпроблемно става на 116к.с, даже ще е по-добре понеже се предполага, че е по-усилен.

Трето: Пълният комплект за 130к.с на Закс излиза 1350лв. без отстъпки. С прилична отстъпка от 20% в Ауто+ щеше да ти излезне 1030лв. абсолютно всичко. Колегата Съмнителният мина по този път наскоро и също е с AJM :wink: . Преди това на друг мой познат с AJM сме сменяли феродов - притискател и лагар помпа за 370лв. с отстъпки от Ауто+.

Казваш че демпфера е разбит. Какви симптоми имаше колата, какъв и къде е луфта на демпфера?

Гимнастиката с недемпферния маховик не излиза кой знае колко по-евтино, за да си струва инвестицията. Това е моето мнение. Прав си че с втора употреба гаранция няма, но също няма и гаранция за последствията и ефекта от недепферния маховик на ПД мотор.

Аз съм карал AHF с маховик от G60 и съединител от VR6 и не оставах очарован от включването на скоростите особено първа и задна.

Четвърто: мисля че темата ти трябваше да е в дизеловия раздел, щеше да получиш отговори, доста по-рано. А и там нещата са разисквани десетки пъти.

Пето: Ти май ще си първото PD с недемпферна конфигурация във Форума. Ще се радвам да споделиш впечатления от поведението на скоростите и съединителя след като направите колата :) .

Както и да е, направил си избора, дано да нямаш проблеми и да се движиш безаварийно :wink:

Успех!


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот dragozow » Вто 02 фев 2010 15:31


Гимнастиката с недемпферния излиза изгодно на следващата смяна(ще смениш само феродов и притискателен за 400 лв). Евентуално ако се стигне до следваща смяна ще е по-евтино. Вчера само по майстори ходих и разбрах че така преправяли и много модели на Пежо при които маховика е по-скъп и се чупи по-често. Предпочетох варианта с всичко ново. Нямаше признаци за маховик при мен. Нямаше тресене и други симптоми. Съединителят беше много твърд и исках да го сменя, защото знаех че е заминал. За маховика предполагах и вярвах че е здрав. Изненадаха ме. Има голям луфт там където лагерува и страничния на въртеливото движение. Аз карам по-скоро спокойно и предимно градско, понякога го разтривам ама рядко. Ето малко снимки на стария макар че не се вижда нищо:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот GodLike » Вто 02 фев 2010 16:00


dragozow написа:Гимнастиката с недемпферния излиза изгодно на следващата смяна(ще смениш само феродов и притискателен за 400 лв). Евентуално ако се стигне до следваща смяна ще е по-евтино.

Не излиза по-изгодно защото не сменяш маховик на всяка смяна, а и смяната е след най-малко 100к км. И мисля, че щом не си имал никакви симптоми за разбит маховик не е било нужно да го сменяш. Дано не съм прав :roll:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот morfei1 » Вто 02 фев 2010 16:43


Принципно твърдият педал е признак на не добре работеща лагер помпа - износен съединител.

На ASZ мотора маховика е доста по-голям, затова и казах, че се поръчва целият комплект. В крайна сметка двигателя и скоростната кутия са еднакви :wink: . А диаметъра и на двато е еднакъв - фи 240.

На първата снимка.... пъпките" които стърчат в края до венеца, като ги хванеш и ги размърдаш на ляво на дясно.... колко е луфта в пружината? Луфта в оста е проблем явно на 116к.с, не си първия с такъв луфт :roll:

Според мен от снимките ясно се вижда, че маховика на ASZ/ARL е доста по-масивен. 12~15кг мисля тежеше.

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот dragozow » Вто 02 фев 2010 18:27


Поне сантиметър е луфта за който питаш, трябва да е много по-малко. Междувременно си взех колата с новия комплект на Валео. Покарах няколко километра до нас, превключването е както си беше. Ще трябва да свикна малко с педала защото блъскам с крак много силно(свикнал съм със стария). Макар че ходих по моргите не съм много фен на втората употреба, имам си един комплект вече. Ако е ламарина, фар, мигач, огледало и др. няма проблем ама това е съединител.


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот basata-user » Сря 05 сеп 2012 9:08


колеги като чета да разбирам че маховика от 131 става на 116 и ще е по добрия вариант като здравина :) карам ауди а4 ajm


staikoivanov
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: valencia

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот staikoivanov » Сря 05 сеп 2012 19:45


Заместителят на валео с обикновен маховик го слагат много хора вече и забравят за проблемите.Аз съм с такъв на мотор атд помпа дюза.Никакви проблеми до момента.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот mitko85 » Сря 05 сеп 2012 20:49


dragozow написа:Поне сантиметър е луфта за който питаш, трябва да е много по-малко.

На новия демпферен маховик е около 1 см луфта. Карал съм TDI със сменен комплект с твърд маховик и TDI със сменен комплект с демпферен маховик, има разлика. Щом колата е излязла от завода с демпферен маховик, значи трябва да е така, това според мен. Дано колегата си кара колицата дълго и безпроблемно.
п.п. Парите дето са ти взели за части няма да ги коментирам, щото ще се сърдят майсторите. mhihi


Потребителски аватар
zevsa
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
Автомобил: VW Passat ALLTRACK
Двигател:

Re: Маховик 2-ра ръка

Мнениеот zevsa » Пон 07 яну 2013 14:19


пичове давайте цени,кой от къде за колко човек да се ориентира за колко пари става въпрос за комплект заместител и за комплекта с демпферен маховик за да може човек да си прави сметка колко е оправдано да се побългаряват такива проблеми.и моята е AJM и аз съм в размисъл.ааа и Ч.Н.Г ! :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта