02А-->02J Shifter Conversion

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

02А-->02J Shifter Conversion

Мнениеот aradovanov » Пет 08 фев 2013 20:17


Как да сменим "недобре" измисления превключващ механизъм на скоростна кутия 02А на Голф МК3 с по-новия от голф МК4 със скоростна кутия 02J.

Защо:
1. Много по-прост механизъм съответно по-лесен за ремонт.
2. Много по-добро "усещане" за превключване на скоростите.
3. Много по-безпроблемно превключване.
4. Един от вариантите за превключващ механизъм, ако решите да преминете към 6 степенна скоростна кутия.

Необходими части:
1. Голф МК3 със скоростна кутия 02A :mhihi
Изображение
2. Жила и скоростен лост от Поло 6N1.
Изображение
Изображение
Изображение

Последна промяна от aradovanov на Пет 08 фев 2013 20:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 02А-->02J Shifter Conversion

Мнениеот aradovanov » Пет 08 фев 2013 20:18


3. Превключващия механизъм от скоростна кутия 02J - който и да е Голф със 5-степенна кутия и жила на скоростите.
Линк към темата за ремонт на механизма: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=368036
Изображение
3. Планката за жилата от 02J скоростна кутия.
Изображение

4. Болтове М8х30 - 2бр.
5. Болт М8х60 - 1бр.
6. Гайки М8 - 3бр.
7. Шайби М8 - 3бр.
8. Буксата за датчика за задна скорост - при МК4 е с "D" и не пасва тази от МК3
9. Канал и помощник.

Последна промяна от aradovanov на Пет 08 фев 2013 20:45, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 02А-->02J Shifter Conversion

Мнениеот aradovanov » Пет 08 фев 2013 20:19


Как:
1. Целта е да се стигне до превключващия механизъм със скоростния лост
- разкачете генерацията.
Изображение
- махате предпазната алуминиева ламарина.
- махате централната конзола в купето (барчето на ръчната и предната част с нишата)
- в предната част има болт М8 развивате с ключ 13 (все още сте в вътре в купето)
- под колата механизма се държи само в задната част с 2 болта М8.

2. Сваляне на механизма от 02А ск. кутия
- разкачате жилата от механизма.
Изображение
- самия механизъм се държи на 2бр.болтове за скоростната кутия.
!!! Преди да извадите механизма задължително колата трябва да е на неутрална скорост за да можете безпроблемно да поставите новия механизъм!!!
- за да извадите самия механизъм, може да е необходимо леко да го посъветвате с чука. Аз подходих радиално с 2-3 леки почуквания.
!!! след като извадите механизма внимавайте нещо да не падне в скоростната кутия - парцал е добра идея!!!

3. Махате планката за старите жила от ск. кутия - 3 болта М8.

Последна промяна от aradovanov на Пет 08 фев 2013 20:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 02А-->02J Shifter Conversion

Мнениеот aradovanov » Пет 08 фев 2013 20:19


4. Монтирате "новия" механизъм от Г4.
- влиза само по определен начин - чопа сочи напред, а ухото на чашката към пасажера.
Изображение

5. Монтирате планката от 02J - пасва 1:1 с отворите в 02А ск. кутия.
- има скоба за маркуча за хидравликата на съединителя и тя пасва 1:1

6. Сега забавната част: монтиране на скоростния лост с жилата.
- задните 2 болта пасват 1:1 като позиция, но използвате по-дълги болтове М8х30. Старите не пасват
- в предната част механизма от Поло не пасва (липсва болта който се завива от към купето) за късмет има достатъчно място за да се пробие механизма в предната част и да се сложи шпилка на същото място където е оригиналния болт.
- монтирате механизма,като е добра идея да прекарате едновременно и жилата през планката на скоростната кутия, защото не са много гъвкави.

7. Закачате жилата на механизма за превключване.

8. Сглобявате генерацията и барчето по обратен ред.

9. Запоявате новата букса на кабелите за задна скорост и включвате датчика.

10. Регулирате жилата и се радвате на пълната промяна :th_up
- линк към тема как се регулират жилата при скоростна кутия 02J
http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/shifter-adjust-VW-Audi.htm

Същата операция може да се се извърши и с скоростен лост и механизъм от Голф4, но има повече заигравка с монтажа.
Задните болтове не пасват и в предната част трябва да се импровизира.

Ето линкове към оригиналните теми от чужди форуми с много снимки:
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f47/02j-shifter-conversion-finally-55861.html
http://cars.forumsee.com/a/m/s/p12-13635-0123177--diy-02a-02j-shifter-conversation-for-vr6-slc-cars.html
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=301184
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5816525-DIY-Shifter-Tower-Bearing-amp-Bushing-Repair&p=78934588#post78934588
http://forums.thecarlounge.com/showthread.php?5820143-DIY-02A-gt-02J-Shifter-conversion-for-VR6-SLC-Cars&p=79064980
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5800195-Tighten-up-em-shifts


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: 02А-->02J Shifter Conversion

Мнениеот Iago » Съб 23 фев 2013 12:04


Адска тема. Аз искам да ти благодаря за труда който си положил.. определено ще се възполвам от този ъпгрейд в някой по късен етап.

Имам едно питане.. като сменим механизма, жилата, избирача, планките и т.н. описано в темата и след напасване на скоростния лост.. в крайна сметка всичко си пасва идеално като размери.. като движение и позиция на жилата? и т.н.? Т.е. бодеш си стария маншон на скоростите и по нищо не си личи каква е промяната?

А за позицията на жилата питам, защото при слагане на избирач от Пасатова кутия на Голфова, за да закачиш жилата трябва малко импровизация и в крайна сметка едното жило седи под напрежение.

Поздрави!


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 02А-->02J Shifter Conversion

Мнениеот aradovanov » Съб 23 фев 2013 14:54


Единствената заигравка беше захващането на скоростния лост в предната част към тунела.
Всичко останало пасна перфектно. Няма напрежения огъвания и други такива в жилата. Както минаваха оригиналните така минават и тези.
Тройковата топка за ск. лост не пасва сложих от 4-ка.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: 02А-->02J Shifter Conversion

Мнениеот Iago » Съб 23 фев 2013 14:56


Ясно.. ще стане значи.. да стигна до там само :th_up . Топката не ме притеснява, стига диаметъра на лоста да не е много по голям от тройковия. Карам с Момо с 3 винтчета за фиксиране. Благодаря, за разяснението :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Pet_rov и 53 госта