Здравейте колеги!
Колата е Голф 4, 1.8Т AGU, 1998г. с ГИ.
От известно време (може би 3-4 месеца) ми прави впечатление, че от към мотора стана по-шумна - сутрин когато е студена, а когато работи на място вкарва лек аромат на гориво (без зависимост дали е на газ или на бензин), също така се появи придърпване, когато с ниска скорост включа на 2-ра - след легнал полицай например (това не е типично-особено при загрял двигател). Ходих в сервиз за аусписи казаха ми, че всичко е здраво по тръбите и гърнетата, но преди време (повече от година) момчето, при което ходя за ремонти ми каза, че има малки пукнатини по трубината (но ще кара).
Последните 2-3 седмици забелязвам, че разхода на гориво се повиши значително - спрямо изминатите километри и това, което показва на борд компютъра (+2-3л/100км), първоначално го отдадох на по-студеното време. По празниците ми се наложи да пътувам и извън града, и разхода също беше доста по-висок (+ 2л/100км). Чува се и не типичен шум, когато давам газ, който оприличавам по скоро на тропане.
Вчера отново пътувах по маршрут, който често минавам и стандартно средния разход в посока на компютъра е между 7 и 8л/100км. Този път обаче беше 10.5 към края на маршрута в едната посока. Оставих на дисплея да следя моментния разход и няколко неща ми направиха впечатление:
- Когато не ускорявам, а поддържам скоростта (80км/ч) на 5-та по принцип винаги ми е показвало 4 до 5л/100км на равен участък. Вчера показваше 8++, а ако леко дам газ веднага скача на 12-13, като очаквам 8-9 максимум 10.
- При пускане по инерция (изключена от скорост) разходомера показва между 2.4л и 3.7л., като нормално показваше 0.9-1.2 в зависимост от скоростта и консуматорите които са пуснати. Тази сутин имах възможност и отново тествах такава ситуация - при скорост 80км/ч (изключена от скорост) показваше 0.9 и когато започнах да спирам се качи на 3.7.
- При пускане по инерция (на скорост при обороти по-високи от 1500) нещата също са странни - стандартно винаги е показвала 0.0. Вчера при спускане ако скоростта не се променя или леко намалява показва между 5 и 7 (по принцип показваше някакъв-минимален разход ако оборотите са под 1500, но би показало 2-3л.). Ако наклона е по-голям и скоростта леко се повишава, без да съм докосвал газта в един момент колата леко се сепва (сякаш съм върнал газта) и разхода става 0.0. При натискане на спирачка (така че леко да намаля), отново започва да отчита разход 5++.
- Усещам, че няма и типичния ряз и пъргавина при ускорение, а и шума (тропането) си се чува и когато загрее при подаване на газ, без значение от оборотите.
Изчетох доста теми и оставам със съмнения за дебитомер (сменях го преди 4-5 години), но ми се иска да направя лог на живи данни преди да го сменям пак, та молбата ми е някой който е запознат да ми каже - на кой канал се прави лога и какви стойности трябва да очаквам за дебитомера - това по въпроса за разхода.
А по въпроса с шума, ускорението и аромата на гориво - предполагам, че причината е в турбината, въпреки че бууст метъра показва нормално налягане. Ще ходя до сервиза, за да проверят нещата.
Голф 4 1.8T-повишен разход
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
за миризмата на бензин виж тук от къде се справих viewtopic.php?f=5&t=482103
за високия разход прегледай всички вакуми и направи една диагностика
за високия разход прегледай всички вакуми и направи една диагностика
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
Благодаря колега! Ще го видя този канистър :)
И утре съм на диагностика - да видим какво ще покаже.
И утре съм на диагностика - да видим какво ще покаже.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
Провери и какво се случва с ламбда сондата - група 032 и 033
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
За нея (ламбда сондата), както и за дебидомера, може ли някой да ми каже кои са граничните стойности?
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
свещи скоро сменяни ли са
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
Дебитомера на празен ход трябва да мери около 3 g/s, а на 2-ра или 3-та скорост до червено трябва да премери около 80% от конските сили в g/s. За ламбдата има много писано, порови, но общо казано не трябва да е мудна, тоест да сменява бързо показанията си и трябва да прави хубави синосуиди.
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
Благодаря колеги!
Свещите са на не повече от 30 000км. Сутринта оставих колата в сервиза, като я запалих студена беше бая шумна, а при леко подаване (цъкване) на газта не тръгва да се форсира, а да глъхне... ще изчакам диагнозата от сервиза :)
Ще направя лог в първия удобен момент.
Свещите са на не повече от 30 000км. Сутринта оставих колата в сервиза, като я запалих студена беше бая шумна, а при леко подаване (цъкване) на газта не тръгва да се форсира, а да глъхне... ще изчакам диагнозата от сервиза :)
Ще направя лог в първия удобен момент.
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
ако са иридиевите не карат повече от 20к км на газ
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
От няколко места чувам че има недоволни от иридиеви свещи, но аз нямам такива наблюдения - Предишните иридиеви на моята кола ги смених на 75 000 км, сегашните са на 30 000 км, на двама приятели сме сложили такива, като на едниния гони вече 100 000 км, като колите са на газ и няма никакви проблеми - свещите са NGK.
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
Това са свещите които ги дават за 1.8Т
http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_comm ... p?id=16634
(LPG1 1496; IFR6Q-G; IFR6Q)
На иридиевите LPG-1 1496 им дават 60 000км.
http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_comm ... p?id=16634
(LPG1 1496; IFR6Q-G; IFR6Q)
На иридиевите LPG-1 1496 им дават 60 000км.
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
GeorgiPopov написа:Благодаря колеги!
Свещите са на не повече от 30 000км. Сутринта оставих колата в сервиза, като я запалих студена беше бая шумна, а при леко подаване (цъкване) на газта не тръгва да се форсира, а да глъхне... ще изчакам диагнозата от сервиза :)
Ще направя лог в първия удобен момент.
На базата на опита с моята кола, от свещи, кабели и бобина колата не заглъхва!
Забива носа, гасне, пука в ауспуха, но не глъхне.
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
Здравейте!
Диагнозата вчера беше - скъсана мека връзка, от там идва аромата на гориво, както и не адекватна работа на ламбда сондата, което води до високия разгод и необичайното поведение.
Майстора каза след като сменя меката връзка да покарам известно време (на бензин), за да се адаптира компа и сондата и ако всичко е ОК - случаят е приключен, но ако разхода не се нормализира ще се наложи нова диагностика.
Меката връзка е сменена, колата веднага утихна (значително) и заработи добре. Тази сутрин оборотите бяха стаблини, разхода все още ми се вижда завишен. Ще карам няколко дни, не зная колко време (километри) са необходими за адаптацията. Ще опитам тези дни да направя един лог.
Това са свещите, с които съм в момента - https://www.avtochastionline24.bg/ngk/1040978
Благодаря на включилите се :)
Ще ъпдейтвам като има повече инфо :)
Диагнозата вчера беше - скъсана мека връзка, от там идва аромата на гориво, както и не адекватна работа на ламбда сондата, което води до високия разгод и необичайното поведение.
Майстора каза след като сменя меката връзка да покарам известно време (на бензин), за да се адаптира компа и сондата и ако всичко е ОК - случаят е приключен, но ако разхода не се нормализира ще се наложи нова диагностика.
Меката връзка е сменена, колата веднага утихна (значително) и заработи добре. Тази сутрин оборотите бяха стаблини, разхода все още ми се вижда завишен. Ще карам няколко дни, не зная колко време (километри) са необходими за адаптацията. Ще опитам тези дни да направя един лог.
Това са свещите, с които съм в момента - https://www.avtochastionline24.bg/ngk/1040978
Благодаря на включилите се :)
Ще ъпдейтвам като има повече инфо :)
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: RE: Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
Интересно е че иридиевите ги дават най-дълговечни, аз на моите 25к ги карам само аз преди това незнам колко са врътнали и нямат признаци за проблеми.tdi fen написа:ако са иридиевите не карат повече от 20к км на газ
- GeorgiPopov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.8T-повишен разход
Здравейте!
Приключвам темата, 80 километра след смяната на меката връзка колата влезе в ритъм. Разхода изглежда се върна в нормите, които познавам и за сега всичко е ОК. Благодаря на всички, които се включиха!
Приключвам темата, 80 километра след смяната на меката връзка колата влезе в ритъм. Разхода изглежда се върна в нормите, които познавам и за сега всичко е ОК. Благодаря на всички, които се включиха!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 167 госта