Значи историята е следната -
Баща ми споделя, че сутринта не е запалила! Слизам аз със резервен, нов, напълно зареден акомулатор ( на година и половина ползване) и го слагам на голфа. Влизам в купето и слагам на контакт, при което светкат лампичките на таблото и отстрани за еърбега и abs-а. За сега всичко нормално. Гасне подгряващата свещ, чакам около 2-3 секунди и въртя.... или поне си мисля че въртя! - за мое очудване -нищо! Никаква реакция от стартера. Едиственото което става е в момента в който трябва да завърти, светкат лампичката за ръчната и за abs-а както в началото, и после гаснат. А стартера не реагира. До последно палеше като кибрит колата ( и под последно разбирам снощи ). На -26 градуса запали от първия път без проблеми преди месец и нещо като беше големия студ ).
Въпроса ми към вас е - От тука натам какво? Да я паля ли на скорост, (знам че не е препоръчително)? Няма как да я поместя като не пали, а снега няма да се стопи скоро. Колата стои на паркинга пред блока и е почти невъзможно нищо да се предприеме!
Мерси за вниманието!
П.п- Голф 3 АФН ( за улеснение )
Голф 3 АФН Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
- kenykirilov
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
най вероятно клеморед /таралеж или кой каквото го е оприличил/


- kenykirilov
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
прочетох за този клеморед туй-онуй, а като смяна сложно ли е? Някой от вас сменявал ли е? И има ли някакъв начин да проверя дали до стартера стига ток?
- ktamen
- Мнения: 6377
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 АФН Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
В стартера влизат един дебел кабел стегнат с гайка и един тънък кабел на букса, издърпай буксата на тънкия кабел и свържи буксата на стартера с плюса на акумулатора - стартера трябва да завърти, ако не завърти значи стартера не е в ред или просто шалтера му е замръзнал от студ. Ако завърти значи проблема най-вероятно е в клемореда.
- kenykirilov
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Голф 3 АФН Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
ktamen написа:В стартера влизат един дебел кабел стегнат с гайка и един тънък кабел на букса, издърпай буксата на тънкия кабел и свържи буксата на стартера с плюса на акумулатора - стартера трябва да завърти, ако не завърти значи стартера не е в ред или просто шалтера му е замръзнал от студ. Ако завърти значи проблема най-вероятно е в клемореда.
Ок, колега, ще го пробвам това на първо място утре !
- ktamen
- Мнения: 6377
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 АФН Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
Върху самия елдвигател на стартера има едно по-малко цилиндърче - шалтера. Това всъщност е реле, от контактния ключ се подават +12В и релето включва силовата верига (дебелия кабел към четките). От него стърчат два дебели болта можеш да ги позачистиш и да ги свържеш директно тях с дебело и късо парче меден тел. Към единия болт е вързан дебел кабел от акумулатора, а към другия съвсем къс кабел към четките. Стартера трябва да завърти, но едва ли ще зацепи за маховика. Така ще разбереш дали проблема е в шалтера или в самия елдвигател.
Не забравяй да изключиш от скорост като бърникаш там.
Не забравяй да изключиш от скорост като бърникаш там.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 АФН Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
Ето ти го стартера:

Всъщност - излъгах!
Това е моя, а не твоя, но разлика няма!
Това цилиндричното, дето се пада отдолу (докато е монтиран на колата е отгоре!) е 'машинката' на стартера.
Болта с шапчицата е шпилката, на кояте се закрепва дебелия плюсов кабел от акумулатора.
На снимката трудно се вижда, но до тази шпилка е кабелната обувка, където се закача по-тънкия кабел, споменат от ktamen. Той идва от клемореда и задейства цялата история.
Извади кабелната обувка на по-тънкия кабел и с външен проводник подай + от акумулатора.
Ако стартера е наред - трябва да завърти.
Ако ти или помощника ти не сте наред и сте оставили колата на скорост и без ръчна най-вероятно тя просто ще мине през краката ви, имай го предвид!
Ако не завърти - много вероятно е да е клемореда.
Както znainainai няколко пъти вече е съветвал - може да изпраскате стартера 3-4 пъти с някой по-голям чук.
Има шанс да освободи частично вероятно запекли четки или замръзнал електромагнит в шалтера, но решението е колкото да запалиш, за да идеш в сервиз.
Eто ти и темичка по въпроса:
viewtopic.php?f=11&t=52207&start=0&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80

Всъщност - излъгах!

Това е моя, а не твоя, но разлика няма!

Това цилиндричното, дето се пада отдолу (докато е монтиран на колата е отгоре!) е 'машинката' на стартера.
Болта с шапчицата е шпилката, на кояте се закрепва дебелия плюсов кабел от акумулатора.
На снимката трудно се вижда, но до тази шпилка е кабелната обувка, където се закача по-тънкия кабел, споменат от ktamen. Той идва от клемореда и задейства цялата история.
Извади кабелната обувка на по-тънкия кабел и с външен проводник подай + от акумулатора.
Ако стартера е наред - трябва да завърти.
Ако ти или помощника ти не сте наред и сте оставили колата на скорост и без ръчна най-вероятно тя просто ще мине през краката ви, имай го предвид!

Ако не завърти - много вероятно е да е клемореда.
Както znainainai няколко пъти вече е съветвал - може да изпраскате стартера 3-4 пъти с някой по-голям чук.
Има шанс да освободи частично вероятно запекли четки или замръзнал електромагнит в шалтера, но решението е колкото да запалиш, за да идеш в сервиз.
Eто ти и темичка по въпроса:
viewtopic.php?f=11&t=52207&start=0&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80
- kenykirilov
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Голф 3 АФН Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
Доста изчерпателни отговори... сериозен форум... сериозен !!!






Re: Голф 3 АФН Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
избягвай удари с чука! ще му счупиш магнитите
- kenykirilov
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Голф 3 АФН Закъсах със стартера май, колеги дайте мнение ?
Kолеги, проблема е решен! Лоши връзки на стартера като се започне от главния (дебелия кабел) който беше почти пресолен, през четки, до лош контакт на буксата. Оправихме проблема след като за запалих на скорост ( след като изчаках релето да цъкне .. около 10 сек след като изгасна лампата за подгрявка), 3та и запали.. до сервиза за поправка на стартери (на 300 метра от вкъщи) при автомивката на Сойката (за който е от района) намира се близо до Пени маркет. Всичко е наред, колата е кибрит отново
Благодаря ви за отделеното време 


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта