Маховик 2-ра ръка
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Маховик 2-ра ръка
Здравейте, закарах моя AJM да сменят съединителя и се оказа че маховика е заминал. Намирам на три места 2-ра ръка. Някой купувал ли е втора ръка?
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Маховик 2-ра ръка
Как така маховика е заминал ? Какво да му замине ? Да не искаш да кажеш притескател. Аз ще ти кажа какво ще стане
Ще си намериш втора у-ба махових ще го сложиш със новия съединител. След това ще забележиш, че пак ще ти преплъзва..след което ще свалиш пак всичко на ново и ще си купиш нов притескател. 


Последна промяна от Stoi на Пон 01 фев 2010 16:40, променено общо 1 път.
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Маховик 2-ра ръка
Аз съм с втора ръка маховик, но всичко е в това какво е състоянието му.
- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Re: Маховик 2-ра ръка
Stoi написа:Как така маховика е заминал ? Какво да му замине ?
На по-новите дизели маховика е демпферен и след определен пробег си отива...на по-старите сменяш съединител за 300-400 лева и караш, но един демпферен маховик марков е към 900-1000лева
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Маховик 2-ра ръка
В момента ми слагат един комплект на Валео с обикновен маховик и демпферен диск(така ми го обясни майстора). Това в комплект(маховик, феродов и притискателен) струва 1000 лв ново, лагер помпата е 140 лв с отстъпката, работата е 150 лв. Всичко ще стъпи към 1300 лв. Обикалях по моргите вчера цял следобед, оказа се че тия маховици са 4-5 вида, или ми показваха други или ми искаха 500 лв. На цена новото ми излиза на същата цена и има гаранция за успех каквато при втората употреба маховик липсва. Естествено предпочетох новото и в момента майстора го бори. После ще пиша за резултата. Мислех че ще мина с 600 лв за съединител ама отидох на дубъл.
Re: Маховик 2-ра ръка
Незнам, моето лично мнение е че си направил грешка с обикновения маховик.
Първо: Ако отидеш да питаш за комплект съединител за 116к.с и примерно за 130к.с ще видиш, че комплекта за 116к.с излиза повече пари, а и няма пълен комплект с маховик примерно на Закс, а при него маховика е на Люк.
Второ: Ако си вземеш пълен комплект за 130к.с той безпроблемно става на 116к.с, даже ще е по-добре понеже се предполага, че е по-усилен.
Трето: Пълният комплект за 130к.с на Закс излиза 1350лв. без отстъпки. С прилична отстъпка от 20% в Ауто+ щеше да ти излезне 1030лв. абсолютно всичко. Колегата Съмнителният мина по този път наскоро и също е с AJM
. Преди това на друг мой познат с AJM сме сменяли феродов - притискател и лагар помпа за 370лв. с отстъпки от Ауто+.
Казваш че демпфера е разбит. Какви симптоми имаше колата, какъв и къде е луфта на демпфера?
Гимнастиката с недемпферния маховик не излиза кой знае колко по-евтино, за да си струва инвестицията. Това е моето мнение. Прав си че с втора употреба гаранция няма, но също няма и гаранция за последствията и ефекта от недепферния маховик на ПД мотор.
Аз съм карал AHF с маховик от G60 и съединител от VR6 и не оставах очарован от включването на скоростите особено първа и задна.
Четвърто: мисля че темата ти трябваше да е в дизеловия раздел, щеше да получиш отговори, доста по-рано. А и там нещата са разисквани десетки пъти.
Пето: Ти май ще си първото PD с недемпферна конфигурация във Форума. Ще се радвам да споделиш впечатления от поведението на скоростите и съединителя след като направите колата
.
Както и да е, направил си избора, дано да нямаш проблеми и да се движиш безаварийно
Успех!
Първо: Ако отидеш да питаш за комплект съединител за 116к.с и примерно за 130к.с ще видиш, че комплекта за 116к.с излиза повече пари, а и няма пълен комплект с маховик примерно на Закс, а при него маховика е на Люк.
Второ: Ако си вземеш пълен комплект за 130к.с той безпроблемно става на 116к.с, даже ще е по-добре понеже се предполага, че е по-усилен.
Трето: Пълният комплект за 130к.с на Закс излиза 1350лв. без отстъпки. С прилична отстъпка от 20% в Ауто+ щеше да ти излезне 1030лв. абсолютно всичко. Колегата Съмнителният мина по този път наскоро и също е с AJM

Казваш че демпфера е разбит. Какви симптоми имаше колата, какъв и къде е луфта на демпфера?
Гимнастиката с недемпферния маховик не излиза кой знае колко по-евтино, за да си струва инвестицията. Това е моето мнение. Прав си че с втора употреба гаранция няма, но също няма и гаранция за последствията и ефекта от недепферния маховик на ПД мотор.
Аз съм карал AHF с маховик от G60 и съединител от VR6 и не оставах очарован от включването на скоростите особено първа и задна.
Четвърто: мисля че темата ти трябваше да е в дизеловия раздел, щеше да получиш отговори, доста по-рано. А и там нещата са разисквани десетки пъти.
Пето: Ти май ще си първото PD с недемпферна конфигурация във Форума. Ще се радвам да споделиш впечатления от поведението на скоростите и съединителя след като направите колата

Както и да е, направил си избора, дано да нямаш проблеми и да се движиш безаварийно

Успех!
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Маховик 2-ра ръка
Гимнастиката с недемпферния излиза изгодно на следващата смяна(ще смениш само феродов и притискателен за 400 лв). Евентуално ако се стигне до следваща смяна ще е по-евтино. Вчера само по майстори ходих и разбрах че така преправяли и много модели на Пежо при които маховика е по-скъп и се чупи по-често. Предпочетох варианта с всичко ново. Нямаше признаци за маховик при мен. Нямаше тресене и други симптоми. Съединителят беше много твърд и исках да го сменя, защото знаех че е заминал. За маховика предполагах и вярвах че е здрав. Изненадаха ме. Има голям луфт там където лагерува и страничния на въртеливото движение. Аз карам по-скоро спокойно и предимно градско, понякога го разтривам ама рядко. Ето малко снимки на стария макар че не се вижда нищо:








- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
Re: Маховик 2-ра ръка
dragozow написа:Гимнастиката с недемпферния излиза изгодно на следващата смяна(ще смениш само феродов и притискателен за 400 лв). Евентуално ако се стигне до следваща смяна ще е по-евтино.
Не излиза по-изгодно защото не сменяш маховик на всяка смяна, а и смяната е след най-малко 100к км. И мисля, че щом не си имал никакви симптоми за разбит маховик не е било нужно да го сменяш. Дано не съм прав

Re: Маховик 2-ра ръка
Принципно твърдият педал е признак на не добре работеща лагер помпа - износен съединител.
На ASZ мотора маховика е доста по-голям, затова и казах, че се поръчва целият комплект. В крайна сметка двигателя и скоростната кутия са еднакви
. А диаметъра и на двато е еднакъв - фи 240.
На първата снимка.... пъпките" които стърчат в края до венеца, като ги хванеш и ги размърдаш на ляво на дясно.... колко е луфта в пружината? Луфта в оста е проблем явно на 116к.с, не си първия с такъв луфт
Според мен от снимките ясно се вижда, че маховика на ASZ/ARL е доста по-масивен. 12~15кг мисля тежеше.


На ASZ мотора маховика е доста по-голям, затова и казах, че се поръчва целият комплект. В крайна сметка двигателя и скоростната кутия са еднакви

На първата снимка.... пъпките" които стърчат в края до венеца, като ги хванеш и ги размърдаш на ляво на дясно.... колко е луфта в пружината? Луфта в оста е проблем явно на 116к.с, не си първия с такъв луфт

Според мен от снимките ясно се вижда, че маховика на ASZ/ARL е доста по-масивен. 12~15кг мисля тежеше.
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Маховик 2-ра ръка
Поне сантиметър е луфта за който питаш, трябва да е много по-малко. Междувременно си взех колата с новия комплект на Валео. Покарах няколко километра до нас, превключването е както си беше. Ще трябва да свикна малко с педала защото блъскам с крак много силно(свикнал съм със стария). Макар че ходих по моргите не съм много фен на втората употреба, имам си един комплект вече. Ако е ламарина, фар, мигач, огледало и др. няма проблем ама това е съединител.
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
Re: Маховик 2-ра ръка
колеги като чета да разбирам че маховика от 131 става на 116 и ще е по добрия вариант като здравина
карам ауди а4 ajm

-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 17:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: valencia
Re: Маховик 2-ра ръка
Заместителят на валео с обикновен маховик го слагат много хора вече и забравят за проблемите.Аз съм с такъв на мотор атд помпа дюза.Никакви проблеми до момента.
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Маховик 2-ра ръка
dragozow написа:Поне сантиметър е луфта за който питаш, трябва да е много по-малко.
На новия демпферен маховик е около 1 см луфта. Карал съм TDI със сменен комплект с твърд маховик и TDI със сменен комплект с демпферен маховик, има разлика. Щом колата е излязла от завода с демпферен маховик, значи трябва да е така, това според мен. Дано колегата си кара колицата дълго и безпроблемно.
п.п. Парите дето са ти взели за части няма да ги коментирам, щото ще се сърдят майсторите.

Re: Маховик 2-ра ръка
пичове давайте цени,кой от къде за колко човек да се ориентира за колко пари става въпрос за комплект заместител и за комплекта с демпферен маховик за да може човек да си прави сметка колко е оправдано да се побългаряват такива проблеми.и моята е AJM и аз съм в размисъл.ааа и Ч.Н.Г ! 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта