Заден лагер Голф 3
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пон 21 юли 2008 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Заден лагер Голф 3
Смених задния лагер на голфа с FAG-25лв, но само единия след 5000 км, пак започна да свири даите идея от какво може да е, не е от неправилен реглаж, защото и другата главина я свалям няколко пъти, но проблем няма. Затягам докато обера луфта и се върти свободно, карам 100-200 км и ако има нужда малко претягам.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Заден лагер Голф 3
nedjalko1 написа:Смених задния лагер на голфа с FAG-25лв, но само единия след 5000 км, пак започна да свири даите идея от какво може да е, не е от неправилен реглаж, защото и другата главина я свалям няколко пъти, но проблем няма. Затягам докато обера луфта и се върти свободно, карам 100-200 км и ако има нужда малко претягам.
Ето това е голямата ти грешка!!!Пренатягаш лагера!Лагерите на Голф са много чувствителни на момента на затягане...и до ден днешен не съм намерил официално написано колко е той!Но за сметка на това има перфектен начин да се улучи безпогрешно...методът на плъзгащата се шайба.Повтарям се за кой ли път,но по-добре да го напиша отколкото да те пращам в търсачката.Шайбата под затягаща гайка е по-широка от главината на която се нанизва и това не е случайно!Гайката се затяга с такава сила,че когато с умерено усилие буташ шайбата под нея тя да се плъзга плътно!При това положение колелото има лека хлабина!Проверено лично...и изстрадано

-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пон 21 юли 2008 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Заден лагер Голф 3
т.е главината е коносна, и шаибата се плъзга по коноса и затяга в един момент но потози начи затяга и лагера, как да преценя с какво усилие да затегна шаибата
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Заден лагер Голф 3
nedjalko1 написа:т.е главината е коносна, и шаибата се плъзга по коноса и затяга в един момент но потози начи затяга и лагера, как да преценя с какво усилие да затегна шаибата
Главината не е конусна!На нея плътно ляга лагера!Затяга се гайката,не шайбата-тя е с по-широк отвор за да се проверява дали се движи под гайката!!!Шайбата трябва да може да се плъзга плътно под гайката при избутване с умерено усилие с голяма отверка.Виж си хубаво и главините да не са наранени,защото при разбиване на лагера,той често превърта и главината заминава.Спокойно - има чудесни главини в моргите за по 10-15 лв!Не купувай нови,че са от "кашкавал"!Успех!!

-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пон 21 юли 2008 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Заден лагер Голф 3
Балагодаря за изчепалтелния отговор,направих всичко така както си го описал,но като разклатя с крак гумите на колата осещам лек луфт в лагера нормално ли е, Оставих го така - не смеях да пренатягам отново
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Заден лагер Голф 3
nedjalko1 написа:Балагодаря за изчепалтелния отговор,направих всичко така както си го описал,но като разклатя с крак гумите на колата осещам лек луфт в лагера нормално ли е, Оставих го така - не смеях да пренатягам отново
Нормално е!!!!!
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Заден лагер Голф 3
Колега къде си го прочел това,че е нормално нов лагер да има луфт?
Последна промяна от golf_III_2e на Сря 19 окт 2011 19:49, променено общо 1 път.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Заден лагер Голф 3
golf_III_2e написа:Колега къде си го прочел това,че е нормално нов лагер да има луфт?
Говори се за лек луфт!Хайде стегни го така без никакъв луфт и след 1000 км ще говорим.Чети внимателно!....пиша с личен 7 годишен опит!!!!...по 1000 км ми изкараха 2 комплекта лагери заради тъп твърдоглав майстор дето не искаше никакъв луфт




- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Заден лагер Голф 3
Ами като си толкова сигурен в това си твърдение,зашто не вземеш да вдигнеш една нова кола с кокусни лагери да видиш има ли луфт няма ли?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Заден лагер Голф 3
golf_III_2e написа:Ами като си толкова сигурен в това си твърдение,зашто не вземеш да вдигнеш една нова кола с кокусни лагери да видиш има ли луфт няма ли?
Едно си баба знае-едно си баба бае!Няма да споря нито тук нито на Л.С.Има постове бол във форума...ползвай търсачката и ще видиш доста неща.Влез и в руския сайт на VW и ако разбираш руски ще си обогатиш допълнително знанията!
Ако не знаеш как да работиш с търсачката виж тук viewtopic.php?f=17&t=39013&hilit=%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0
...апропо..petev ми бе първият ник преди да се прекръстя на joker

Последна промяна от joker на Сря 19 окт 2011 20:21, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6377
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Заден лагер Голф 3
Заглавие: Заден лагер Голф 3
Доста подробно е описано какъв трябва да бъде луфта на лагерите например в каталозите на FAG. Дори има няколко класа на големината на хлабината и се означава с С1, С2, С3 и С4 - това е за лагерите, на които хлабината не се регулира. Нормалните лагери са с хлабина С2 и хлабината не се означава, а за останалите хлабини се означава на самия лагер. За конусните е ясно, че се оставя такъв луфт, какъвто е препоръчителен за конкретния лагерен възел. Има лагерни възли, в които лагерите работят със стегнатост, а не с хлабина, но такива възли в автомобилите няма.
Аз като стягам гайката я стягам само с камъка от гедоре като го въртя колкото мога с ръка - обикновено този начин също е доста точен, след стягане правя една обиколка от 500м и пак вдигам на крик да проверя луфта, ако хлабината не ми хареса - стягам отново.
Хлабина винаги трябва да има - малка, но да я има.
golf_III_2e написа:Колега къде си го прочел това,че е нормално нов лагер да има луфт?
Доста подробно е описано какъв трябва да бъде луфта на лагерите например в каталозите на FAG. Дори има няколко класа на големината на хлабината и се означава с С1, С2, С3 и С4 - това е за лагерите, на които хлабината не се регулира. Нормалните лагери са с хлабина С2 и хлабината не се означава, а за останалите хлабини се означава на самия лагер. За конусните е ясно, че се оставя такъв луфт, какъвто е препоръчителен за конкретния лагерен възел. Има лагерни възли, в които лагерите работят със стегнатост, а не с хлабина, но такива възли в автомобилите няма.
Аз като стягам гайката я стягам само с камъка от гедоре като го въртя колкото мога с ръка - обикновено този начин също е доста точен, след стягане правя една обиколка от 500м и пак вдигам на крик да проверя луфта, ако хлабината не ми хареса - стягам отново.
Хлабина винаги трябва да има - малка, но да я има.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Заден лагер Голф 3
И най простата проба дали не си пренатегнал заден лагер-караш 10 мин със 100 км/ч спираш,пипаш главината и ако е гореща....лошо!!!!
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Заден лагер Голф 3
Защото има термин "монтажна" хлабина и "работна" хлабина(при "Х" градуса).На студено ,съдейки по описанието на СЪЩИЯТ лагерен възел(предно колело на любимите ни Лади),максималната хлабина е 0.1-015мм.,монтажната..не съм абсолютно сигурен(може лесно да се намери в книжка)-е около 0.05мм.Ама се мери с индикатор тая работа.Описана е и процедурка някаква.Както искате го приемете,ма такива лагери на руската колица....едва ли някой има спомен за смяна,хем са по-малки габаритно(товароносимост!),хем са на предница!
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Пон 21 юли 2008 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Заден лагер Голф 3
Оставих ги с лек луфт(хлабина), минах не повече от 1000 км и пак при 80км се чува леко вияне, лагери FAG, Главини Идеални, не мога да разбера дали е отпред или отзада шума, но маи пак старата песен с задните лагери ще да е, като остане време някоя вечер сед работа па явдигам на крика и слушам...
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Заден лагер Голф 3
Да, да - все още има живи свидетели на тази процедура. Някога ми се наложи да сменям предни лагери на Ладата, но беше наскоро след реглаж от мой познат. И мога да потвърдя, че методът на плъзгащата шайба дава отлични резултати (проверено от мен на практика).emo-gar написа:...На студено ,съдейки по описанието на СЪЩИЯТ лагерен възел(предно колело на любимите ни Лади),максималната хлабина е 0.1-015мм.,монтажната..не съм абсолютно сигурен(може лесно да се намери в книжка)-е около 0.05мм.Ама се мери с индикатор тая работа.Описана е и процедурка някаква.Както искате го приемете,ма такива лагери на руската колица....едва ли някой има спомен за смяна,хем са по-малки габаритно(товароносимост!),хем са на предница!
Сега - за 100к километра, изминати с голфа - 2 пъти съм притягал задни лагери и съм все още с оригиналните

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта